Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska köpa en ny Xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Amen vafaan.... det är väll bättre med en extrautrustad maskin än att få tillbaka dem på rep hela tiden.. Nog för att Jasper drar mindre ström/alstrar mindre3 värme o inte blir lika varma men det... ja jag har hundra dåliga exempel på det....
    Myspys utan gummi för man vet att alla är hela o rena är bara en av dem man kan få smuts ändå *skratt*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
      Men hoppas de har fixat någon bättre kylnings funktion...
      fixat bättre kylningsfunktion? hur menar du? kylflänsen är det som kyler, dom har juh bara satt på massa gamla aluminium flänsar från gamla Xbox 360 maskiner på nya, det är inte direkt så att dom gjort helt NYA, med ny design... dom här är förmodligen nytillverkade, men designen är den samma som gamla Xbox 360 utan HDMI
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        fixat bättre kylningsfunktion? hur menar du? kylflänsen är det som kyler, dom har juh bara satt på massa gamla aluminium flänsar från gamla Xbox 360 maskiner på nya, det är inte direkt så att dom gjort helt NYA, med ny design... dom här är förmodligen nytillverkade, men designen är den samma som gamla Xbox 360 utan HDMI
        Ja men bättre fläkt . Men fattar inte varför de tog bort den helt meningslöst!?
        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Vad jag såg på bilden så r det samma flänsar ( Aluminium ) som kom i och med Falcon/Jasper minus den extra flänsen från GPU fram framför CPU flänsen...

Gamla utan HDMI hade ju Plåt/Kopparrör o är väl inte mycket att hurra för som alla vet

Aja se på den ljusa sidan, rasar de lär de stoppa i den förlängda GPU flänsen... De tror att deras superlimmade proceccorer skall hålla Antar att de tror att deras superlim är lika överlägset som Lite-on var oknäckbara *skratt*
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

läste du inte tråden jag länkade dig till? där står det om hur du använder ABGX360

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 <--- länkar igen...

Okej tack men finns det ingen lista över alla spel som har checkats isåfall.

Comment

men ååååh vad jobbiga dom är >_< dom boxarna kommer juh dö snabbare än dom med den där extra heatsinken >_< det är juh typ GPU'n som blir så himmla varm, CPU är inte lika farlig...

Vad händer ? Ska jag inte köpa xbox360 isåfall

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                Vad händer ? Ska jag inte köpa xbox360 isåfall
                Det är nog lungt, dom har rättat till mycket designfel i hårdvaran sedan de första som kom ut på marknaden 2006

Okej tack men finns det ingen lista över alla spel som har checkats isåfall.
                Jag skulle aldrig lita på något folk postat själva
                Knappt så jag litar på att titlar är PAL *skratt*

Man skall alltid "Själv" göra kontroller med ABGX både före o efter bränning för att vara säker.
                / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Det är nog lungt, dom har rättat till mycket designfel i hårdvaran sedan de första som kom ut på marknaden 2006

Jag skulle aldrig lita på något folk postat själva
                  Knappt så jag litar på att titlar är PAL *skratt*

Man skall alltid "Själv" göra kontroller med ABGX både före o efter bränning för att vara säker.

Jag har läst guiden men jag förstog inte så mycket av den. Vill ha det kortfattar bara , Är det så att programmet checkar iso-filen om den är godkänd för live eller vad fan ?

Och ABGX360 Är programmet som jag bör använda. Tar det långt tid ? Är det lätt ?

Comment

Vad jag såg på bilden så r det samma flänsar ( Aluminium ) som kom i och med Falcon/Jasper minus den extra flänsen från GPU fram framför CPU flänsen...

Gamla utan HDMI hade ju Plåt/Kopparrör o är väl inte mycket att hurra för som alla vet

Aja se på den ljusa sidan, rasar de lär de stoppa i den förlängda GPU flänsen... De tror att deras superlimmade proceccorer skall hålla Antar att de tror att deras superlim är lika överlägset som Lite-on var oknäckbara *skratt*
                    ja, den stora CPU kylaren har helt i aluminium som Falcon/Jasper moderkorten, men GPU kylaren är från gamla det är alltså en korsning mellan Xenon, Zephyr etc. och Falcon/Jasper =)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag har läst guiden men jag förstog inte så mycket av den. Vill ha det kortfattar bara , Är det så att programmet checkar iso-filen om den är godkänd för live eller vad fan ?

Och ABGX360 Är programmet som jag bör använda. Tar det långt tid ? Är det lätt ?
                      det tar allt från 5-10 minuter till en timme (beror på din dator, och hur mycket din hårdvara används vid tillfället du testar den) det är super enkelt att göra, det som kan vara krångligt är att förstå sig på det som visas efter checken, och settings... jag kanske skriver ihop en kortare guide till ABGX360 senare, med dom allra viktigaste bitarna enbart, den guiden kommer i så fall ligga på min hemsida: www.swizzy.se

Det ABGX360 gör är att kolla ISO filen mot information som finns på en databas, finns spelet i databasen och den stealth som finns med i spelen du kollar inte stämmer överens med den som finns i databasen byter den ut dessa värdena så att det stämmer... (detta sker inte alltid då vissa spel kan ha flera värden för flera olika versioner, te.x. olika länder har olika versioner av vissa spel, och då har dessa olika värden...)
                      Google is your friend!

Comment

Läs bara den här tråden: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35639

Går det inte upp ett ljus för dig hur man bränner o så, skaffa en kompis som kan visa dig eller köp en Ps3 så slipper du huvudvärken då den inte går att modda
                        / Pendragon

Comment

Vet nån om man kan få RROD av Flashning ?

Comment

Läs bara den här tråden: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35639

Går det inte upp ett ljus för dig hur man bränner o så, skaffa en kompis som kan visa dig eller köp en Ps3 så slipper du huvudvärken då den inte går att modda
                            Jag kan bränna.

Comment

Vet nån om man kan få RROD av Flashning ?
                              Du kan få det på en oflashad maskin som står dammigt för att du inte vet vad det här är:

Lösningen på många RROD problem är att använda en sån här innan den dammar igen helt:

RROD beror oftast på hårdvarufel där moderkorten böjer sig pg.av överhettning... eller om folk ESD märdar sina konsoller om de moddar dem själva på sin höjd... Men inget som orsakas av att man lyfter ut en DVD läare/Läser ut mjukvara/skuter in den i läsaren men oatchad och sen stoppar i läsaren igen.... tappar man metalldistanser i maskinen kan de ligga o kramla o kortsluta enheten ja, men i övrigt inte.
                              / Pendragon

Comment

Vet nån om jag kan flasha min Elite. ( Lite-on )

MFR DATE : 2009-08-30.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X