Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny konsol nya lite-on i butik än?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny konsol nya lite-on i butik än?

Efter banningsvågen funderar man på ny konsol och då köpa före dom nya läsarna är ute i butik.

Har det hörts om det är konsoler ute med den nya driven som är unflashable?
    Eller är de bara maskiner som kommer från service som har fått dom än. Har ju som kommit ett par nya bundle xbox nu till jul så är ju frågan om det är nya läsaren i dom.

Om den är "unflashable" nu, så ge det ett tag så kommer en FW till den också. MS kommer aldrig lyckas med att stoppa detta, en DVD drive går ALLTID att flashas på något sätt.

Comment

det kan ta ett bra tag innan dom nya liteon spelarna är flashbara, det man måste göra är att knäcka krypteringen...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kan man se på kartongen på något sätt om det sitter en ny liteon i eller?

Comment

det finns en öppen lucka så man kan se MFG-Date och serienummer

Comment

Drivarna är flashbara... det är bara att radera så går det att flasha sen... problemet är att det inte finns något att flasha... och att man inte kommit på hur man hittar nyckel och id

Comment

Oavsett MF datum så är ju inte detta samma datum som driven är tillverkad. fast det är klart skulle man hitta en box med MF före augusti så lär man ju vara säker för spelaren kan ju knappast vara nyare

förr eller senare kommer det att gå att läsa ur nyckeln men när det är det ingen som vet men räkna iaf med ett par månader minst

Comment

RockBand Arcade boxen jag köpte gick i vart fall att flasha driven i men den gick inte att använda till SMC-JTAG hacket ... Bootloader ******* var redan blockat trots 7163 dashboarden den var tillverkad i 18 Juli och driven oxo juli

Comment

Jag äger en sådan =)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    det kan ta ett bra tag innan dom nya liteon spelarna är flashbara, det man måste göra är att knäcka krypteringen...
                    När den nya fw kommer ut från C4EVA. Tror inte det tar ett tag , han sa att alla liteon går att flasha med den ny lite touch.

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                      När den nya fw kommer ut från C4EVA. Tror inte det tar ett tag , han sa att alla liteon går att flasha med den ny lite touch.
                      har du länk till där han sagt det?
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        har du länk till där han sagt det?
                        ...

[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!
                        <+c4eva> ixtreme LT is real, no ETA, for EVERY drive

Comment

Ja visst alla kommer gå att flasha. Men det finns ingen som helst info än så länge om att de har löst hur man läser ut DVD-nyckeln ur den nya typen av LiteOn. Väl där så går den nog alldeles utmärkt att erase och flasha. Dvs. exakt samma problem som vi först hade när LiteOn 83850c modellen dök upp.
                          Dock kan det naturligtvis vara så att den nya redan är knäckt men det har iaf jag inte sett någon info om från C4EVA eller någon annan heller för den delen.

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                            ...
                            Om du kollar noga ser du att det inte är c4eva som sagt det sista om att det gäller ALLA.

Skillnaden [c4eva] & <+c4eva>

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                              Om du kollar noga ser du att det inte är c4eva som sagt det sista om att det gäller ALLA.

Skillnaden [c4eva] & <+c4eva>
                              Det ÄR c4eva som sagt detta, dock vid olika tillfällen. Detta har även stått i topic på #fw.

EDIT: du kan även kika på http://docs.google.com/View?id=dg89m98b_24cmprv6gz

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X