Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rädda PC formatterad XBOX 360 HDD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rädda PC formatterad XBOX 360 HDD

Köpte en begagnad XBOX360 av en kille som plockat ut sin disk och formatterat den i en PC :/ Gissar att disken är körd för att använda i en XBOX 360 nu eller kan man rädda den på något sätt?

var är det för storlek på disken?

/360RFUN

Comment

20gb

Comment

En del hårdvara är nödvändig, usbminne samt winhex för att ediitera.
        Ladda ner den senaste "HDDHackr v1.22 Build 20091022"

1. se till att hd'n är helt rensad, använd typ "hard drive washer" innan du börjar.
        2. ladda ner "HDDHACKR 0.91 with 20, 60, and 120 hddss" (ja, du får googla själv)
        3. följ instruktionerna i readme filen. Den viktigaste filen är hdds.bin filen till din hd.

det finns massor med guider för detta.

/360RFUN

Comment

Njae hddhackr används väl enbart för att spoofa WD-diskar?

Comment

Original inlägg av superboss Visa Inlägg
            Köpte en begagnad XBOX360 av en kille som plockat ut sin disk och formatterat den i en PC :/ Gissar att disken är körd för att använda i en XBOX 360 nu eller kan man rädda den på något sätt?
            här står hur du kan partionera om den. tror även att nya hddhackr har stöd för att skapa nya partitioner. kika in den fetmarkerade raden, den är för att skapa, du får nog ändra port för att få det funka på din maskin.
            Kod:
            HDDHACKR [C|D|F|R] [PORT] [DRIVE POS] [SECTOR FILE] [RESTORE FILE]
            C: Create Partitions 0/2/3
            D: Dump sector 16-22 from XBOX360 HDD to file
            F: Flash Western Digital firmware
            R: Restore Western Digital firmware
            PORT: Port to send command to e.g. 09F0
            DRIVE POS: A0 for Master, B0 for Slave
            SECTOR FILE: Sector dump file e.g. HDDSS.BIN
            RESTORE FILE: Firmware restore file e.g. UNDO.BIN

Example for create, dump, flash and restore:
            HDDHACKR C 09F0 A0
            HDDHACKR D 09F0 A0 HDDSS.BIN
            HDDHACKR F 09F0 A0 HDDSS.BIN UNDO.BIN
            HDDHACKR R 09F0 A0 UNDO.BIN

Comment

ja, eller att flasha in en hddss.bin fil på orginal hd.

Vad skulle skillnaden vara?
              Jag vet inte, men är det inte värt ett försök?

/360RFUN

Comment

Jag trodde hddhackr var låst till WD-diskar men jag får väl forska vidare i frågan.

Comment

Jag trodde hddhackr var låst till WD-diskar men jag får väl forska vidare i frågan.
                  det är mycket möjligt, kan vara ett alternativ iaf. annars står det på wiki sidan hur man kan göra.

Comment

Det tror jag inte..... läs

1.Flash new drive with 20 GB (for new 20 GB drive) or 120 GB (for new 120 GB drive) hddss.bin (created from step 2 above) using hddhackr -f and at the same time make sure when asked to create an undo firmware file. Ignore any timeout expired error. Shutdown to load the new firmware (reboot won't reload it)

2.Connect the new drive to Xbox 360 and format using System -> Memory -> Hard Drive -> Format (or press Y button), enter the serial number of the machine to allow it to format (you find it on the back of the machine or in System -> System information)

Efter detta har xboxen skapat partioner på disken, hade du nu haft partition 2 och 3 dumpat på din hd så kan du manuellt lägga in dessa filer på de nygjorda partitionerna med "Xplorer360 extreme 2".

Men skit i det....du har nu en nypartionerad och formaterad hd med ditt serienr.

/360RFUN

Comment

Du har helt rätt ... Den är körd om den inte är en WD disk som är kompatibel med Hddhackr (1.22) ...

Datat som flashas in i hårddiskens firmware med HDDhackr skall stämma överrens med en fil som ligger i filsystemet. annars vill 360'n inte ha med den att göra!

Du får använda den till något annat än xbox 360

Comment

man kan faktiskt formatera hårddisken i 360'n och få allt rätt, men du får då INTE ha några vanliga partitioner på den alls... jag fick en 120gb HDD som inte var formaterad alls förut, den formaterade jag i 360'n rakt av... och den fungerade senare

ända kruxet är att xboxen måste känna igen att det sitter en HDD i den...
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

testa som swizzy säger....kör slate eller något annat hd clean program först....från dos och inte från windows. Det det handlar om borde vara mbr på hd som skall bort....den borde återskapas i boxen.

Själv är jag moddat 3st hd i hddhackr. (20gb -> 120gb)
                          Skall ge mig på 250gb hddss.bin när nya wd disken inköps.

/360RFUN

Comment

Eller ..... läs Tutorial 1

/360RFUN

Comment

Okej då kan vi sluta spekulera om hur det borde fungera för nu har jag testat.. först körde jag killdisk på den och stoppade in i xbox 360 med resultatet "no storage device found". Testade sedan hddhackr som känner av att det inte är en WD-disk (surprise surprise!). Man kan rycka strömmen till disken för att hamna i något vendormode och tvinga flash vilket jag gjorde men det fungerar fortfarande inte. Jag är väl medveten om hur man använder hddhackr för att spoofa WD-diskar, körde nyss en 250GB, men hddhackr utnyttjar ju WD-specifika strukturer så det var ju bound to fail. Aja nu vet ni andra iaf att det INTE funkar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X