Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny banningsvåg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej, MS kan inte garantera att din konsolls tid stämmer, så om du ger fan i att gå live förrns dagen efter release eller senare på dagen efter release är du safe Mevvan
    Haha nice då blir det lira forza3 halva natten haha sweet!!

Comment

Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
      Tyckte väl att jag läste att det va så men då måste ju ms kunna se när jag stoppade in spelet och spelade? Då finns det väl risk att bli bannad oavsett om jag väntar 1 vecka till eller inte ? Kanske bäst att vänta bara haha..
      det är liveservrarna som håller tiden. även om din box tid är ställd på 2005 så kommer de logga att du spelat det enligt serverns tid när du loggar på.

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
        Så om jag vill spela forza 3 så kan jag skapa en ny gamertag och använda den för offlinespel med overifierade spel utan att riskera att bli bannad?
        detta förhindrar bara att din riktiga gamertag inte blir bannad, men inte konsolban, om spelen är overifierade som de oftast är när det spelas innan release.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          det är liveservrarna som håller tiden. även om din box tid är ställd på 2005 så kommer de logga att du spelat det enligt serverns tid när du loggar på.
          japp, men om man har fel tid på boxen och väntar tills efter releasen ska det inte vara några problem med att man kört spelen tidigare, eller har jag fel int?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jahopp, då läre man väl få fixa en ny GT då, då jag har spelat med min med Forza 3 :P
            Tur iaf att man bara hade typ 2-3 månader kvar på live guld och nästan inte laddat ner nått =)

Comment

detta förhindrar bara att din riktiga gamertag inte blir bannad, men inte konsolban, om spelen är overifierade som de oftast är när det spelas innan release.
              Ok. Jag har nämligen 2 boxar, en premium med ixtreme 1.6 som används till backuper och en arcade som inte är flashad som används för original/onlinespel. Jag använder dock samma hdd till dessa och flyttar den mellan boxarna. Så om jag loggar in med en gamertag på premiumboxen och kör t.ex. Forza3 och sedan flyttar hddn till arcadboxen och loggar in på en annan gamertag och spelar endast original/onlinespel på den så klarar både boxen och min 'online'-gamertag sig.
              Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

sådana här saker kan ha hänt innan också fast i mindre skala.. förutom att forza spelas utan release så vet ingen om det är okej eller inte.. ännu värre att spela det på live.. hade spelet varit verifierat hade det varit en annan sak.. att folk är villiga att riskera gamertag eller box är ganska tydligt.

sålänge du har kvitto på att du köpt det är du inte i farozonen. saken är att ms inte kan veta om det är original eller inte så alla är blir bannade. de som har kvitto på spelet blir unbannade. så jävla svårt är det inte att vänta, man har massa lir att köra under tiden till release.
                Det var som den dåliga realsen på ODST borderlame som bannade men det vra ju bara realen alla var ju typ rädda för att det var ett speciel serinummerf i spelet men sen kom ju allstars realse då ändrades allt
                Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Hmm okej, har spelat i nån timme nu iaf återstår att se ifall man blir bannad eller ej. Spelar inte så mycket online bara ibland men viktigaste för mig är att dra ner uppdateringar till spel och kanske om de skulle komma en ny dashboard etc

Comment

Minskas risken att bannas om man "flyttar" ner Forza 3 från listan på senaste spel?
                    Har satt i och startat alla mina originalspel nu så Forza 3 ligger långt ner på listan, det vart väl 11st före.

Comment

skulle knappast tro det britneyspears

Comment

Aja, får väl ta det som en man då =)
                        Av det jag läst så bannar dom folk som spelat online mot andra och inte de som bara spelat spelet, stämmer det?

Comment

räcker med att du varit uppkopplad mot live... du behöver inte äns ha spelat spelet live... eller spelat medans du varit uppkopplad mot live...
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
                            Aja, får väl ta det som en man då =)
                            Av det jag läst så bannar dom folk som spelat online mot andra och inte de som bara spelat spelet, stämmer det?
                            Men jag hade spelat ej verifierade spel innan jag började med live men inge ban på mej:P
                            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                              Men jag hade spelat ej verifierade spel innan jag började med live men inge ban på mej:P
                              än så länge... det kan komma när du minst anar det
                              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                                Det var som den dåliga realsen på ODST borderlame som bannade men det vra ju bara realen alla var ju typ rädda för att det var ett speciel serinummerf i spelet men sen kom ju allstars realse då ändrades allt
                                Du menar ODST som ryktas ha ett unikt serienummer per spel och som Ms säkert tittar extra hårt på slla 500 ungar som spelat samma spel med samma serienummer i olika länder eller

Vi får väl se om det ligger lite sanning bakom detta rykte, men man kan ju ana vad Ms gör med alla som spelat samma spel ( med samma sereinummer )
                                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X