Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Firmware på väg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Snusgubben Visa Inlägg
    Jag tänkte också slippa att använda activate skivan på min liteon.
    Bara för att vara säker.......jag har en 74850C......skall jag använda ix16-liteon-repack-nostealth då eller?
    Japp.

Comment

• Funkar denna FW med liteon 9serien? för dom går att flasha till 100% nu lr?
      har för mig det iaf.

För er som är ELITE på psxcare och som jobbar med detta, Hur svårt är det att flasha den nyaset 9 liteon från er synpunkt... mycket att göra? svåra lödningar osv?
      Kan det bli fel lätt.....

Comment

• Original inlägg av Postal Visa Inlägg
        Funkar denna FW med liteon 9serien? för dom går att flasha till 100% nu lr?
        har för mig det iaf.

För er som är ELITE på psxcare och som jobbar med detta, Hur svårt är det att flasha den nyaset 9 liteon från er synpunkt... mycket att göra? svåra lödningar osv?
        Kan det bli fel lätt.....
        om du inte är helt hundra på vad du gör, undvik nya liteon, missar du att flippa tbx strömbrytaren när du ska läsa ur och sedan skriver, då är du rökt, vi på PSXCare (Jag) flashar en gammal liteon med den hackade firmwaren och testar denna i 360'n innan jag flashar direkt till 93450C driven, samma för 83850Cv2

den här "nya" firmwaren fungerar hur bra som helst, bara du väljer rätt version

Original inlägg av Snusgubben Visa Inlägg
        Jag tänkte också slippa att använda activate skivan på min liteon.
        Bara för att vara säker.......jag har en 74850C......skall jag använda ix16-liteon-repack-nostealth då eller?
        om ni tankar versionen jag har på min hemsida har jag döpt om filerna lite, där står det version av liteon som dom ska användas med, detta för att ni som inte är helt 100 på vilken som är rätt ska ta rätt från början
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• dem fw som följer me i packet till liteon är: 838, 83850V2, 93450 och en repack som är till 74850C. vet ej hur många verisioner av liteon de finns men har du 93450 så ska du nog kunna flasha den nu. men vet ej hur man går tillväga så de får dem riktiga experterna hjälpa dig me
          sigpic

Comment

• Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
            dem fw som följer me i packet till liteon är: 838, 83850V2, 93450 och en repack som är till 74850C. vet ej hur många verisioner av liteon de finns men har du 93450 så ska du nog kunna flasha den nu. men vet ej hur man går tillväga så de får dem riktiga experterna hjälpa dig me
            japp det stämmer bra det, om man tar den jag har på min sida så slipper man tänka på det där, då jag döpt om alla liteon firmwarsen så att även "noobsen" ska förstå vilken man ska använda på min hemsida finns det även en guide för att läsa ut firmwaren, har ännu inte orkat skriva om den dock så att det står hur man ska göra för att flytta nyckeln etc, har inte heller skrivit rent den... har haft för mycket att göra, får man problem kan man höra av sig till mig så försöker jag hjälpa till så gott jag kan... om man bor i stockholms området kan man svänga förbi PSXCare så kan jag ta en titt på det där, då kostar det dock 700:-
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• uppdaterade min liteon med den nya ix16-liteon-repack-nostealth.
              skulle spela tecken 6 då kom det upp en ruta som det står du måste uppdatera
              för att kunna spela denna spel.tidigare har jag inte uppdaterat dashboarden heller så.
              min fråga är om det händer nånting med xboxen om jag uppdaterar den.är inte bannad
              från live.

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                du hittar firmware filerna på min hemsida t.ex. eller på diverse torrent siter, för att utnyttja detta måste du flasha om din 360 läsare...
                Tack för flashfilerna

Comment

• Original inlägg av konya Visa Inlägg
                  uppdaterade min liteon med den nya ix16-liteon-repack-nostealth.
                  skulle spela tecken 6 då kom det upp en ruta som det står du måste uppdatera
                  för att kunna spela denna spel.tidigare har jag inte uppdaterat dashboarden heller så.
                  min fråga är om det händer nånting med xboxen om jag uppdaterar den.är inte bannad
                  från live.
                  det är fullkomligt normalt, uppdatera du det är en dashboard uppdatering, eller rättare sagt kernel update (som är inbakad i dashboard updaten...)

det som kommer hända med din 360 är att den får ett fåtal extra funktioner...
                  Google is your friend!

Comment

• Den där nya patchade 1.6 (wavefree) kostar hur mycklet ? flashning hos psxcare ?

om man inte har den nya liteon asså.

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                      Den där nya patchade 1.6 (wavefree) kostar hur mycklet ? flashning hos psxcare ?

om man inte har den nya liteon asså.
                      Uppdatering om vi flashat boxen tidigare: 350:-
                      Flashning av allt utom senaste liteon: 400:-
                      Flashning av nyaste liteon: 700:-
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Uppdatering på Twitter:

C4eva presents, in association with TeamJungle: LiteOn iXtreme v1.61 - Added support for waves 4 and 5 - http://is.gd/5EitP

Typ samma sak som tidigare - men numera "officiellt" från TeamJungle (?)

Comment

• Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
                          Uppdatering på Twitter:

C4eva presents, in association with TeamJungle: LiteOn iXtreme v1.61 - Added support for waves 4 and 5 - http://is.gd/5EitP

Typ samma sak som tidigare - men numera "officiellt" från TeamJungle (?)
                          Ixtreme 1.61 (wave 4+5 stöd) för LITE-ON släpptes för ungefär en halvtimme sedan.

Men vi ser ingen anledning att använda den versionen, i praktiken är iXtreme 1.6 "nostealth" som släpptes häromdagen bättre att använda då det ändå inte fungerar med livesäkerheten längre.

Vill du som kund ha iXtreme 1.61 flashad när du lämnar in din 360 eller beställer en ny 360 så är det bara att säga till så ordnar vi det. Annars lägger vi in 1.6 nostealth.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Ixtreme 1.61 (wave 4+5 stöd) för LITE-ON släpptes för ungefär en halvtimme sedan.

Men vi ser ingen anledning att använda den versionen, i praktiken är iXtreme 1.6 "nostealth" som släpptes häromdagen bättre att använda då det ändå inte fungerar med livesäkerheten längre.

Vill du som kund ha iXtreme 1.61 flashad när du lämnar in din 360 eller beställer en ny 360 så är det bara att säga till så ordnar vi det. Annars lägger vi in 1.6 nostealth.

Men varför släppte han 1.61 till liteon om han släppte nonstealth till samma ?

Comment

• Det var inte han som släppte no-stealth...

Comment

• Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
                                Det var inte han som släppte no-stealth...
                                Men om han såg det borde han väl inte släppa 1.61 ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X