Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyinköpt Xbox360 arcade oljud

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nyinköpt Xbox360 arcade oljud

Hejsan. Jag köpte precis en xbox 360 arcade härifrån och den låter väldigt mycket. Jag har inte testat med skiva än för det tar tid o "fixa" hem spelen men den låter mycket redan. Det är ett konstigt oljud som påminner mig om en trasig fläkt jag hade på min dator som snurrade och ingenting var i vägen men den lät som typ det var sladdar i vägen. Lite konstig beskrivning jag vet Är det någon som har stött på denna problem tidigare som kan hjälpa mig? Jag bor i Jakobsberg så det är jättelång o ta xboxen till söder så jag vill hellst inte göra det i onödan. Jag har hört att 360 har varit mycket högljudda när dom kom, men jag har haft en premium för ca. ett år sedan och den lät typ ingenting. Inte ens i närheten av den här iaf!

Tack för alla svar

har du möjlighet att spela in ljudet och ladda upp det någonstans?

Comment

Här kommer länken:
      http://rapidshare.de/files/48527038/..._xbox.mp3.html

Det är just sån där ljud som vid 6-7de sekunden på inspelningen. Den "trycker" verkligen på huvudet om du förstår vad jag menar. Jag tror att jag kommer även höra den om jag spelar.

Comment

Låter som det är fläkten. Ms har kassa fläktar. Kolla även med en ficklampa om det ligger något ivägen

Min gammel box lät oxå illa. Bytte till whisper fan så blev den tyst

Comment

Errm hur kan jag byta? Det häver väl garantin? Ska nog åka in till PSX care imorgon och be dom att fixa det. Det borde ju gå på garanti. Synd bara att jag måste åka så långt precis efter jag köpt den bara för att dom har inte märkt felet när dom flashade boxen.

Comment

Garantin ryker om du öppnar den. Det fixar psxcare

Du kan ju skicka den på posten oxå.

Finns klistrade tråder om att öppna boxen. Tycker ändå att MS orginal fläktar suger. Fort jag köper en box så byter jag fläktar

Comment

200+ spänn för frakt + vänta i evigheter eller hur... Tycker bara synd att dom inte hörde felet och åtgärdade det innan. Hoppas det blir bara ingen krångel nu i butiken och dem säger att allting är som det ska och xboxar låter mycket och det är normalt etc... Jag har haft mycket dåliga erfarenheter av returer innan så jag blir typ sjukt nervös

Comment

jag tycker inte det låter speciellt annorlunda, min 360 låter precis likadant... så vill du att den ska låta mindre så byter du ut fläkten till en Talismoon Whisper Fan, detta bryter dock garantin...

men... om du har tur och inte blir live bannad för det så är det ingen fara
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag tycker inte heller de låter nåt speciellt. men de är ju lite svårt att till en bra ljudinspelning så jag tycker du ska åka in till psxcare o låta dem kika på de.

nu vet inte jag hur psxcare gör när dem fixar me sina konsoller men dem kanske inte gjorde nåt åt fläkten eftersom dem inte haft igång xboxet nånting. dem kanske bara fixar ordning dem till kund me flashning elr va de nu kan va o sen skickar den. dem kanske inte testar xboxet för att se om allt funkar för att dem vet när dem flashar osv o behöver inte testa de.
                  men som sagt, jag vet inte.
                  sigpic

Comment

Det är faktiskt en tämligen vanlig oljud, tyvärr. Vissa människor har tur och får en xbox som inte låter mycket alls. Andra får värsta jetmotor-låtande monster Det handlar om tur helt enkelt. Xboxerna är verkligen inte särskilt imponerande från en kvalitessynvinkel.

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                      jag tycker inte heller de låter nåt speciellt. men de är ju lite svårt att till en bra ljudinspelning så jag tycker du ska åka in till psxcare o låta dem kika på de.

nu vet inte jag hur psxcare gör när dem fixar me sina konsoller men dem kanske inte gjorde nåt åt fläkten eftersom dem inte haft igång xboxet nånting. dem kanske bara fixar ordning dem till kund me flashning elr va de nu kan va o sen skickar den. dem kanske inte testar xboxet för att se om allt funkar för att dem vet när dem flashar osv o behöver inte testa de.
                      men som sagt, jag vet inte.
                      PSXCare testar boxarna före OCH efter flashning, detta för att vara säkra på att nyckeln stämmer det händer även proffs att det inte går bra direkt vid första försöket... då måste man kanske göra om (när man skriver) därför testar PSXCare både före och efter flashning

är rätt säker på att vem det än är som pratar med trådskaparen i butiken kommer säga att det är normalt...
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
                        Det är faktiskt en tämligen vanlig oljud, tyvärr. Vissa människor har tur och får en xbox som inte låter mycket alls. Andra får värsta jetmotor-låtande monster Det handlar om tur helt enkelt. Xboxerna är verkligen inte särskilt imponerande från en kvalitessynvinkel.
                        Kvalitén är usel ... det har ju bevisats gång på gång. Det finns (jag tror inte dom monteras längre) andra tillverkare av fläktar än dom usla delta-fläktarna. Nidec är den trevligaste och har minst irriterande oljud, sen finns Sunon, den är mellan Nidec och Delta ljudmässigt. Nidec:en är bättre än talismoon "whisper" som är ganska usel den också.
                        Har man tur och hittar en sån så ska man köpa den hellre än Whispern.
                        Nidec har helsvarta klistermärken.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                          Kvalitén är usel ... det har ju bevisats gång på gång. Det finns (jag tror inte dom monteras längre) andra tillverkare av fläktar än dom usla delta-fläktarna. Nidec är den trevligaste och har minst irriterande oljud, sen finns Sunon, den är mellan Nidec och Delta ljudmässigt. Nidec:en är bättre än talismoon "whisper" som är ganska usel den också.
                          Har man tur och hittar en sån så ska man köpa den hellre än Whispern.
                          Nidec har helsvarta klistermärken.
                          ljudet från talismoon beror juh lite på vilket läge man kör på, dom kyler lite bättre om man kör på max farten, men dom låter mer också... (iaf om man kör Talismoon Whisper Max fan)
                          Google is your friend!

Comment

Den talismoon jag testade var den gamla modellen utan "overdrive" , och den hade lika irriterade ljud som deltan, om inte mer.

Comment

hehe ok, jag har inte testat någon sådan, jag har bara testat den med "nitro switch" alltså ett lite högre läge, det du kallar för "overdrive" jag är å andra sidan inte så kräsen över ljudet heller, jag tycker inte att det stör mig speciellt mycket (ljudet från fläkten) jag tycker snarare att DVD spelaren stör en aning när den läser skivorna...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X