Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rädda PC formatterad XBOX 360 HDD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Och du körde MHDD som tutorial 1 visade, eller?

/360RFUN

Comment

vad visade disken i bios på din pc efter killdisk?

/360RFUN

Comment

Det är omöjligt att rädda en disk som man formaterat i en PC. Det finns en sigill som är kopplad till diskens serienummer så ingen av guiderna som 360RFUN länkar till fungerar om man inte har gjort en HDSS.bin av disken sedan tidigare. Tyvärr..
        Last edited by superboss; 2009-11-14, 18:33.

Comment

den går visst att rädda, MEN den är INTE livesäker, det du säger nu är ungefär att om du inte har HDSS.bin är du stenrökt, hur i h-vete kan man då köpa en 120gb HDD från hongkong, oformaterad, formatera den och lira??????? nej, det GÅR att rädda HDD'n, med undantaget att den INTE är livesäker
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            den går visst att rädda, MEN den är INTE livesäker, det du säger nu är ungefär att om du inte har HDSS.bin är du stenrökt, hur i h-vete kan man då köpa en 120gb HDD från hongkong, oformaterad, formatera den och lira??????? nej, det GÅR att rädda HDD'n, med undantaget att den INTE är livesäker
            Lugn och fin nu Hongkongdiskarna är förmodligen WD-diskar spoofade som MS-legit. Det är knappast något du formaterar i PC:n innan du använder i din XBOX iaf. Backa upp dina fakta om du påstår något annat Det är lika omöjligt att få en pc-formaterad XBOX HDD att fungera igen som om man tappar bort nyckeln till sin läsare och råkar flasha med en annan nyckel. Precis samma princip av skydd.
            Last edited by superboss; 2009-11-14, 21:48.

Comment

nej, jag har inte öppnat ngn sådan, men jag vet att den INTE var formaterad alls när jag fick den... och det går att fixa till den om man bara tar bort alla information som partitions data etc...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hur menar du "den var inte formaterad"? Exakt vad gjorde du med disken? Ska man argumentera för sin sak (och verka någorlunda trovärdig) kan man inte bara säga "det går visst!" Hur har du tänkt att det skulle fungera rent tekniskt om man bryter sigillen och inte har den sparad någonstans? Resultatet blir att XBOX360:n rejectar disken som lagrindsmedium. Står exempelvis här:

http://www.xboxhacker.net/index.php?...79901#msg79901

Om du ska envisas med att hävda motsatsen får du allt hänvisa till källor istället för att kontra med "det går visst!!!"

Comment

Går även att läsa om problemet och orsaken här:
                  http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=9523.0

HDDhackr skaparen kommenterar problemet själv:

If you've lost your original 'security sector' for your Seagate, then you can't use the drive in the 360 anymore and there's no way of fixing it, at least, not without the help of MS (e.g. there's no way to generate a valid signature and there's no tool available to flash the FW of the seagate with new serial info, to match any security sector).
                  http://www.xboxhacker.net/index.php?...61712#msg61712

Comment

Ok, jag tror vi fattar nu superboss.
                    Seså, kila nu iväg och handla en scorpio disk nu istället för ~450 riksdaler.
                    Lås trådjäveln nu, den kommer annars att leva i oändlighet med jidder om ditt o datt.

/360RFUN

Comment

Jag har redan en 250GB-disk Ville mest undersöka huruvida det gick att rädda en PC-formaterad disk eller inte. Det tyckte jag trådens rubrik återspeglade

Comment

Jag försökte i post #11

Comment

Japp och jag var även själv inne på samma spår tidigare. När folk så bestämt hävdar motsatsen tyckte jag dock det var värt att undersöka

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X