Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Firmware på väg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• yeeeay

NU händer det grejjer

http://twitter.com/teamjungle

iXtreme LT will release shortly as promised for free. Unofficial files are incomplete and unsafe. Protection was to prevent unofficial use!

Comment

• Har läst lite på interwebs och har förstått det som så att på något sätt så finns det en krypterad LT ute (Vet inte om hela är krypterad eller om det var någon version som de gav till folk för att försöka förbättra) och det verkar som om någon som kallar sig Geremia har knäckt deras kryptering och släppt lt och i och med det så postade Teamjungle deras senaste post på twitter. Så kanske är det rätt LT som verkar finnas ute nu bara att TJ vill släppa det själva? Hittade en tråd skapad av Geremia (men inte hunnit läsa den) http://www.xboxhacker.org/index.php?...&topic=13787.0 ixtremelt .com verkar inte vara en fake sida utan bara fått fel information (Står lite om det i deras senaste postar, även om LT också)

Edit: Förstår det som att det inte går att byta dvd-keyn på de släppta LTna till sin egen. Men kanske det Geremia knäckt? Vet inte, ska läsa vidare nu.
      Last edited by DemeeX; 2010-01-19, 16:34.

Comment

• Geremia är inblandad i allt som läcker ut verkar det som, trodde inte han hade någon som helst insyn i scenen längre

Comment

• Original inlägg av DemeeX Visa Inlägg
          Har läst lite på interwebs och har förstått det som så att på något sätt så finns det en krypterad LT ute (Vet inte om hela är krypterad eller om det var någon version som de gav till folk för att försöka förbättra) och det verkar som om någon som kallar sig Geremia har knäckt deras kryptering och släppt lt och i och med det så postade Teamjungle deras senaste post på twitter. Så kanske är det rätt LT som verkar finnas ute nu bara att TJ vill släppa det själva? Hittade en tråd skapad av Geremia (men inte hunnit läsa den) http://www.xboxhacker.org/index.php?...&topic=13787.0 ixtremelt .com verkar inte vara en fake sida utan bara fått fel information (Står lite om det i deras senaste postar, även om LT också)

Edit: Förstår det som att det inte går att byta dvd-keyn på de släppta LTna till sin egen. Men kanske det Geremia knäckt? Vet inte, ska läsa vidare nu.
          Har testat "geremias LT" på en bannad konsoll och det fungerar - inga problem att flasha eller att få igång backup-spel.

Jag avvaktar däremot innan jag testar på en oflashad konsoll och kopplar upp mig på Live.

Comment

• någon kanske kan göra en comprare i hex(med tex total commander) på "geremis LT" och ixtreme 1.61/patchade ixtreme 1.6

för att se så att han inte bara bytt ut "FW ID" så att den säger sig vara LT.
            *PS3 slim 120- CFW 3,55
            *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
            *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
            *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
            *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
            *Xbox 360 slim original so far
            *Pstwo original x)
            *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

• Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
              Har testat "geremias LT" på en bannad konsoll och det fungerar - inga problem att flasha eller att få igång backup-spel.

Jag avvaktar däremot innan jag testar på en oflashad konsoll och kopplar upp mig på Live.
              Är säkert vad geremias säger att det är (lt) men avvaktar nog till tj släpper det, kan ju ske någon förändring i sista sekund

Comment

• Har nu lagt in LT och kopplat upp mig mot Live, återkommer med resulat

Comment

• ÄNTLIGEN LT !!!!! EFTER HUNDRA ÅRS VÄNTAN. TACK C4EVA DU ÄR MIN HJÄLTE.

Nu lämnar jag forumet såfort jag får LT in i boxen

mvh benzema

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                    ÄNTLIGEN LT !!!!! EFTER HUNDRA ÅRS VÄNTAN. TACK C4EVA DU ÄR MIN HJÄLTE.

Nu lämnar jag forumet såfort jag får LT in i boxen

mvh benzema
                    Den officiella LT är inte släpt ännu, den som finns ute är en version som läckt ut och ingen vet hur säker den är

Comment

• "iXtreme LT will release shortly as promised for free. Unofficial files are incomplete and unsafe. Protection was to prevent unofficial use!"

Jag hade inte vågat flasha med den för att gå ut på xblive iallafall...

Comment

• Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
                        "iXtreme LT will release shortly as promised for free. Unofficial files are incomplete and unsafe. Protection was to prevent unofficial use!"

Jag hade inte vågat flasha med den för att gå ut på xblive iallafall...
                        Kan säkert vara riktiga LT men eftersom de krypterade den för att den inte skulle användas ännu så finns det ju en risk för att den inte är helt färdig ställd.
                        Men tar nog inte lång tid innan de släpper officiella

Comment

• nuså.... nu är den här :F

# C4eva presents iXtreme Lite Touch (LT) in association with Team Jungle and Team Xecuter: http://bit.ly/4VptGj 13 minutes ago from tircd

Comment

• Sweet

Comment

• Och en ny version av Jungleflasher på det... 1.70 med full support för LT
                              http://jungleflasher.net/files/Jungl....1.70.Beta.rar

/edit

Än sålänge finns bara LT för Lite-On verkar det som. Inga andra fw's finns med i rarfilen.
                              Last edited by bleppmasta; 2010-01-20, 04:02.

Comment

• Wunderbaum

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X