Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Unread disc.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hur menar du då POi2??
    vad gjorde du och vad menar du med JF, vendor mode och vendor outro?

Comment

Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
      hur menar du då POi2??
      När du (i JF)flashat färdigt så kör du vendor outro, så tar JF driven ur vendor mode.

Comment

Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
        hur menar du då POi2??
        det finns knappar som det står "Sata Device Outro" på, och även "Sata Device Intro" eller något liknande, är det så att driven inte hamnar i Vendor mode (0x72) eller du inte hittar chippet du ska skriva till (med jungleflasher, att det står 0kb eller något sådant i storlek) gör du såhär:

Tryck på knappen Outro

Tryck på knappen Intro

Starta om driven (power off -> on i snabb följd på kitet)

så ska den vara i vendor mode

Original inlägg av PeterE Visa Inlägg
        När du (i JF)flashat färdigt så kör du vendor outro, så tar JF driven ur vendor mode.
        detta sker annars automatiskt också, om man startar om driven med trayen inne
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ok. men inget jag kan göra nu efteråt själv?? lämnade ju iväg min box så en person flashade den.. men jag kan ju inget sådant..=)

Comment

jodå, det kan du... OM du har det som krävs för att kunna flasha driven
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

men vad krävs då?? för jag har inga aplikationer eller verktyg för att fixa detta..

Comment

du behöver det som står i min Liteon guide, läs på länkarna i min signatur som du hittar:

v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v
                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X