Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Firmware på väg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Du får fråga honom om varför han väljer att släppa 1.61 till lite-on. Jag är säker på att han har sina anledningar... men som redan sagts så finns det ingen anledning att använda den. Den är precis lika säker som 1.6 no-stealth... (dvs inte ett jävla dugg säker)

Comment

• Så en LIVE-säker firmware kommer antagligen ta ett tag till? Är det Team Jungle's Twitter sida man ska hålla utkik på för den?

Comment

• Original inlägg av CorelBlue Visa Inlägg
        Så en LIVE-säker firmware kommer antagligen ta ett tag till?
        Verkar som det - Ja.

Finns ingen större anledning av TeamJungle att släppa 1.61 några dagar innan LT - Chansen är stor att det dröjer ett tag innan LT kommer (om den kommer alls...)

Original inlägg av CorelBlue Visa Inlägg
        Är det Team Jungle's Twitter sida man ska hålla utkik på för den?
        Ja.

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
          Men varför släppte han 1.61 till liteon om han släppte nonstealth till samma ?
          han släppte 1.61 till liteon för folk som vill ha en officiell firmware, iXtreme 1.6_Nostealth är INTE officiell, det är en patchade kopia av iXtreme 1.6... dessutom kommer den INTE från C4eva/Team jungle
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            han släppte 1.61 till liteon för folk som vill ha en officiell firmware, iXtreme 1.6_Nostealth är INTE officiell, det är en patchade kopia av iXtreme 1.6... dessutom kommer den INTE från C4eva/Team jungle
            Okej men vilken är bäst ? Om du skulle flasha din xbox med någon , vilken skulle det vara ?

Comment

• eftersom alla firmware versionerna som för tillfället finns ute på nätet är lika livesäkra skulle jag säga att iXtreme 1.6 NonStealth är den som är bäst för tillfället, dock vet jag inte hur pass bra den fungerar, vet att den startar Wave 4 spel, men om den innehåller massa buggar kan jag inte svara på... det är den smällen man får ta om man väljer att använda den här firmwaren...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Den är bara patchad att vara i one-shoot-boot-läge hela tiden, så ev. samma buggar som var inbyggda redan innan

Comment

• såg att det var släpt en iXtreme V1.61 firmware for Lite-On 73850 / 83850 / 83850v2 / 93850 Xbox 360 drives. New in this rel: Added support for waves 4 and 5.
                  Author: C4eva & Team Jungle

Comment

• Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                    Den är bara patchad att vara i one-shoot-boot-läge hela tiden, så ev. samma buggar som var inbyggda redan innan
                    Vad menas med det ? att man måste ha driven öppen hela tiden.

förresten , är inte 1.61 liteon lättare att ha. Jag tycker den andra ( nonstealth ) är mer komplicerad

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                      Vad menas med det ? att man måste ha driven öppen hela tiden.

förresten , är inte 1.61 liteon lättare att ha. Jag tycker den andra ( nonstealth ) är mer komplicerad
                      det menas med att den startar alla spelen du vill att den ska göra, precis på samma sätt som att du hade bytt till activate.iso mellan varje gång du skulle spela ett spel...

1.6 nonstealth är inte alls komplicerad, den är precis som vilken annan firmware som helst för dig "the end user" alltså, du som användare av den, informationen om den kanske är lite svårare att förstå, det är allt... vill du har 1.61 till liteons go ahead, ta den... det innebär bara att du måste byta firmware om det visar sig vara så att den inte är Wave free, vilket informationen om den tyder på att den inte ska vara...
                      Google is your friend!

Comment

• Läste om folk som hade problem med att få updaten från skivan när de använde activate.iso
                        Gäller samma sak när man använder sig av ixtreme 1.6 nonstealth?
                        i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
                          Läste om folk som hade problem med att få updaten från skivan när de använde activate.iso
                          Gäller samma sak när man använder sig av ixtreme 1.6 nonstealth?
                          Nej, med iX 1.6 nostealth lär det inte vara några problem att uppdatera från skivan.

Problemet med att uppdatera från skivan när man kör activate.iso är ju att boxen oftast (kanske tom alltid?) startas om automatiskt innan hela uppdateringsprocessen är färdig, och när uppdateringen sedan ska återupptas efter omstarten så blir det lite problematiskt eftersom spelskivan inte kan läsas korrekt utan activate.iso först. Och man hinner inte mata in+ut den (activate.iso-skivan) och sätta i spelskivan innan uppdateringen fortsätter, eftersom den återupptas direkt efter omstarten, innan dashboard startas upp.

Men eftersom man inte behöver sätta i någon activate.iso-skiva för att spelet ska kunna läsas korrekt med iX 1.6 nostealth, utan FW'n fixar detta utan activate.iso så lär uppdatering från spelskivan funka fint.

Comment

• Original inlägg av X360Spyder Visa Inlägg
                            Men eftersom man inte behöver sätta i någon activate.iso-skiva för att spelet ska kunna läsas korrekt med iX 1.6 nostealth, utan FW'n fixar detta utan activate.iso så lär uppdatering från spelskivan funka fint.
                            jag kan verifiera att det fungerar alldelles utmärkt bra att uppdatera Wave 4 på en Liteon 93450C med CoD MW2 och då iX 1.6_Nostealth iaf
                            Google is your friend!

Comment

• fuck you internet

* Now talking in #fw
                              * Topic is '| ? list | HO HO HO!!! Happy Holidays from #fw | LT FW RELEASED http://*******.com/253ftf For ALL DRIVES Enjoy!!!!! |'
                              * Set by _DiGiTaL_!digital@lost.warezexperiment.org on Tue Dec 29 22:57:24

Comment

• Original inlägg av erklan Visa Inlägg
                                fuck you internet

* Now talking in #fw
                                * Topic is '| ? list | HO HO HO!!! Happy Holidays from #fw | LT FW RELEASED http://*******.com/253ftf For ALL DRIVES Enjoy!!!!! |'
                                * Set by _DiGiTaL_!digital@lost.warezexperiment.org on Tue Dec 29 22:57:24
                                - Topic: | ? list | LT fw *DELAYED* NO ETA DONT ASK! | iX1.61 for all liteons @ http://is.gd/5FFdB | iX 1.6 non-secure @ http://*******.com/yhsxxyr - READ THE NOTE |
                                - Set by [X]nWo[X] at 03:27 today

*edit:*

Fan vad mycket fake skit vi får här på forumet, LT lär inte dyka upp än på ett tag, seriöst... kolla på www.twitter.com/teamjungle när vi får en update där lär vi få veta när firmwaren kan tänkas bli klar, ge fan i att posta massa fake skit som ovan är ni snälla? det är bara irriterande...
                                Last edited by Swizzy; 2009-12-30, 09:03.
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X