Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite-On läsare.. Brickad ??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lite-On läsare.. Brickad ??

Tja..

Skulle flasha en polarens xbox360. Det sitter en Lite-On läsare i den och har gjort det massor av gånger innan. Men denna gången fanns en fuktion på jungelflasher i fall du har ixtreme innan så jag prövade som jag dum va å körde fick ut nycklarna i alla fall va jag tror är rätt säker. Men sen tryckte jag på erase knappen å då hängde sig allt.

Å läsaren är stendöd nu. Har prövat flasha den i dos me nu men utan att lyckas får inte ut dvd ell nått. Och när jag ska köra Iprep så står det nått om A: har aldrig vart så innan. Nån som vet va som kan vara fel.

/jim

Gå in i JungleFlasher igen och kör "Intro / Device ID" och powercycle den. Hjälper inte det kör "Outro / ATA Reset" powercycla och hjälper inte det så kör några "Lite-On Erase" till och powercycla. Du har men största sannorlikhet inte brickat den då det är i princip omöjligt med LiteOn:s.
    Och knappen för att få ut nycklarna och dylikt om DVD:n redan har iXtreme i sig fungerar utmärkt, då behöver man inte Prope/Spear längre om det är en Lite-On 74850C man försöker flasha.

Comment

Och i absolut värsta fall och du verkligen har lyckats bricka den vilket jag iofs tror att du inte har så har du iaf kvar filerna. Då går det ju alltid att införskaffa en ny DVD spelare istället för en helt ny box.

Comment

om du kör med DOSFLASH i dos, dyker den upp alls? har du trayen ute halvvägs ut?

om den dyker upp i DOSFlash, skriv ner porten, ladda sedan hem mitt Liteon Dospack eller skapa en .bat fil med följande info:

L-O-Eras.exe *sata port* 1
        pause
        L-O-Eras.exe *sata port* 1

etc. tills du har 10 rader med "L-O-Eras.exe *sata port* 1

porten brukar heta något i stil med: 0xA800 då skriver du bara: A800 som "*sata port*" det vill säga såhär:

L-O-Eras.exe A800 1
        pause
        L-O-Eras.exe A800 1
        ..........
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
          Gå in i JungleFlasher igen och kör "Intro / Device ID" och powercycle den. Hjälper inte det kör "Outro / ATA Reset" powercycla och hjälper inte det så kör några "Lite-On Erase" till och powercycla. Du har men största sannorlikhet inte brickat den då det är i princip omöjligt med LiteOn:s.
          Och knappen för att få ut nycklarna och dylikt om DVD:n redan har iXtreme i sig fungerar utmärkt, då behöver man inte Prope/Spear längre om det är en Lite-On 74850C man försöker flasha.
          det tricket fungerar finfint OM systemet INTE hänger sig, om du läste ordentligt vad han skrev så hänger systemet sig...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Vet ju inte om det hänger sig varje gång förstås...
            Hänger det sig varje gång låter det som VIA drivarna har installerats på datorn igen. Det är ju ett känt litet problem.
            Men visst DOS funkar ju säkert med. Och du kan ju kolla i JungleFlasher först vad din SATA port heter.

Det spelar för övrigt ingen roll hur släden står när man ska erase den...

Comment

kan inte få ut cd släden nått dvdn är helt död. Sen i dos hittar jag den inte det står unknown bara vendor id .

Comment

Original inlägg av jimman83 Visa Inlägg
                kan inte få ut cd släden nått dvdn är helt död. Sen i dos hittar jag den inte det står unknown bara vendor id .
                den hittar något på den porten iaf? men kan inte identifiera den? (detta räknar jag som att den hittar) självklart kan du inte få ut den mekaniskt, du får göra detta manuellt genom att skjuta på den tvärslå som håller trayen fast låst... om du inte förstår vad jag menar ska jag försöka ta fram en bild och visa på...
                Google is your friend!

Comment

tja.. fattar inte hur jag ska få ut släden manuellt :S men kommer den att hitta den i vendor mode i dos sen ?

tack för all hjälp swissy å svantesson

Comment

Original inlägg av jimman83 Visa Inlägg
                    tja.. fattar inte hur jag ska få ut släden manuellt :S men kommer den att hitta den i vendor mode i dos sen ?

tack för all hjälp swissy å svantesson

titta på den här bilden, där du ser gulmarkerat är där "tvärslån" sitter, tryck på den med en skruvmejsel så kommer trayen hoppa ut en pyttliten bit, då kan du dra ut den

vad gäller att hitta driven, kör du kommandot jag skrev (batch filen) ett par gånger, sedan kör dosflash och väljer Liteon E följt av att du kör dosflash igen ska driven vara i vendor mode igen... det står lite grann om det här på min hemsida: http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Faq.php
                    Google is your friend!

Comment

Jag har ett liknande problem som det ovan. Jag skulle flasha en polares Liteon 83850c och gjorde allting med att läsa ut Dummy.bin och Key.bin m.m. Allt gick bra och jag spoofade min egen Hitatchi 79 med nyckeln ifrån Liteon-driven eftersom min xbox ändå fått RROD några gånger och jag har gett upp hoppet om den. Allt fungerade fint och jag sätter i LiteOn-driven igen (använder Xboxen som strömkälla) för att köra LiteOn-erase. Men när jag ska bryta strömmen fram och tillbaka så går något åt helvete. Antagligen hann jag inte med riktigt. Nu hänger sig datorn t.o.m vid uppstart (kommer inte in i windows). Jag kör Windows 7 32-bit. Om jag kör igång strömmen väl inne i windows så går det en stund och sen hänger det sig, och liteon-driven hittas inte i JungleFlasher. Jag har inte VIA-chipset utan ett nvidia på moderkortet. Är det något man kan göra nu? Känns ju som att driven är "halvraderad" typ. Och jag har ingen lust att slänga med min hitatchi till honom. :P

Comment

köp dig ett CK3 och ett USB Minne, försök boota DOS och gör som jag skrev ovan, det ska fungera även på denna
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          köp dig ett CK3 och ett USB Minne, försök boota DOS och gör som jag skrev ovan, det ska fungera även på denna
                          Okej! Härligt. Var får jag tag i ett CK3 här? (jag kan googla det, nu var jag bara lat). Men CK3 och ett USB-minne alltså! Check!

Comment

Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
                            Okej! Härligt. Var får jag tag i ett CK3 här? (jag kan googla det, nu var jag bara lat). Men CK3 och ett USB-minne alltså! Check!
                            http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89

+ ett USB minne med valfri storlek, behöver inte vara flera gig stort, räcker med ett par mb...
                            Google is your friend!

Comment

tjoho!

Tack all hjälp Swizzy.. Du är guld värd. Fick igång det efter att jag fick ut släden på nått sätt satt å meka lite hehe..

Sen erase ja den å lite annat till slut hitta den i dos å då va det bara att flasha å köra .. tack som f**.

mvh

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X