Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera en 74850C

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nä... dom kunde ju ha berättat direkt att om man har en flashad LitOn så kan man använda funktionen "Dummy from iXtreme" under fliken "DVDkey32" i Jungleflasher

man behöver inga specialverktyg alls (om man har ett kompatibelt sata-kort, vilket är en förutsättning för att man skall kunna flasha själv)

Comment

Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
      Jag är faktiskt väldigt nöjd med servicen i övrigt hos PSXCare. Det var väldigt smidigt (och billigt) att flasha spelaren. Det tog typ 5 minuter så hade jag en flashad spelare i handen.

Min irritation verkar vara baserad på felaktig information: det faktum att man måste ha specialverktyg för att få ut dvd-nyckeln även på en redan flashad 74850C. Om det är på det viset vore det väl ganska rimligt om PSXCare erbjöd sig att spara dvd-nyckeln på en thumb drive el. dyl?

Någon kanske kan ge ett definitivt svar eftersom det råder delade meningar i tråden? Måste jag beställa en usb-probe för att kunna uppgradera till nästa iXtreme-version eller kan jag flasha som vanligt med lämpligt SATA-kort och Jungleflasher?
      Som vi beskrev:
      http://www.forum.psxcare.com/support...15&postcount=7

http://www.forum.psxcare.com/support...16&postcount=8

http://www.forum.psxcare.com/support...0&postcount=16

Har du en kompatibel utrustning ( Dator med rätt Chipset, eller connectivitykits alt jordkabel mellan din 360s chassi till dijn PC och mycket om o men senare så kan du ta din befintliga flasjhade läsares mjukvara, patcha o kasta in en ny ja... ( Har man inte rätt utrustning hemma kan det kosta ca: 1.500 kr att införskaffa ett Via-Sata kort och öppningsverktyg, och connectivitykit om man vill ha bättre kontroll på strömförsörjning till läsarna och eventuellt probar till dessa om man inte orkar löda.... ja jag slutar här o går vidare då det känns rätt... ja jag hoppas poängen gått fram

Vi erbjuder inte folk filerna på USB minne då det tar extra tid för oss, men när folk kommer in med en läsare eller maskin o har ett minne med sig o ber snällt så brukar vi lägga över kundernas filer på dessa minnesstickor efter vi virussökt dessa först ja.
      Att lägga upp en extra tjänst där vi erbjuder våra kunder filer på minneskort för xxx kronor extra och som tillval känns lite omständigt.

Men jag lovar att om du köper ett Micro/SD kort eller annat minne hos oss i samband med att du lämnar in din läsare/360 till oss för uppdatering/flashning o frågar snällt när du lämnar in konsollen så får du filerna av mig på minneskort Så har vi löst det dilemmat smidigt.

Vi "Försöker" i bästa mån att behålla samtliga kunders mjukvaror... Den om någon backupdisk rasar "Villket har hänt o kan hända" så kan vi inte "Garantera" att vi har dessa kvar...

*** När jag lämnar in min bil på service o de uppdaterar mjukvaran i datorn erbjuds jag inte en backup av mjukvaran som låg på innan...
      Last edited by Pendragon; 2009-11-05, 12:56.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X