Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Assassins Creed 2 - Bränn Problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Assassins Creed 2 - Bränn Problem

Nu har jag slösat 3 st väldigt värdefulla skivor på att bränna Assassins Creed II.
    dem två första skivorna gick till DNL releasen och den sista till MegaWare releasen.
    Men problemet är att när jag ska starta spelen får jag bara upp en screen där det står "XBOX 360" och inget mer.
    Och i Dashboarden står det "Play DVD" och inte "Play Assassins Creed II"

Jag har provat att bränna i 2x hastighet men det hjälper inte.
    och har kollat .dvd filen det står rätt. Tar megaware som exempel:
    PHP Kod:
    LayerBreak=1913760
    alw
    -ac2.iso 
    Har bränt NFS Shift, Forza 3, Operation Flashpoint och COD MW2 och det har fungerat men inte AC2

Någon som vet varför det är så. Det har fungerat för många så varför inte för mig?

För övrigt har jag en ND-4551A brännare.

om du testar någon av skivorna i ABGX360 efter bränning, vad får du då för resultat?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Grön text:
      - Layerbreak: 1913760
      - Region Code: 0xFFFFFFFF (Region Free!)
      - SS looks valid
      - DMI looks valid
      Gul text - Felen (?)
      - PFI Does not match know data (could be corrupt or a new wave not seen before)
      - Video Partition does not match known data but neither did PFI
      - Stealth status i uncertain
      - Vertification failed!

Comment

Prova bränn en activate.iso och starta med först.

Har du iXtreme 1.6 kommer det nog fungera då.

Har du äldre iXtreme kan du lämna in boxen för ny flashning.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

active.iso vad är det för något?

Comment

Original inlägg av zillio Visa Inlägg
            active.iso vad är det för något?
            Använd forumets sökfunktion...står inte det i min signatur fortfarande tro...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Prova bränn en activate.iso och starta med först.

Har du iXtreme 1.6 kommer det nog fungera då.

Har du äldre iXtreme kan du lämna in boxen för ny flashning.
              CoD MW2 är ju också Wave 4... den borde inte heller starta om han/hon har 1.6
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

oj nej förresten det va inte cod mw2. sorry sa fel.

men jag har ixtreme 1.6.

Comment

Sök då på Activate.iso eller köp en skiva från Psxcare för 100:-

Comment

oj nej förresten det va inte cod mw2. sorry sa fel.

men jag har ixtreme 1.6.
                    du behöver med andra ord Activate.iso, du kan ladda hem den på min hemsida: http://www.swizzy.se/downloads_XBOX360.php
                    Google is your friend!

Comment

http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Nu har jag slösat 3 st väldigt värdefulla skivor på att bränna Assassins Creed II.
                        dem två första skivorna gick till DNL releasen och den sista till MegaWare releasen.
                        Men problemet är att när jag ska starta spelen får jag bara upp en screen där det står "XBOX 360" och inget mer.
                        Och i Dashboarden står det "Play DVD" och inte "Play Assassins Creed II"

Jag har provat att bränna i 2x hastighet men det hjälper inte.
                        och har kollat .dvd filen det står rätt. Tar megaware som exempel:
                        PHP Kod:
                        LayerBreak=1913760
                        alw
                        -ac2.iso 
                        Har bränt NFS Shift, Forza 3, Operation Flashpoint och COD MW2 och det har fungerat men inte AC2

Någon som vet varför det är så. Det har fungerat för många så varför inte för mig?

För övrigt har jag en ND-4551A brännare.
                        Om du har en bannad xbox 360 så kan du alltid patch spelet till wave 3. Men om du inte är bannad eller inte vill bli så gör INTE detta jag föreslår. Jag har brännt Assassin II, men jag patcha om den till wave 3, funkar 100% och jag har IX 1.6. Men min xbox är bannad så det spelar inte någon roll.. Bara ett annat förslag
                        Last edited by SH!Ne; 2009-11-25, 14:43.
                        http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

Tänk på att fulpatchade spel inte startas av iXtreme 1.6+ mjukvaror utan aktivate.iso boot innan.
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

?? Som jag kör nu iaf så har jag patchat alla wave 4 och även wave5 till wave 3 utan att behöva någon actvation iso. Menar du när den nya IX som kommer?
                            Last edited by SH!Ne; 2009-11-25, 16:12.
                            http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Tänk på att fulpatchade spel inte startas av iXtreme 1.6+ mjukvaror utan aktivate.iso boot innan.
                              fulpatchat till Wave 3 startar faktiskt med 1.6 har jag fått höra här på forumet
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X