Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wave 5

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

du har troligen 1.6, sätt i Activate.iso och sedan dessa ^ så ska det gå bra

Activate.iso bränns UTAN layerbreak på en DVD+R DL skiva
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av arpo Visa Inlägg
      jag har ixtreme 1.61 eller 1.6 ..... sen har jag tekken 6 o Bakugan på skivor... och de funkar inte... när jag försöker öppna den så öppnas den som en dvd film.... jag vet att det har någonting att göra med wave... kan man fixa det själv på något sätt???

Om du inte har provat Active.iso har du provat ladda ner Wave patcher & gör om spelen till wave3 samt kör senaste uppdateringen som finns här på 84mb?
      http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html

Fast bästa är att köpa spelet i butik!

Comment

Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
        Om du inte har provat Active.iso har du provat ladda ner Wave patcher & gör om spelen till wave3 samt kör senaste uppdateringen som finns här på 84mb?

den där fixen fungerar INTE med iX 1.6 (enligt vad som står i programmets info etc.)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          den där fixen fungerar INTE med iX 1.6 (enligt vad som står i programmets info etc.)
          Men vart hittar jag allt??? kan jag bränna activate på en skiva som redan innehåller ett spel? och vad är activate bra för?

Comment

jag hittade activate.iso på swizzys hemsida...... och nu kommer den riktiga frågan... ska jag bara bränna iso filen ellr hur ska jag göra?
            Last edited by arpo; 2009-11-15, 13:00.

Comment

Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg

Det enda jag har gjort är att lämna in konsollen till psxcare för flashoch uppdatering^^ annars har jag bara spelat på den :P Och du har rätt, det bästa är att köpa spelen^^

Comment

Original inlägg av arpo Visa Inlägg
                jag hittade activate.iso på swizzys hemsida...... och nu kommer den riktiga frågan... ska jag bara bränna iso filen ellr hur ska jag göra?
                du bränner den med IMGBurn på samma typ av skivor som 360 spelen, samma skivor... (1 skiva behövs, och bränns separat)

du väljer i settings att Layerbreaken ska vara optimalt uträknad, alltså INTE "User defined"

IMGBurn kommer fråga dig 2 gånger om du är säker, först om du vill bränna den på en så här stor (onödigt stor) skiva, sedan om du vill bränna den på ett lager eller dubbla lager

du ska svara JA på BÅDA...

när du väl har brännt skivan sätter du den i din konsoll, startar den, väntar i typ 30 sekunder, nu byter du skiva till spelet och bootar, så ska det fungera... (OBS: 30 sekunder kanske är lite överdrivet, men bättre att köra längre än nödvändigt och få det att faktiskt fungera än att köra för kort och det inte fungerar eller hur? )

detta får du göra varje gång du ska spela ett Wave 4 spel (eller ett spel som inte startar med din Firmware...)
                Google is your friend!

Comment

okej Tack

Comment

left 4 dead funkar kanon. kör det nu med 1.6 och active iso skiva

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      Skumt för den laddade jag ner & då funkade det att installera update, den på 78mb fungerade inte alls för mig att lägga in! Jag har 1,6 & liteon.

Comment

om du läser det jag skrev ordentligt skrev jag att det är ENLIGT PROGRAMMETS INFO, 1.6 ska inte godkänna fulpatchningar... alltså borde inte den här fixen fungera för det

*edit:*
                        däremot kan man använda activate.iso om man har 1.6
                        Google is your friend!

Comment

ingen än som svarat om left 4 dead funkar med 1,61

Så jag frågar funkar spelet med 1,61

Mvh Peter

Comment

det finns folk på utländska forum etc. som säger att 1.61 bootar Wave 5 spel (Left 4 dead 2) UTAN activate.iso Left 4 dead bootar garanterat om du inte kan få det att boota UTAN activate.iso är det bara att du bränner activate.iso och kör med den så ska det fungera
                            Google is your friend!

Comment

Funkar med 1.61,testade nyss.

Comment

Bra att det funkar med 1,61 då kan man bränna ut och testa

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X