Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Löda bort sst:n från Samsung....

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Löda bort sst:n från Samsung....

Har någon provat att löda bort sst flashen på sammyn och programmerat den externt?
    Tänkte skulle prova det efter ha lyckats med en E65.
    Mest för att det är kul ....
    Ngn som vet var man kan hitta liknande plcc ngnstans?
    Skriv gärna en kommentar om vilken programmerar ni använde, om det funkade.
    Väldigt nyfiken.

vart sitter denna sst flashen vad är den bra för

Comment

Original inlägg av simtel Visa Inlägg
      vart sitter denna sst flashen vad är den bra för
      Det är ett stort "chip" som sitter på driven och det är den som innehåller Firmwaren
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag har gjort det många gånger... för att läsa ut nycklen från crachade drivar...

jag har nya, både SST39SF040A-70-4C-NHE (för Dual-Firmware mod) och SST39SF020A-70-4C-NHE som är det vanliga flash minnet, hemma!

Comment

jag har förresten passande PLCC hållare oxo så du slipper löda nästa gång

Comment

Shyssssst dragonslayer......
            ska bara kolla om jag skall köpa en Willem proggare på ebay eller låna av en polare så länge..... om han nu hade en med plcc32.
            Har precis köpt ett Altera Devkit, det får räcka för denna månad men å andra sidan är det ju inte många dagar kvar:-)

Comment

om du kör på Windows XP så har jag en TOP-2005 USB-programerare med Zif sockel för 300:-

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X