Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brickad Hitachi 47DJ, ny läsare?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Brickad Hitachi 47DJ, ny läsare?

Tjena! Brickade min Hitachi 47DJ igår -.- Så nu ska jag köpa en ny läsare! Så nu undrar jag hur jag ska gå tillväga? Jag har kvar min key och orginal fw, så som jag har förstått det måste jag "spoofa" den nya läsaren? Jag kommer köpa en samsung. Hur går jag tillväga för detta? Går det att spoofa den och flasha till senaste ixtreme samtidigt? Alltså så jag sätter i samsungen i datorn och spoofar den som min gamla och flashar den? Notera att jag är väldigt ny inom området.. Tacksam för svar!

Hmm är det inte smidigast att köra en ny hitachi med iXtreme 1.51 nuförtiden?

Har för mig att det är den firmwareversion som bryr sig minst om "wave 3-4-5-6" osv
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av mYrNN Visa Inlägg
      Tjena! Brickade min Hitachi 47DJ igår -.- Så nu ska jag köpa en ny läsare! Så nu undrar jag hur jag ska gå tillväga? Jag har kvar min key och orginal fw, så som jag har förstått det måste jag "spoofa" den nya läsaren? Jag kommer köpa en samsung. Hur går jag tillväga för detta? Går det att spoofa den och flasha till senaste ixtreme samtidigt? Alltså så jag sätter i samsungen i datorn och spoofar den som min gamla och flashar den? Notera att jag är väldigt ny inom området.. Tacksam för svar!
      Som hansi säger är det bäst att köra på en Hitachi med 1.51 egentligen i dagsläget, om du ändå tänker spoofa en drive kan du läsa den här guiden:
      http://www.swizzy.se/Guider/FwSpoof.php

Du spoofar då firmwaren INNAN du skriver till den nya läsaren... så du kan välja att köra på 1.61 direkt
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Som hansi säger är det bäst att köra på en Hitachi med 1.51 egentligen i dagsläget, om du ändå tänker spoofa en drive kan du läsa den här guiden:
        http://www.swizzy.se/Guider/FwSpoof.php

Du spoofar då firmwaren INNAN du skriver till den nya läsaren... så du kan välja att köra på 1.61 direkt
        Plus att Samsungarna brukar få "open-tray" problem och läs problem
        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

47dj

Original inlägg av mYrNN Visa Inlägg
          Har en 47DJ liggandes om du är intresserad.

slt555(a)hotmail.com

Comment

Original inlägg av Arasul Visa Inlägg

slt555(a)hotmail.com
            Du vet om att du är på ett forum för psxcare så det du just gjorde är som att gå in på konsum och sälja dina egna bananer.

Comment

Original inlägg av Arasul Visa Inlägg

slt555(a)hotmail.com
              Lägg in den på Sälj/köp tråden på Xbox 360
              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                Du vet om att du är på ett forum för psxcare så det du just gjorde är som att gå in på konsum och sälja dina egna bananer.
                Våra bananer är bättre, 1 års garanti :-)
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                  Jag vet mycket väl på vilka forum jag snurrar runt. Ser du nånstans i min kommentar att jag "säljer bananer på konsom"? Berättade bara att jag hade en 47:a liggandes och att han kunde höra av sig på mailen om han undrade nåt. Men var ska sleven vara om inte i grytan!

Comment

Ja, det är inte lätt att koka soppa utan spis!
                    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                    Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X