Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BenQ VAD6038 problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• BenQ VAD6038 problem

Tjabba! Har lite problem som jag söker hjälp för..

Hade iXtreme 1.4 när jag fick felkod E74, och återställde till orginalmjukvaran (69430C) för jag tänkte skicka in den på lagning genom garantin. Men jag ångrade mig och provade fixa det själv, och lyckades! Det fungerar, men nu till problemet..
    älv

Jag flashade inte mitt 360 först, utan hos en kille..så jag har inte ORIG.bin själv, och nu vill jag flasha upp till iX 1.6, men det går inte.

Gör det genom 360 modification usb drive 1.6, och får "error, no valid key was found", så när jag försöker flasha den och kopiera av den nuvarande så blir det klart direkt. När jag ska läsa ur nyckeln får jag errorn, och när jag försöker flasha in iX 1.6 så blir det också klart direkt, men inget fungerar!

Har ni något tips på vad som kan göras?

Har försökt mailat han som flashade min box så jag kan få ORIG.bin och kanske fixa det..
    Könssjukdomar är som pokémon. Desto fler man här, desto bättre är man..

Original inlägg av Yngwie Visa Inlägg
    Tjabba! Har lite problem som jag söker hjälp för..

Hade iXtreme 1.4 när jag fick felkod E74, och återställde till orginalmjukvaran (69430C) för jag tänkte skicka in den på lagning genom garantin. Men jag ångrade mig och provade fixa det själv, och lyckades! Det fungerar, men nu till problemet..
    älv

Jag flashade inte mitt 360 först, utan hos en kille..så jag har inte ORIG.bin själv, och nu vill jag flasha upp till iX 1.6, men det går inte.

Gör det genom 360 modification usb drive 1.6, och får "error, no valid key was found", så när jag försöker flasha den och kopiera av den nuvarande så blir det klart direkt. När jag ska läsa ur nyckeln får jag errorn, och när jag försöker flasha in iX 1.6 så blir det också klart direkt, men inget fungerar!

Har ni något tips på vad som kan göras?

Har försökt mailat han som flashade min box så jag kan få ORIG.bin och kanske fixa det..
    Står inte nyckeln på dvd? Eller har jag fel?

Comment

Original inlägg av Jonzeboy Visa Inlägg
      Står inte nyckeln på dvd? Eller har jag fel?
      nyckeln finns ENBART inuti firmwaren, alltså mjukvaran (och på moderkortet) det är alltså inget man kan åtgärda om man inte läser ut nyckeln från moderkortet...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X