Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Activate.iso

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Activate.iso

Tja.

Har nu i enlighet med alla tutorials bränt en s.k. Activate.iso skiva och skulle använda den till dess ändamål dvs COD6 m.fl. Allting fortlöpte på precis det sätt som det skulle ända tills att konsollen begärde att man skulle göra en uppdatering "update required" och man ställdes inför 2 val dvs. uppdatyera eller ej. Vilket man än väljer så blir inte effekten den önskvärda så att säga. Såg på nätet att det finns flera som har stött på samma hinder, dock ingen rekommenderad åtgärd. Vad göra?

Jag har för övrigt en några månader gammal (troligtvis Lite-On då) Elite som är flashad med Ixtreme1.6 hos världens bästabutik

du kan inte starta spelet förrens du har minst den dashboard som ligger i Wave 4
    Du måste med andra ord välja Yes för att kunna spela

Comment

Har provat detta och det som händer då är att konsollen startar om och fortsätter att ställa samma fråga i all oändlighet (åtminstånde 5-10ggr).

Comment

Verkar som om den inte lyckas något vidare med dashboard installationen

Du kan försöka dig på en manuell installation från ex USB-minne
        http://***********/Guide-Manuell-install-Dashboard.html
        i guiden finns länkar till senaste dashboarden oxo

Har du föresten provat att tömma cachen genom att starta upp 360'n medans du håller inne synk-knappen

Comment

när man startar upp boxen med synkknappen rensar man väl inte cache minnet, det är väl snarare uppdateringarna som försvinner, alltså Dashboard uppdateringarna?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

exakt vad som var målet här

Comment

ok, att rensa cache minnet brukar man oftast prata om när man rensar cachen på hårddisk etc. (genom att gå in i dashboarden -> my xbox taben -> system menyn -> memory -> Y (gula knappen på handkontrollen) när man har en minnesenhet markerad -> välja "clear cache memory" eller hur det nu står formulerat... alternativt i dashboarden gå in på system taben, välja menyn memory följt av att man markerar en minnesenhet och först tryck på Y (Gula knappen på handkontrollen) sedan trycker in följande knapp sekvens: X X LB RB X X varpå man får upp en ruta som frågar om man vill utföra en "system maintence" eller hur det nu står...)
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Uppdaterade dashboarden genom att ladda ner den senaste uppdateringen och flytta den till usb för att senare stoppa in i konsollen. Altting skötte sig självt därefter. Tack för hjälpen.

Comment

inga problem, vi finns här för att hälpa till
                  Google is your friend!

Comment

activate.iso fungerar kanon. ställ in "calculate optimum i imgburn".. svara sedan "yes" när imgburn frågar om det ska brännas till första lagret. mw2 startade utan problem.

Comment

Fick just min att fungera!

Tog mig ett tag att förstå (kanske är uppenbart egentligen?) att man måste ha usb-stickan i, med firmware i, när xboxen ber om uppdateringar.

Länkar under till firmware för Lite-on, Benq och Samsung.
                      Ber om ursäkt om jag inte får göra såhär, jag är lite ringrostig på reglerna.
                      Hoppas de Ok? Vill hjälpa till.

http://www.alivetorrents.com/torrent...ack-teamhyperx

Comment

ON TOPIC :-)

Lägg in iXtreme 1.6 nostealth eller nya iXtreme 1.61 för lite-on för att slippa ACTIVATE.ISO
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Aha, finns den att få tag på nu alltså?
                          Fina grejer, nån som kan länka?

Comment

Varför envisas folk med att använda activate.iso eller krångla med att uppdatera firmware till 1.6 nostealth när det tar ca 3sek att patcha spel som är wave 4 till wave 3 i programmet "360 Waves Patcher"

Någon som kan förklara det för mig tro? :S

Comment

Okunskap, skulle jag tro.
                              För det var faktiskt nytt för mig, låter toppen dock. Nog med klydd!
                              Ska tankas! ^^

360 Wave patcher
                              Fan vet hur länge megaupload brukar hålla dock :S

http://www.megaupload.com/?d=2CCCE1OQ
                              Last edited by Jokkopokko; 2009-12-30, 02:41.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X