Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Läser xbox 360 original?
Vad har du för drive och firmware?
Har du kollat image filerna eller skivorna med Abgx360?
Vad händer när du stoppar i dina brända skivor?
Hur har du brännt dom?
(jag kan nog komma på fler relevanta frågor)
Ge oss lite mer information så skall vi nog hitta en lösning!
Den läser original
jag har Hitachi 1.51
jag har kollat både image filerna och skivorna med ABGX360 före och efter bränning.
jag bränner i ImgBurn med 2.4x
jag har både silver surface skivor och printable surface skivor, båda skivorna bränner jag felfritt men båda skivorna stannar runt 50% i ABGX360 för den kan inte slutföra game CRC
MENSilver surface skivan funkar i xboxet precis som det ska men inte printable surface skivan, då säger xboxet "This disc is unreadable" och att man ska göra rent skivan och starta om.
Då undrar jag om man kan få den att läsa printable surface skivor?
Den läser original
jag har Hitachi 1.51
jag har kollat både image filerna och skivorna med ABGX360 före och efter bränning.
jag bränner i ImgBurn med 2.4x
jag har både silver surface skivor och printable surface skivor, båda skivorna bränner jag felfritt men båda skivorna stannar runt 50% i ABGX360 för den kan inte slutföra game CRC
MENSilver surface skivan funkar i xboxet precis som det ska men inte printable surface skivan, då säger xboxet "This disc is unreadable" och att man ska göra rent skivan och starta om.
Då undrar jag om man kan få den att läsa printable surface skivor?
det kan bero på att din brännare är lite gammal som allewii säger, kan också bero på att den börjar bli trött, verkar som att den hänger på sluttampen eftersom den har problem att läsa sina egna skivor, det kan också vara så att du har extrem otur och har fått tag på dåliga skivor, det händer även med verbatim skivor, men inte lika ofta
Jo prova att bränna i 4x och prova ett annat spel men det där med ABGX36o verkar mysko, Är din dvd brännare gammal?? kan vara den..
jo det är en gammal brännare, jag har beställt en ny. har provat andra spel också men ABGX360 säger samma sak ändå. Är det större bann risk att spela med den skivan?
jo det är en gammal brännare, jag har beställt en ny. har provat andra spel också men ABGX360 säger samma sak ändå. Är det större bann risk att spela med den skivan?
speldatan stämmer inte till 100% därmed kommer skivan hacka mycket, få clean disc symtom mitt under spelande, du kan även utsättas för stora buggar i grafiken etc.
Jag har kört alla varianter av Verbatim skivor i min Hitachi-LG utan några som helst problem!!
Jag har en Pioneer 212D med original firmware 1.21
Jag bränner skivorna i 4x eftersom jag får optimalast resultat då!
(har du kollat vad som är optimalast för din konfig)
Jag har testat de här skivorna i nästan alla läsare med olika firmware och aldrig stött på problem...
Om du vänder på skivan ser du några ringar eller något då??
(de kan uppkomma om datorn är stressad under bränningen och då funkar inte skivan) eller ytan ser jämn ut?
Min förra pionner brännare slutade att fungera med dual layer skiver helt plötsligt och då fick man liknande problem ...
(brännaren används fortfarande men bara till singlelayer skivor)
Comment