Original inlägg av int21
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
wave 4
Collapse
X
-
det är safe, sålänge backupen är okej. /int21 (forumbuggen)Original inlägg av zhilmoen Visa InläggInt21, har du någon koll på hur säkert det är att köra med den där activation disc som finns för 1.6 firmware, dvs så man overridar någonting. ?
- Citat
- Flag
Comment
-
Kommer det att behöva en ny firmware för varje ny wave i framtiden också? Var det inte det activation disc skulle ta hand om?Original inlägg av int21 Visa Inläggixtreme 1.61 ger stöd för wave 4, förövrigt är den lika säker som de tidigare. finns ingen anledning att vänta på 1.7, som kanske inte ens kommer göras eftersom det skulle betyda en stor förändring. nästa lär nog heta 1.62 den dagen wave 5 kommer.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det var det Activation.iso skulle fixa ja, men nu orkar vissa inte boota med den i början så de släppte en 1.61 som i talande stund bara finns på Samsung + BenQOriginal inlägg av airosto Visa InläggKommer det att behöva en ny firmware för varje ny wave i framtiden också? Var det inte det activation disc skulle ta hand om?
Videoguide på hur man bränner skivan + bootar med den hittar ni här:
http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
spelen är som vanligt, med 1 913 760Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej!
det hade varit så skönt om någon kunde hjälpa mej här. Jag försöker få igång Call of Duty MW2 här, dvs. ett Wave 4 spel, men xbox vill bara inte känna igen skivan som ett spel.
Jag är 100% säker på att jag har bränt ut activate.ison rätt och spelet har jag oxå bränt ut rätt.
Xboxen spelar upp activate skivan, sen står det nån varningstext om att man ska lägga in ett xbox spel, sen tar jag ut skivan lägger in spelet men det händer inget. Xboxen känner fortfarande inte igen skivan som spel.
Skumt! Är rätt så säker att jag inte gör något fel.
Tack på förhand för alla svar!
- Citat
- Flag
Comment
-
testat något annat spel? det kan bero på felaktig Video partitons CRC...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
hmmmm...har inte testat något annat spel men abgx360 säger att video is zero paddedOriginal inlägg av Swizzy Visa Inläggtestat något annat spel? det kan bero på felaktig Video partitons CRC...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej!
det hade varit så skönt om någon kunde hjälpa mej här. Jag försöker få igång Call of Duty MW2 här, dvs. ett Wave 4 spel, men xbox vill bara inte känna igen skivan som ett spel.
Jag är 100% säker på att jag har bränt ut activate.ison rätt och spelet har jag oxå bränt ut rätt.
Xboxen spelar upp activate skivan, sen står det nån varningstext om att man ska lägga in ett xbox spel, sen tar jag ut skivan lägger in spelet men det händer inget. Xboxen känner fortfarande inte igen skivan som spel.
ingen annan som kan hjälpa mig?
- Citat
- Flag
Comment
-
posta en log från abgx360 från din skiva. brände du activate.iso utan layerbreak?Original inlägg av ribery11111 Visa InläggHej!
- Citat
- Flag
Comment
-
alla är Zero padded? kolla videon's CRC värden...Original inlägg av ribery11111 Visa Inlägghmmmm...har inte testat något annat spel men abgx360 säger att video is zero padded
*edit:*
När jag tänker efter borde den starta ändå... hmm... undrar vad som är fel, har du 1.6 eller 1.61 på din box då? (annars kommer inte activate.iso ha någon effekt alls)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag är från Kristianstad men har flyttat till Brösarp 4.5 mil söderutOriginal inlägg av bena Visa Inläggalternativt:
finns det något vettig moddare i kristianstad. bodde i malmö tidigare, och hade bra folk där, men känner ingen här uppe.
visserligen kostar det inte så myckat att åka ner, men jag är lite lat.
kan detta vara ett vettigt alternativ annars? de nya firmwaren kommer ju ut på nätet, så jag skulle i teori kunna uppgradera själv.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har en Samsung MS28, flashad med gamla Xtreme 5.2..
Har den någon form av partitionscheck, eller fungerar Wave4 utan problem på denna som alla tidigare spel?
OBS, detta gäller ej onlineläget då jag ENBART är intresserad av att spela det offline.
Tack på förhand.
- Citat
- Flag
Comment

*
Comment