Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wave 4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tjena, är ny på detta med att bränna spel har just köpt ett xbox och flashat det med iXtreme 1.6, vet inte vad jag har för läsare. (kan man kolla på något sätt vad man har för läsare?).

Jag har iaf bränt några spel och det funkar skit bra.
    Laddade just hem tekken 6 och såg att att man måste köra "activate.iso".
    Om jag laddar hem filen på activate.iso som finns på din hemsida, packar upp den bränner den på en dvd+r dl skiva med hjälp av programmet CloneCD och kör den skiva i boxen och sedan kör Tekken 6 då ska det funka?
    förlåt om jag är lite otydlig med min fråga vill bara du ska veta ungefär hur mycket jag kan(alltså mkt lite)..

jag undrar alltså på vilket j***a sätt ska jag bränna den dära activate.iso filen ?
    tack på förhand!

Comment

Hade du läst högre upp så står det att du ska bränna den på en DL utan layerbraker förinställt. Ja tekken 6 funkar om du kör den discen, då det är wave4.

Comment

Original inlägg av let_forever_be Visa Inlägg
        Du verkar ju ha stenkoll på det här, så jag vänder mig till dig.

Jag har tankat hem Tekken 6 idag, och upptäckte att det var Wave4. Har IXtreme 1.6, och således ville inte min backup starta. Läste och pluggade lite med activasion.iso, och har nu brännt det som man bör.

Min fråga är dock, innebär detta några risker? Jag kör givetvis spelet med nätverkssladden urdragen, men hur blir det när jag drar igång nätet igen?

Tacksam för svar!
        det finns risk för att det är en dålig rip (om inte spelet är verifierat ännu) och är det en dålig rip finns det risk för att du blir bannad, även om du bara kört offline (finns rykten som säger så)

att spela ett spel innan det blivit verifierat innebär ALLTID en risk, att köra Wave 4 spel på 1.6 med activate.iso *kan* innebära en risk, ingen som vet riktigt säkert i dagsläget, det ska inte vara någon fara enligt vad jag har läst mig till MEN man kan inte vara säker på att detta är en säker metod förrns banvågen gått förbi och folk inte blivit bannade av att köra såhär...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ingen som testat 1,40 non stealth än till Benq,vore intressant för oss som inte kör live?

Mvh Peter

Comment

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
            Ingen som testat 1,40 non stealth än till Benq,vore intressant för oss som inte kör live?

Mvh Peter
            Något fel på 1.51 eller ???
            Nyare mjukvara som har lite anglefix i sig som skiter i stealthchecks o vad det heter ?
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Nyare mjukvara som har lite anglefix i sig som skiter i stealthchecks o vad det heter ?
              Men 1.51 startar väl inte de nya wave 4 spelen som det tidigare sagt i tråden? Jag har inte heller någon lust att flasha några ggr per år när jag ändå inte använder live för att det kommer nya waves titt som tätt. Så då är väl en non stealth fw att föredra?
              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
              360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Ute efter en firmware utan live som klarar wave 4 och wave5..............

men kanske inte finns någon än

Comment

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
                  Ute efter en firmware utan live som klarar wave 4 och wave5..............

men kanske inte finns någon än
                  Va fan finns det wave 5 också?

Xbins har en BenQ 1.41 non stealth multispeed. Den kanske man skulle prova.

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Pendragon! har du läst vad dom skrivit om 1.51 på www.abgx360.net? det är BARA 1.51 för HITACHI som kan starta vilken wave som helst, dom andra kan det inte...
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                      Va fan finns det wave 5 också?

Xbins har en BenQ 1.41 non stealth multispeed. Den kanske man skulle prova.
                      inte ännu, men wave 5 kommer så småningom
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                        Men 1.51 startar väl inte de nya wave 4 spelen som det tidigare sagt i tråden? Jag har inte heller någon lust att flasha några ggr per år när jag ändå inte använder live för att det kommer nya waves titt som tätt. Så då är väl en non stealth fw att föredra?
                        det eller 1.6 med activate.iso
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          det eller 1.6 med activate.iso
                          Ja fast det är ju drygt med en extra skiva när man ändå skiter i liven =/

Men jaja, man får gröta sig in i 360 träsket igen och hitta den bästa lösningen =)

Under ett halvår känns det som att Wiis homebrew-utveckling har varit betydligt mer intressant så man har lagt all tid där =)

360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Pendragon! har du läst vad dom skrivit om 1.51 på www.abgx360.net? det är BARA 1.51 för HITACHI som kan starta vilken wave som helst, dom andra kan det inte...
                            Jo jag var inte tydlig bara med att den endast är ok med hitatchiläsare.
                            Enda ggn Hitatchi är bra på något är i detta läge
                            Alla mina 360 enheter hemma som har annat än Hitatchi kör 1.6 och givetvis körs det 1.51 på de med Hitatchiskrot

Förstår inte tjusningen med att köra en äldre mjukvara i spelare som klarar av att ha nyare, 1.4 har ju så mycket problem med unreadable disc att jag hellre skulel köra 1.6 med en Activate.iso skiva än att flasha tillbaka min 360 till en lägre mjukvara bara för några spels skull.
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

problem med activate.iso

jag kör ixtreme 1.6 tror jag, hur kan man kolla det? vet inte heller vilken spelare jag har hur kan man kolla det? har i alla fall kunnat spela alla spel hittills innan wave 4 kom.

Jag har bränt Activate.iso precis som man ska göra, kompisen brände på samma sätt och för han fungerade det. När jag stoppar i skivan i xboxen kommer det upp en sida med text där det står, ""To play this disc, put it in an Xbox 360 console"

läste på en annan sida om detta problem där skrev dom:
                              "And as far as the activate iso goes, it has to be on a dual layer disk Verbatim"
                              måste den brännas på en verbatim dvd? låter konstigt?

nån som har fått samma problem?
                              Last edited by hidayat; 2009-10-24, 16:33.

Comment

Den måste brännas på en DVD + R DL skiva ja, helst samma som du kör 360 spel på annars... (då dessa garanterat fungerar?)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X