Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är sant?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är sant?

Jag har läst många threads etc...Och ser att många USA har blivit bannade. Så till mina frågor.

1. När Consolen är bannad säger dom att HD blir låst för att kunna installera spel på.
    2. Alla save filer blir corupted
    3. Alla download och dom du köpt ärligt slutar att fungera.

Jag bara undrar om det är sant eller en metod att skrämmas.
    http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

1:
    de äger inte din HD
    2:
    dina savefiler är din egendom
    3:
    dina downloads som du köpt är din egendom, men du måste följa copyright etc.

Comment

1. falskt, din HDD komme fungera på vilken ny 360 som helst

2. samma där, men det kan hända att dina saves inte kommer fungera på andra boxar ibland...

3. du kan inte använda dom som ska fungera på live, och du kan tyvär inte använda dom på en annan box heller (förrns du laddar ner dom på nytt som är gratis)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

1. falskt, din HDD komme fungera på vilken ny 360 som helst
        Men på den bannade console då ?

Comment

Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
          Men på den bannade console då ?
          den kommer fungera där med, att den är bannad från live ändrar inget på själva konsollen, det som ändras är på live servrarna, du läggs till i den "svarta" listan... alltså listan/databasen med spärrade konsoller...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har läs nästan alla threads här och alla säger lika dant:

http://forums.xbox-scene.com/index.p...694798&st=1665

Att M$ låser din HDD så det inte går att installera på HDD. När man blir bannad. Hajar inte vad dom har för rätt att göra det?. Jag har vissiligen inte läst TOS/Agreement men ser inte vad dom ska ha rätt att låsa privat egdom. Kan F*** inte vara lagligt någon gång i veckan.
            Last edited by SH!Ne; 2009-11-04, 23:35.

Comment

Jo är boxen bannad och du lägger in den nya dashboarden är det faktiskt många, därav en som jag känner i Kanada, som inte kan installera spel på sin HDD längre. Vet dock inte om det bara är Wave 4 spel utan om det gäller alla. Så det är inte bara tomt prat utan faktiskt sant.

Sedan måste jag säga att jag personligen tycker det är en jävla massa gnäll från folk som har fått sin Xbox bannad av Microsoft. Som jag ser har man absolut ingen att skylla än sig själv. Det är som det gamla ordspråket. "Ger man sig in i leken, får man leken tåla".

Comment

Helt klart att man kan bli bannad från Xbox live det köper jag helt klart. Men vart i det hela är det rätt att man gör din/min HDD obrukbar?. Det är min stora fråga.

Comment

Det gör de inte. Jag har läst folk som säger att Saves, Profile och Arcade's som de har på sin HDD fungerar alldeles utmärkt. Jag har inte läst någon vars saves och dylikt inte fungerar så jag undrar var du läst det?

Comment

Ok fel av mig menar att det går inte att installer spel på den. Men forfarande är det en funtion som tars bort. Nästa steg är att dom gör lika dant med folk som kör crackade windows på pc
                    Last edited by SH!Ne; 2009-11-05, 01:42.

Comment

@Swizzy !!! nu Ljuger du igen (men det vet du ju inte)

Nej med den här nya banningen så går det inte att använda hårddisken som vi har blivit så vana vid sen NXE... Det går inte att installera nya spel.. och det går ej heller att spela redan installerade spel..
                      Nu har jag inte testat med annat än "retail spel" (original och kopior)
                      Arcade spel har jag inte hunnit testa..

Någon sa något om korrupta savegames... men det är inget jag har märkt något av

Comment

@dragonslayer: Bidra gärna med klargörande information men lägg ner attityden med att kalla folk, som har motsägande information, för lögnare osv. Sånt prepubertalt tjafs bidrar inte till något konstruktivt, tvärtom. Vad det verkar så kan vissa inte installera spel på HDD efter senaste banvågen medan det är såvitt jag vet inte fastställt att det gäller samtliga som blivit bannade eller om det handlar om ett fåtal (i sammanhanget) individer.

Comment

Topicen är "Vad är sant?"

passar det att komma med annat än fakta då?

Det framgick kanke inte riktigt att mina uppgifter var förstahandsinformation... (inget jag läst eller gissat mig till)

Comment

Då har jag två frågor:
                            Kan Microsoft se vilken box ens acheivements har tagits med? Alltså om jag köper en ny omoddad box och drar över min gamla gamertag, kommer de kunna se att min gamertag tillhörde en bannad konsol?

O andra frågan är då logiskt nog:
                            Har någon hört om Microsoft bannar konsoler som inte är modifierade men som använder sig just av gamertags som har tillhört en moddad konsol?

Comment

Nej Microsoft har inte bannat boxar som använt/använder ett gamertag så använts på en tidigare bannad Xbox. Däremot gjorde MS något nytt med en del människor som spela Forza 3 lite tidigt med att inte banna dennes Xbox utan bara själva gamertaget i sig. Så till den fråga så ska alternativ 1 gå alldeles utmärkt. Det har det iaf hittills gjort i alla tider.

För övrigt håller jag med superboss att det börja bli rätt tröttsamt att dragonslayer kallar Swizzy för träskalle i alla samtliga svar. Jag säger inte att du har fel dragonslayer för allt du sagt har i sig varit korrekt men det finns 2 sätt att säga det på. Ett trevligt och ett mindre diplomatiskt och du har tyvärr använt det senare lite väl många gånger.

Comment

Working...
                              X