Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modda bort wave4 ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Testade också precis den guiden då min box blev bannad igår och nu så bryr man sig som inte längre.

Får dock exakt samma logg som dig. Jag testade patcha om nya GTA IV.

Comment

Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
      Skulle du kunna maila mig en länk tack? niklas.janzon(snabel)gmail.com
      Skickat.

*EDIT

Skick ny link till proget. Den dom har är gammal men guiden är bra. Guide är lite över kurs. man behöver bara dl patchen sen ladda in ison så sköter den allt.
      Last edited by SH!Ne; 2009-11-09, 16:01.
      http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

Original inlägg av ouroboros Visa Inlägg
        Testade också precis den guiden då min box blev bannad igår och nu så bryr man sig som inte längre.

Får dock exakt samma logg som dig. Jag testade patcha om nya GTA IV.
        Du måste kanske använda ppf-o-matic och patcha om spelet till Wave 2 först. Sedan ska du göra som guiden säger och patcha om spelet i abgx till wave 3.

Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
        Jag kör nu iaf med ett program som heter "360 waves Patcher 1.2.1." Funkar klock rent. Har gort om Tekken 6, MWF2, Ny GTA,Rock Band Lego. Till wave 3 och som sakt ett bra och enkelt program. Bara ladda in ison sen välja wave vänta 1min klart. Jag linkar den inte effer som jag inte vet om jag får.
        Programmet är ju på franska! Trots att jag har pluggat franska i 5 år förstår jag ingenting

Comment

Programmet är ju på franska! Trots att jag har pluggat franska i 5 år förstår jag ingenting
          Nej den finns nu på engelska. Dom har updaterat till 1.2.1. Låt den updatera så får du 1.2.1

Varning till folk som INTE är bannade så är detta ett bra sätt att bli det. Vill bara säga det så folk förstår.
          Last edited by SH!Ne; 2009-11-09, 16:13.

Comment

Jag hade också problem att patcha om wave 4 till wave 3 i agbx (och lyckades inte uppdatera det franska programmet).

Hursomhelst, jag körde en ppf-o-matic och patchade pfi:n. Sen fungerade det att patcha video.iso och pfi.bin med agbx. Gjorde så på dragon age och spelet funkar fint.
            Men tja, 360wavespatcher är nog trots allt det enklaste.
            Min box ska vara offline nu iaf, eftersom alla tycks bli bannade ändå så tänkte jag att jag kör så

Comment

Original inlägg av meto Visa Inlägg
              Jag hade också problem att patcha om wave 4 till wave 3 i agbx (och lyckades inte uppdatera det franska programmet).
              Längst ner till vänster i det programmet är det en fransk och en engelsk flagga. Undra vad de kan vara till

Funkade hur bra som helst, men agbx är fortfarande kinkig. Men wave 3 är dem iaf och det där programmet var ju himla smidigt.

Comment

Original inlägg av ouroboros Visa Inlägg
                Längst ner till vänster i det programmet är det en fransk och en engelsk flagga. Undra vad de kan vara till

Funkade hur bra som helst, men agbx är fortfarande kinkig. Men wave 3 är dem iaf och det där programmet var ju himla smidigt.
                LOL! Vad dum jag känner mig nu.

Jag är så van vid att program kör engelska på default.

Comment

Funkar detta verkligen på 1.6? För på bilden som shine postade så står det
                  "will make it functional on all fw except:
                  1.4
                  1.5
                  1.6
                  i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Har gort om Tekken 6, MWF2, Ny GTA,Rock Band Lego
                    Det funkar 100% jag har 1.6. Och spelar nu dom jag skrivit ovan.

Om man är osäker iaf använd "wizard".

så här ser "COD6 MW2" Ut i xbox360abgx efter patchning.

Last edited by SH!Ne; 2009-11-09, 20:15.

Comment

Sweet. Kanske kan vara något om man inte har planer på att logga in på live igen.
                      Är inte bannad, men är säkert flaggad för att jag tidigare spelat 3 overifierade spel utan att veta om det. Därför är det inte värt att logga in o bli bannad och få hdd crippled.
                      Men hur funkar det när man ändrar wave på skivan? Slipper man dashboarduppdateringarna som skulle funnits på skivan då också?

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
                        Sweet. Kanske kan vara något om man inte har planer på att logga in på live igen.
                        Är inte bannad, men är säkert flaggad för att jag tidigare spelat 3 overifierade spel utan att veta om det. Därför är det inte värt att logga in o bli bannad och få hdd crippled.
                        Men hur funkar det när man ändrar wave på skivan? Slipper man dashboarduppdateringarna som skulle funnits på skivan då också?
                        du slipper inte den nej, den får du lägga in manuellt, eller via Live... den kommer fortfarande visa som att det ligger Wave 4 på skivan, men den updaten finns ju inte längre, så du får köra manuellt/via live (i ditt fall blir det väl manuellt?)
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          du slipper inte den nej, den får du lägga in manuellt, eller via Live... den kommer fortfarande visa som att det ligger Wave 4 på skivan, men den updaten finns ju inte längre, så du får köra manuellt/via live (i ditt fall blir det väl manuellt?)
                          Hmm...fan.
                          Så om man inte har updaten på boxen så startar inte spelet mao?

I såna är det nog enklare att uppgradera sin fw varje gång, så stödjer man sin lokala moddare och han kan förhoppningsvis fortsätta sin verksamhet.

Comment

Precis, varje gång det kommer en ny uppdatering på det viset på skiva krävs den för att spelet ska fungera... tyvär... det går inte att starta dom utan den uppdateringen (vad jag vet, kanske går med vissa... inget jag testat själv då jag kör verifierade kopior som INTE är modifierade på mina boxar)
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hur lägger man in dashboarduppdateringar manuellt?

Comment

http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html en jätte bra guide
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X