Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir galen på min Samsung-läsare!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av jstensson Visa Inlägg
    mm okej tack så jättemycket!

men ska man köpa en Benq isf eller? billigaste/bästa (?) och lätta att flasha!

men ska prova med activate.iso senare ikväll..återkommer då

men om jag får den i vendor mode med skivan läser jag ut FW, sen skriver 1.61.. sen om jag ska byta dvd använder jag den jag läst ut från min samsung och moddar DVD-keyn till en 1.61 firmwire för Benq..

sen läser jag ut orginal-firmwire för Benq (fast går det om man köper en på ebay, de har ju ingen FW alls i sig enligt vad jag förstått) eller skriver jag till den direkt, och hur får jag då isf "tillbaka" orginal-keyn som den läsaren har.. eller den har ingen alls eftersom den inte har någon FW?

ännu ett oerhört tack till dig swizzy!
    såhär ser proceduren ut på ett ungefär:

1. Läs ut firmwaren från din samsung

2. Flytta nyckeln till iXtreme 1.61 för BenQ och spoofa den som samsung (vilken version du nu har, MS25/MS28)

3. Kör en Erease på Benq läsaren

4. Skriv den nya firmwaren

BenQ är den bästa läsaren som finns till 360, då den är jätte lätt att flasha, den läser i stort sett ALLT, och skulle lasern sluta fungera kan man få tag på en ny hyffsat billigt och enkelt på t.ex. Ebay...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av simtel Visa Inlägg
      jag har en samsung som jag hade tänkt mig att flasha med 1.61 frågan är
      om jag nu spoofar den till lite-on och kopplar in den på min xbox
      kan jag då sedan koppla in min lite-on tillbaka till xboxen när 1.61 kommer för lite-on
      eller kan det ställa till med nåt problem såsom att bli bannad eller nåt annat
      det finns risk för att du blir bannad ja, om du kör live med den så kommer du med största sannolikhet bli bannad, oavsett om du kör på liteon driven eller Samsung driven...

bästa är att ha lite is i magen och vänta på att iXtreme LT kommer
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        såhär ser proceduren ut på ett ungefär:

1. Läs ut firmwaren från din samsung

2. Flytta nyckeln till iXtreme 1.61 för BenQ och spoofa den som samsung (vilken version du nu har, MS25/MS28)

3. Kör en Erease på Benq läsaren

4. Skriv den nya firmwaren

BenQ är den bästa läsaren som finns till 360, då den är jätte lätt att flasha, den läser i stort sett ALLT, och skulle lasern sluta fungera kan man få tag på en ny hyffsat billigt och enkelt på t.ex. Ebay...
        mm det har jag koll på, men de man köper på ebay är ju helt utan FW enl. vad jag har förstått? så behöver man verkligen köra erase på dem?

dessutom, finns det någon ETA på iXtreme LT?

och den nya Live-uppdateringen som kommer den 17e, ska man uppdatera till det eller är det "osäkert" osv?

Comment

för att vara helt säker på att det inte ligger någon firmware på kör du erase... enkelt?

ingen information om det just nu tyvär...

det vet vi inte förrns den släppts, vi har ingen spion på Microsoft som kan tala om för oss om det är safe eller ej... a.k.a dom får J*vligt bra betalt för att hålla käften om det, dom som vet...
          Google is your friend!

Comment

mm okej lägger nog en beställning på en benq-läsare ikväll..

lyckades med activate.iso samt iPrep att flasha hur enkelt som helst! men fortfarande startar bara hälften av spelen (som jag vet fungerar och är riktiga) och blandat brända och orginal..

återkommer när jag fått min nya läsare!

tack för allt swizzy!

//Jonathan

Comment

inga problem, tricket med Activate.iso lärde jag mig varför det är som det är genom Dragonslayer när han o jag bråkade lite förut

hoppas du får en bra BenQ spelare bara från start, så att du inte får en med redan halv kass laser (en utsliten laser)
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                det finns risk för att du blir bannad ja, om du kör live med den så kommer du med största sannolikhet bli bannad, oavsett om du kör på liteon driven eller Samsung driven...

bästa är att ha lite is i magen och vänta på att iXtreme LT kommer
                ok min tanke va att inte köra live med spoofad samsung
                tänkte kanske köra live sen när det kommer 1.61 till liteon

Comment

ok, det skulle kunna finnas risk för det, ingen vet om någon information loggas och i så fall vad för information som loggas, kanske något med spelaren loggas? inget ngn vet... (här iaf)
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av simtel Visa Inlägg
                    ok min tanke va att inte köra live med spoofad samsung
                    tänkte kanske köra live sen när det kommer 1.61 till liteon
                    1.61 lite-on kommer ant. aldrig komma. däremot kommer det nog en ixtreme lt (lite touch) till lite-on. skillnaden är att LT ska ms inte kunna hitta, men den har däremot ingen säkerhet inbyggd så du måste vara säker på vad du stoppar i för backuper. den kommer starta allt du stoppar i den, så se till att ha korrekt stealth, verifierade abgx360 backuper med den.

