Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitachi 78K error

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hitachi 78K error

Försöker flasha min hitachi 78K med Jungleflasher 1.66 Beta. Aktiverar mode B utan problem med jungleflasher. sen när jag försöker dumpa den så kommer ..... och fastnar. datorn börjar lagga och sluta oftast med blåskärm och datan startas om. jag lyckades dumpa 1 gång dock. tror jag ändrade min port då (har testat det igen fast slutar med error) när jag sen skulle flasha den så blev det samma error igen...

hjälp vore guld!!

jag har vista 32 och via vt6421a.

problemet ligger förmodligen i Jungleflasher 1.66, testa att köra med FWToolbox jag kan guida dig genom det om du villl, det viktiga är att du har den i Mode B innan du kör FWToolbox (annars fungerar det inte, detta går att göra med Jungleflasher eller Slax skivan

du får bara hoppas dock att du inte förstört driven (då det inte är det lättaste att fixa driven på nytt när man gjort fel med hitachi, inte på samma sätt som BenQ, Samsung och Liteon iaf...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

testade det med jungleflasher för att få igång mode_b loadar orginalspelet i driven innan jag ska använda fwtool och så blir det error och datan stängs av.
      är driven sönder nu?? (inte min drive så hoppas inte det)
      kan jag testa driven i min 360 även fast jag har har premium hdmi versionen
      och han har utan hdmi?

Comment

vad kör du på för Chipset?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

chipset? om du menar moderkort så Intel(R) ICH8R/ICH9R SATA RAID
          har sett lite grann på andra forum men vet inte om det stämmer men det står att det inte funkar på vista. är detta sant?

Comment

det ska fungera på vista 32-bitars, personligen kör jag på windows 7 32-bitars, build 7600 (uppdaterad till max) med ICH9
            Google is your friend!

Comment

nu blev jag osäker på om du förstår att jag använder mig av via ct64...

Comment

nu blev jag osäker på om du förstår att jag använder mig av viavt6421a. vet inte om de spelar nån roll men jag har ck3 som strömförsörjning till driven. fast jag stänger av mode b (blå lampa)
                har läst att den ska ge problem men det antog jag att jag löste med att stänga av mode b och sen självklart som jag tidigare nämnt så har jag aktiverat mode b med jungleflasher

windows 7 är väl mer xp vänlig?
                Last edited by outlines; 2009-11-03, 03:40.

Comment

prova att byta sata till den interna på moderkortet, ICH9 ska fungera, VT6421A kan innebära problem för Hitachi...
                  Google is your friend!

Comment

ok kan jag använda enbart jungleflasher till detta istället? eller är fwtool bättre?

Comment

FWToolbox är bättre att köra med efter det att du fått in driven i Mode B, jag brukar använda min USB-> SATA dongel till Hitachi 78/79 i samarbete med Jungleflasher för att få den att dyka upp i windows, därefter byter jag till interna SATA portarna och FWToolbox för att utföra själva flashningen, mestadels pga att FWToolbox inte förstör på samma sätt när man ska spoofa (jag har enbart dåliga erfarenheter av att spoofa en hitachi i JF, den dök efter jag flashat med JF och spoofat upp som "fffffffffff ffffffffff" )
                      Google is your friend!

Comment

ok spelar det nån roll i vilken sata ingång jag kopplar in den i moderkortet? har numrera 0123456 0 och 1 är nuvarande upptagna av datorns hdd och cd-rom.. varför använder du usb dongel först? går det inte att få mode b med vanlig sata?

testade nyss att sätta den i mode b i ingången 3 men funkade inte..

Comment

det fungerar inte på alla chipsets jag kör ICH9 internt, den vill inte gå in i mode b via den... därför kör jag USB Dongeln först

ska inte spela någon roll vilken port du kör på, vissa moderkort har dock dubbla chipsets (som mitt) då spelar det roll, jag satte min på port 1 för ICH9... resten används av hårddiskar/min brännare
                          Google is your friend!

Comment

ok. eftersom jag inte har en usb dongel. kan jag sätta på mode b med via chipset eftersom det verkade fungera, och sen sätta in den i moderkortets port?

Comment

ja det kan du, huvudsaken är att driven hamnar i mode b... hur du får den dit är helt upp till dig...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X