Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera en 74850C

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera en 74850C

Hallå där! Jag var inne hos PSXCare för en dryg vecka sedan och lät dem flasha min LiteOn DG-16D2S (74850C) och nu undrar jag om jag kan uppgradera på egen hand i fortsättningen, utan lödningar eller specialverktyg?

Jag läste någonstans att när man väl flashat en 74850C så den mycket enklare att flasha nästa gång. Stämmer det? Kan någon rekommendera en guide någonstans?

Jag vill gärna vara förberedd när nästa iXtreme-version kommer till LiteOn så man slipper köra wave 4-backups med loader-skivan.

Stort tack på förhand!

jo de går alldeles utmärkt att flasha på egen hand. vet inte va du menar me specialverktyg men du måste ha ett connectivity kit, de måste du ha oavsett vilken spelare du har. löda behöver du inte göra, tror inte de behövs överhuvudtaget på nån drive men har bara flasha min liteon o en samsung.

de är lättare att flasha en liteon när den väl är flashad en gång.
    kika i Swizzy:s guide: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36720
    sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
      ... men du måste ha ett connectivity kit, de måste du ha oavsett vilken spelare du har.
      Jag har flashat säkert 10 boxar genom åren utan något "connectivity kit" så det stämmer inte.

När jag skulle flasha den här senaste boxen med fw 74850C läste jag på xbox-scene att jag skulle behöva öppna själva dvd-spelaren och köpa något slags "usb probe" för att extrahera dvd-nyckeln.

Istället för att trassla med sånt åkte jag upp till PSXCare som fixade biffen på 5 minuter. Det jag undrar är om jag kan flasha på normalt vis hädanefter, eller om den där "usb proben" alltid behövs.

Tack för länken!

Comment

Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
        Jag har flashat säkert 10 boxar genom åren utan något "connectivity kit" så det stämmer inte.

När jag skulle flasha den här senaste boxen med fw 74850C läste jag på xbox-scene att jag skulle behöva öppna själva dvd-spelaren och köpa något slags "usb probe" för att extrahera dvd-nyckeln.

Istället för att trassla med sånt åkte jag upp till PSXCare som fixade biffen på 5 minuter. Det jag undrar är om jag kan flasha på normalt vis hädanefter, eller om den där "usb proben" alltid behövs.

Tack för länken!
        Proben är ju till för att läsa ut nyckeln om du har nyckeln på en fil på datan så behöver du det inte
        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Ja allewii, jag läste precis det i guiden som länkades till ovan:
          OBS: Du bör spara dom här filerna om något skulle hända med driven och du inte längre kan läsa ut nyckeln etc. eller om du behöver flasha om din drive med en senare firmware behöver du inte läsa ut driven igen om du har dom här filerna kvar!
          Vad BRA att PSXCare informerade mig om detta och/eller erbjöd sig att spara dessa nödvändiga filer på en thumbdrive eller maila dem.

Nu måste jag istället åka upp och göra om hela processen igen. Den här gången får man väl ta med sig ett usb-minne och be dem spara nyckeln.

Comment

Vad BRA att PSXCare informerade mig om detta och/eller erbjöd sig att spara dessa nödvändiga filer på en thumbdrive eller maila dem.

Nu måste jag istället åka upp och göra om hela processen igen. Den här gången får man väl ta med sig ett usb-minne och be dem spara nyckeln.
            du kommer förmodligen inte få ut din nyckel tyvär, du får ta och köpa dig ett Connectivity kit och läsa ur själv, kör du med Windows (Jungleflasher) behöver du bara CK3, för comportens skull... den behöver du alltid ha med liteon...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Varför blev du sur för ?
              HAr du en Lite-On läsare oflashad eller flashad så är det bara ta den till en som kan flasha eller flasha själv om du har utrustning för ca.1500 kr

Nyckeln ligger redan på läsaren om du kan spela spel.
              Det enda du behöver göra om du skall flasha själv o har alla komponenter som krävs är att läsa ur info, patcha o kasta in den igen.
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

oddish: om den redan är flashad så behöver du väl bara ladda ned jungleflasher, koppla upp ström från 360n + sata till datorn (ställa släden i halvt in/utkört läge).. klicka på "dummy from ixtreme" och du får ut den info som du behöver för att köra firmtool för att patcha ny firmware som du sedan kan flasha.. dock har inte 1.6.1 kommit till lite-on ännu..

dummyn du får ut skall innehålla nyckel/serial info..

helt onödigt att hetsa upp sig på psxcare..
                Last edited by S2Andreas; 2009-11-02, 12:09.

Comment

Vissa finner oss bakom kassan upphetsande
                  *Rawr*
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Vissa finner oss bakom kassan upphetsande
                    *Rawr*
                    Jag har varit in till er en gång.. u did nothing 4 me <; kanske har att göra med att jag 1 är straight och 2 var på en weekend med min relativt nya flickvän och hade annat att pyssla med <;

Comment

Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
                      Jag har varit in till er en gång.. u did nothing 4 me <; kanske har att göra med att jag 1 är straight och 2 var på en weekend med min relativt nya flickvän och hade annat att pyssla med <;
                      Antingen det eller så utstrålar vi ( Upptagen ) auror som du inte vågar rubba inför ditt nya kjoltyg
                      / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Antingen det eller så utstrålar vi ( Upptagen ) auror som du inte vågar rubba inför ditt nya kjoltyg
                        haha, touche <;

Comment

Jag är faktiskt väldigt nöjd med servicen i övrigt hos PSXCare. Det var väldigt smidigt (och billigt) att flasha spelaren. Det tog typ 5 minuter så hade jag en flashad spelare i handen.

Min irritation verkar vara baserad på felaktig information: det faktum att man måste ha specialverktyg för att få ut dvd-nyckeln även på en redan flashad 74850C. Om det är på det viset vore det väl ganska rimligt om PSXCare erbjöd sig att spara dvd-nyckeln på en thumb drive el. dyl?

Någon kanske kan ge ett definitivt svar eftersom det råder delade meningar i tråden? Måste jag beställa en usb-probe för att kunna uppgradera till nästa iXtreme-version eller kan jag flasha som vanligt med lämpligt SATA-kort och Jungleflasher?

Comment

Jag är faktiskt väldigt nöjd med servicen i övrigt hos PSXCare. Det var väldigt smidigt (och billigt) att flasha spelaren. Det tog typ 5 minuter så hade jag en flashad spelare i handen.

Min irritation verkar vara baserad på felaktig information: det faktum att man måste ha specialverktyg för att få ut dvd-nyckeln även på en redan flashad 74850C. Om det är på det viset vore det väl ganska rimligt om PSXCare erbjöd sig att spara dvd-nyckeln på en thumb drive el. dyl?

Någon kanske kan ge ett definitivt svar eftersom det råder delade meningar i tråden? Måste jag beställa en usb-probe för att kunna uppgradera till nästa iXtreme-version eller kan jag flasha som vanligt med lämpligt SATA-kort och Jungleflasher?
                            du kan flasha som vanligt om du kör med JF
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Nice! Jag hittade en bra guide här:
                              http://www.ixtreme.net/xbox-360-tuto...treme-t11.html

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X