Comment

det SKA vara en ny läsare jag köpt iaf, annars jäklar ; )

men har en annan fråga till..

har en annan box hemma som jag har tänkt använda och sen sälja av lite av mina andra (då den jag fixat med nu inte har HDMI)..

det sitter en gammal FW i den (2 år kanske) och jag ska väl isf när LT kommer uppgradera till det... boxen i sig har aldrig använts till att spela kopior online, jag har bara uppdaterat dashborden+xvid-support med den via live en gång.

nu vågar jag egentligen inte logga in igen ifall jag blir bannad om jag bara försöker logga in, då som jag förstått det den nya dashboarden kan ligga bakom alla nya bans? och EGENTLIGEN behöver jag inte live (men om LT kommer och den är 100% säker så självklart är det en fördel med att kunna lira) annars vill jag mest ha boxen till att spela lokalt samt installera/använda HDDn.

så är det värt att ens prova att logga in?

Comment

Köpte mig ett söndrigt Xbox 360 med RROD och problem med lasern. Nu har jag fixat RROD och försöker få igång lite spel på den. Enl. säljaren ska den vara flashad/"chippad" som han sa, och jag fick nyss igång ett bränt spel... Men vissa orginalspel fungerar inte då det står "To play this disc, put it in an Xbox 360 console", vissa brända står det "Unplayable disc" på osv.

Så det första jag gjorde var att öppna upp dvdn, som är en Samsung MS25 (under klisterlappen med MS25 står det typ MS15), och rengjorde den samt rengjorde försiktigt linsen. Detta vet jag inte om det gjorde någon skillnad, men efter det har jag iaf fått igång något spel.

Sen tänkte jag uppdatera FW till 1.61, och har nu provat Jungleflasher, samt flertalet olika versioner av Dosflash, MTKFLASH osv osv osv. Det som händer är att jag inte får den till Vendor Mode, programmet börjar aldrig läsa av FW.

Så hur ska jag gå till väga för att lösa detta? Någon som har någon idé? I jungleflashers Tutorial står att man ska köra in activate.iso-skivan för att låsa upp drivern? Kan detta vara något? Och är det då samma skiva som har använts till att boota upp Wave 4 spel?

Snälla svara på detta för jag blir snart galen, lagt två dagar på att prova allt möjligt. (Kan tillägga att jag inte har varken connectivity kit eller VIA-kortet, men ett kompatibelt Intel-chipset).

//Jonathan
                        är den redan flashad får du välja Intro / dvice ID i jungelflasher för att uppgradera.. står det att du ska restarta driven kan det ibland hända att du får göra det några gånger innan den börjar läsa ut firmwaren .. så var det i alal fall på den jag uppgradera.
                        hejs

Comment

flashningen har jag redan löst som nämnt ovan, men tack ändå

den kom till vendor mode direkt med activate.iso

men om du har någon som helst aning om min senaste post innan denna får du gärna svara på det : )

Comment

det SKA vara en ny läsare jag köpt iaf, annars jäklar ; )

men har en annan fråga till..

har en annan box hemma som jag har tänkt använda och sen sälja av lite av mina andra (då den jag fixat med nu inte har HDMI)..

det sitter en gammal FW i den (2 år kanske) och jag ska väl isf när LT kommer uppgradera till det... boxen i sig har aldrig använts till att spela kopior online, jag har bara uppdaterat dashborden+xvid-support med den via live en gång.

nu vågar jag egentligen inte logga in igen ifall jag blir bannad om jag bara försöker logga in, då som jag förstått det den nya dashboarden kan ligga bakom alla nya bans? och EGENTLIGEN behöver jag inte live (men om LT kommer och den är 100% säker så självklart är det en fördel med att kunna lira) annars vill jag mest ha boxen till att spela lokalt samt installera/använda HDDn.

så är det värt att ens prova att logga in?
                            Jag hade väntat till nya LT kommer, borde inte vara så länge kvar.

Comment

Lol , varför köper man en rrod xbox + en drive när man kan köpa en helt ny ?

jerk

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                                Lol , varför köper man en rrod xbox + en drive när man kan köpa en helt ny ?

jerk
                                Kan du sluta upp med dina jävla idiotinlägg!!!
                                Förstår inte hur slut i huvudet du är som avslutar varje jävla inlägg med Jerk ( Idiot )...

Lägg ned attityden!!!!!

Detta är inte Lunarstorm!
                                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X