Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska köpa en ny Xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ska köpa en ny Xbox360

Hejsan , Det är så att jag ska köpa en ny Xbox360 elite valuepack ) på ********* för 2549 kr men jag har några frågor innan jag bestämmer mig för att köpa den. Väldigt tackasm för svar

1 . Vad bör jag tänka på innan jag köper den resp. flashar den?

2 . Gjorde jag rätt som köpte den på ********* ?

3 . Är det Jasper i Xbox360 Elite Value pack ?

4 . Är det någon skillnad på Arcade och Elite ?

5 . Blir det några problem ?

6 . Är det bara att bränna xbox360 spel och stoppa in ? ( Har bränt förrut ). Är det något nytt angående bränning eller skivor.

7 . Om jag kommer till Psxcare , Kan dem flasha min nya xbox360 då ? Hur lång tid tar det .

Tack för svar !

7. 400:-, 20-90 minuter, beror på hur många kunder som kommer in samtidigt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

2. Ett väldigt bra val tycker jag! Jag äger själv en elite ^^

Comment

1. Det finns inga speciella saker du bör tänka på egentligen, i samband med att du flashar den (om du gör det hos PSXCare) får du all information du behöver

det du bör göra dock innan du bestämmer dig för att flasha boxen är att köra på den hemma ett tag innan, med orginal spel kanske 1-2 veckor~ så att du vet att den inte kommer dö, för dör den och du har flashad liteon (mest troligt att du får...) går det inte att återställa och skicka in till MS, det finns vissa saker man kan göra för att lura MS att ta hand om den ändå, men går inte att återställa firmwaren på den (OBS: du bör i vilket fall som helst ta dig in till PSXCare och få den "återställd" ändå, det som blir gjort är att PSXCare ser till att det blir så få tecken på att den varit öppnad som det bara går)

2. jag har ingen koll på priserna på andra ställen (med garanti etc.) så det kan jag inte direkt svara på, det man ska titta på när man köper saker är
        1. priset
        2. garanti etc.
        3. tillgänglighet, har dom i lager? är det svårt att ta sig till butiken? (om internet: hur lång är leveranstiden?)

3. med största sannolikhet är det Jasper i dom ja, (nytillverkade maskiner)

4. skillnaden mellan Arcade och Elite är: Vitt/Svart skal (Arcade = Vitt), Färg på DVD-Trayen och Eject knappen, Vit/Silver (Chrome) Elite har Silver (Chrome), vad som följer med (120GB HDD till Elite, Svart handkontroll, headset (om dom inte tagit bort det nu, vilket jag inte har koll på själv tyvär) medans Arcade har inbyggt minne (eller ett minneskort på sidan), vit handkontroll, med andra ord det du MINST behöver för att spela på boxen och spara hur långt du kommit i spelen...)

5. Problem? vad menar du??

6. du får ett pappers ark med information om vad du ska tänka på när du bränner 360 spel om du flashar hos PSXCare

7. som Hansi sa, 400:- kostar det och det tar 20 minuter + (beroende på hur många boxar som står på kö när du kommer in, är du först in så tar det 20 minuter)

fler frågor? fråga på
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

"det du bör göra dock innan du bestämmer dig för att flasha boxen är att köra på den hemma ett tag innan, med orginal spel kanske 1-2 veckor~ så att du vet att den inte kommer dö, för dör den och du har flashad liteon (mest troligt att du får...) går det inte att återställa och skicka in till MS, det finns vissa saker man kan göra för att lura MS att ta hand om den ändå, men går inte att återställa firmwaren på den (OBS: du bör i vilket fall som helst ta dig in till PSXCare och få den "återställd" ändå, det som blir gjort är att PSXCare ser till att det blir så få tecken på att den varit öppnad som det bara går)"

Vänta nu , Vad menar du med " om den dör " . Original skivor 1-2 veckor ?

Men hur stor är risken att den ska dö , lixsom det är ju Jasper i den och den är nytillverkad. Jag är ingen riktig gamer heller.

Vad tycker du jag ska göra. Köpa arcade för 1900 eller Elite för 2500 ?

6. Jag har brännt xbox360 skivor förra året och det funkade utmärkt så jag undrar om det skett någon ändring ? Jag kan bränna
          Last edited by Benzema; 2009-10-25, 15:08.

Comment

det jag menar är om den får RROD, det händer även nytillverkade! eller om du får något problem med den i största allmänhet

personligen tycker jag med om Arcade än Elite, men det är bara jag

Arcade köper du om du inte vill ha en svart konsoll med chrome/silver front på DVD enheten och inte heller vill ha en 120gb hdd (eller om du redan har en hemma)

Elite köper du om du vill ha en svart konsoll med Chrome/silver front på DVD enheten och vill ha en 120gb HDD

6. nej det är ingen skillnad mot tidigare, du bör dock testa spelen med ABGX360 innan bränning (gärna efter också)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Aha okej tack. Men hur fan kan det bli rrod på Jaspertillverkade också ? Är microsoft så dåliga . Elite eller arcade hmmm...

Förlåt för att jag inte är riktig insatt i det här men vad är ABGX360 ?

Tack för svar mvh.

Comment

Ja, ALLT går sönder, för eller senare... att det är det senaste betyder inte att det är det bästa... PSXCare har fått återställa ett par Jasper boxar som skickats in till MS (5-6 stycken har jag för mig det var senast jag var inne och snackade med dom) utöver det lär det vara ett par hundra som fått RROD allt som allt (bara i stockholmsområdet), så visst händer det dom också.

ABGX360 kan du läsa mer om här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639
                Google is your friend!

Comment

okej .

Som jag förståt det så är ABGX360 ett slags program som checkar igenom spel filen och garanterar dig så du kan spela Live ? Har jag rätt ?

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                    okej .

Som jag förståt det så är ABGX360 ett slags program som checkar igenom spel filen och garanterar dig så du kan spela Live ? Har jag rätt ?
                    abgx360 är ett program som minskar risken att du blir bannad på live. i dagsläget är det väldigt liten chans att du blir bannad om du kör dina backuper via abgx360 och skiter i att spela spelen före release.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      abgx360 är ett program som minskar risken att du blir bannad på live. i dagsläget är det väldigt liten chans att du blir bannad om du kör dina backuper via abgx360 och skiter i att spela spelen före release.
                      Finns det nån guide till det ? Hur man gör.

Comment

läste du inte tråden jag länkade dig till? där står det om hur du använder ABGX360

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 <--- länkar igen...
                        Google is your friend!

Comment

De nya 360n som har kommit på sistone verkar de har tagit bort den extra "heatsinken" den dom satte ditt på HDMI moddelerna . Hittade informationen på xbox-scene.

En bild:http://www.ombouwservice-webshop.com/c-523480/nieuws/

Forza 3 pack xbox 360 Elite
                          MFR: 2009-08-17 LOT 0942
                          DVD-DRIVE: Philips-LiteOn DG16D2S-09C
                          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

men ååååh vad jobbiga dom är >_< dom boxarna kommer juh dö snabbare än dom med den där extra heatsinken >_< det är juh typ GPU'n som blir så himmla varm, CPU är inte lika farlig...
                            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              men ååååh vad jobbiga dom är >_< dom boxarna kommer juh dö snabbare än dom med den där extra heatsinken >_< det är juh typ GPU'n som blir så himmla varm, CPU är inte lika farlig...
                              Men hoppas de har fixat någon bättre kylnings funktion...
                              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X