Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerar 250GB i Hddhackr?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fungerar 250GB i Hddhackr?

Någon som vet om man kan köpa en 250GB hårddisk och fixa till den i hddhackr nu när det finns sådana originaldiskar att köpa till 360? Har en bannad konsol så behöver med andra ord inte vara rädd för att bli dubbelbannad

Vilken modell utav 250GB ska man köpa isåfall?
    Finns det HDDSS.bin för sådana diskar ännu?

Ja det går.
    Några modeller som jag läst ska fungera
    - WD Scorpio Series BEVS/BEAS
    - WD Scorpio Blue Series BEVS/BEVT
    - WD Scorpio Black Series BEKT/BJKT
    - WD VelociRaptor Series

hdds.bin filen verkar ha läckt på nätet för ett tag sedan.
    Så det verkar bara va o köra på.

edit:
    Priset för en WD 250 gb och ett hdd case blir nästan lika mycket som att beställa en från ebay.
    Last edited by ndrangheta; 2009-12-22, 16:53.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
      Ja det går.
      Några modeller som jag läst ska fungera
      - WD Scorpio Series BEVS/BEAS
      - WD Scorpio Blue Series BEVS/BEVT
      - WD Scorpio Black Series BEKT/BJKT
      - WD VelociRaptor Series

hdds.bin filen verkar ha läckt på nätet för ett tag sedan.
      Så det verkar bara va o köra på.

edit:
      Priset för en WD 250 gb och ett hdd case blir nästan lika mycket som att beställa en från ebay.
      Thx! Har redan ett hdcase och beställer ALDRIG en custom-360HD från eBay igen! Jädra kina-skräp!

Edit: Någon som vet om en "Western Digital Scorpio Blue 320Gb SATA/300 5400rpm" fungerar för detta? Visst jag får bara 250Gb men kan köpa en sådan här billigt så därför jag undrar
      Last edited by lejonel; 2009-12-22, 18:10.

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
        Thx! Har redan ett hdcase och beställer ALDRIG en custom-360HD från eBay igen! Jädra kina-skräp!
        Och vart tror du allt annat är tillverkat, troligen i samma fabriker i ja just det Kina

Fenomenet är det samma som med piratdelar till bilar, fabrikerna gör en överproduktion som dom sedan säljer under ett annat namn till ett mer förmånligt pris

Ok får väl erkänna att det finns en hel del från Kina som är skit med...

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
          Och vart tror du allt annat är tillverkat, troligen i samma fabriker i ja just det Kina

Fenomenet är det samma som med piratdelar till bilar, fabrikerna gör en överproduktion som dom sedan säljer under ett annat namn till ett mer förmånligt pris

Ja men nästan alla elektronik tillverkas i Kina finns alltid dåliga grejer och bra grejer
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Jo visst är det så. kolla bara batterier t.ex. 99% av alla batterier märkta 4800mAh är ju låååångt därifrån, man skall vara glad om det är 1800, vilket det nog mest troligt är då dom bara byter etikett på dem

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg

Har aldrig påstått att det bara görs skräp i Kina. Påpekade bara att dom 360-hårddiskarna (ja pirat som man köper billigt på eBay) som görs där är överlag skräp! För övrigt så är mina två 360-originalhårddiskar tillverkade i Thailand

Comment

Har du blivit bannad är ju HDD funktionen disablad om du inte fixat det så det kanske är lite onödigt med 250GB?

Comment

Original inlägg av superboss Visa Inlägg
                  Har du blivit bannad är ju HDD funktionen disablad om du inte fixat det så det kanske är lite onödigt med 250GB?
                  Konsolen är ej NAND-bannad utan flaggad. Är ju inte så korkad så jag sätter i nätverkskabeln då liksom. Något har man ju trots allt lärt sig efter 298inlägg på detta forum

Comment

Något har man ju trots allt lärt sig efter 298inlägg på detta forum
                    du skulle bli förvånad när du fick reda på hur mycket jag inte lärt mig, jag som har 3 670 inlägg på det här forumet
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      du skulle bli förvånad när du fick reda på hur mycket jag inte lärt mig, jag som har 3 670 inlägg på det här forumet
                      Men du är la stockholmare? Det förklarar ju en hel del!

Comment

Men du är la stockholmare? Det förklarar ju en hel del!
                        tack för den televerket! påstår du att stockholmare är puckade eller något sådant?
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          tack för den televerket! påstår du att stockholmare är puckade eller något sådant?
                          Det var ett skämt! Förstod du verkligen inte det via mina fräcka smileysar?

God Jul!

Comment

Det var ett skämt! Förstod du verkligen inte det via mina fräcka smileysar?

God Jul!
                            hahahaha ok, jag brukar vara ganska trött efter att ha jobbat i typ 10 timmar... >_< jobbade mellan 10-20 igår
                            Google is your friend!

Comment

Någon som vet om man kan köpa en 250GB hårddisk och fixa till den i hddhackr nu när det finns sådana originaldiskar att köpa till 360? Har en bannad konsol så behöver med andra ord inte vara rädd för att bli dubbelbannad

Vilken modell utav 250GB ska man köpa isåfall?
                              Finns det HDDSS.bin för sådana diskar ännu?

Tjenare mannen sj är jag glad som fan för just NYSS så flasha ja min första 250GB Western Digital WD Scorpio 2,5" - 250GB - SATA
                              WD2500BE / 5400rpm / 8MB som finns att köpa hos kjell & company..kostade bara 499 spänn.. funkar nice som fan....du kan dra ned certifikats filen på nätet..HDDSS_250GB.bin nåt heter den...kolla in http://digiex.net/tags/hddss_250gb.bin.html fördär finns allt som behövs nästan..hehe..installera ms-dos på usb minne lr diskett, sj körde jag från diskett för mitt jävla msi k29 sli mobo stejkade med usb....hoppas det går finfint för diug.. ska slänga in en jävla massa saves och dlc m.m. smått och gått nu.. + att jag lagade en E74 RROD box häromdan också..
                              som har dashen 71xx nånting..ska köra homebrew på den.. freexxxx..

peace/

stenhuvet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X