Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inkjet printable skivor?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Gör det för jag har nästan helt oavkortat använt Verbatim's Inkjet skivor och de har fungerat perfekt i alla Hitachi jag någonsin provat dem i. Så skivorna är det i sig inget fel på.

Comment

jag lånar tråden lite men vad menas med printable
      hur skriver man ut på dom? det är inte lightscribe va som man vänder upp och ner och printar i brännaren?

Comment

det är antingen brännaren som håller på ger upp eller lasern i läsaren som är kalibrerad på ett sådant sätt att den inte vill läsa dessa skivorna, med största sannolikhet... men det finns alltid en liten risk för att skivorna är felet också, dock är det mest troliga brännaren pga resultatet i ABGX360
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av The Game Visa Inlägg
          jag lånar tråden lite men vad menas med printable
          hur skriver man ut på dom? det är inte lightscribe va som man vänder upp och ner och printar i brännaren?
          full face printable (inkjet printable) är helvita på ovansidan och kan läggas i en inkjet skrivare som har stöd för att skriva på skivor....
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            full face printable (inkjet printable) är helvita på ovansidan och kan läggas i en inkjet skrivare som har stöd för att skriva på skivor....
            En sån skrivare har jag Canon Pixma IP4600
            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
              Jag har kört alla varianter av Verbatim skivor i min Hitachi-LG utan några som helst problem!!

Jag har en Pioneer 212D med original firmware 1.21
              Jag bränner skivorna i 4x eftersom jag får optimalast resultat då!
              (har du kollat vad som är optimalast för din konfig)

Jag har testat de här skivorna i nästan alla läsare med olika firmware och aldrig stött på problem...

Om du vänder på skivan ser du några ringar eller något då??
              (de kan uppkomma om datorn är stressad under bränningen och då funkar inte skivan) eller ytan ser jämn ut?

Min förra pionner brännare slutade att fungera med dual layer skiver helt plötsligt och då fick man liknande problem ...
              (brännaren används fortfarande men bara till singlelayer skivor)
              Grattis då, vissa kunder har läsare i sina 360 enheter som har problem med att reflektera ettor o nollor från olika media
              Vanligast förekommande problemet på´Hitatchiläsare dock.

Jag har tidigare skrivit att vi haft kunder inne " två på samma gång " Båda med Hitatchiläsare o ena kunden kunde inte spela SilverSurface o andra inte Printable "Vita" skivor.. när de bytte skivor med varandra när vi testade fungerade deras konsoller felfritt

Lasrar är lite olika kalibrerade från fabrik, även om de ligger som nr1 och nr2 på ett transportband...
              Jämförelsen jag gjort tidigare håller fortfarande.
              Jämför lasrar med två killar som är födda av samma mamma ( Samma modell på läsare ) som går ut på krogen o tittar på tjejer... ( Läs: Olika märken på skivor ) ena brodern gillar Brunetter o rödhåriga ( Läs SilverSurface o andra skitmärken än Verbatim ) o den andra tittar bara på Blondiner (Läs Printable ).
              Så samma genpool ( Kommer på transportbandet direkt efter varandra... men olika kalibrerade "Reflekterar data olika / Har olika smak på kvinnor"...

Enkel förklaring utan att behöva gå in på laserns våglängd, reflektionsvinkel, potentiometrars värde etc. etc.

Kort o gott, Fungerar inte Verbatim Silver, prova Printable o tvärt om...
              Fungerar inte något av dem prova ett annat "Vad vi kallar budgetmärke" o fungerar inte ens det... ja byt läsare

Dammsuger man dåligt hemma kan det hamna damm o skit på eller under linsen vilket gör att lasern måste kompensera genom att skicka mer ström till lasern ( få den o lysa starkare ) linsen måste fokusera onödigt mycket o det gäller även budgetmärken på skivor man bränner till... Ju lättare en laser har att läsa ju längre håller den...

Logiskt... jajjemänn
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Nu har jag fått min nya brännare brände i ImgBurn felfritt, kör skivan i ABGX360 felfritt och tillomed xboxet läser skivan (printable skiva)

Comment

Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
                  Nu har jag fått min nya brännare brände i ImgBurn felfritt, kör skivan i ABGX360 felfritt och tillomed xboxet läser skivan (printable skiva)
                  då hade jag en korrekt gissning.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X