Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerar 250GB i Hddhackr?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hej

Jag köpte en hårddisk till xbox 360 på ******* för 700kr det var en 250gb.
    Använder den till min 360 som inte har eller varit flashad förut.
    Kan den xboxen bli bannad ifall jag kör med den på LIVE??
    Den man ligger med får bädda

Comment

Original inlägg av Nymfoe Visa Inlägg
      Hej

Jag köpte en hårddisk till xbox 360 på ******* för 700kr det var en 250gb.
      Använder den till min 360 som inte har eller varit flashad förut.
      Kan den xboxen bli bannad ifall jag kör med den på LIVE??
      om hårddisken är ORIGINAL, och din Xbox 360 INTE är flashad/modifierad ska det inte vara någon som helst risk att lira på live med den...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        om hårddisken är ORIGINAL, och din Xbox 360 INTE är flashad/modifierad ska det inte vara någon som helst risk att lira på live med den...
        Om den inte är ORGINAL så kan jag bli bannad då alltså??
        MS kan se sånt?
        Den man ligger med får bädda

Comment

Original inlägg av Nymfoe Visa Inlägg
          Om den inte är ORGINAL så kan jag bli bannad då alltså??
          MS kan se sånt?
          ja, om du inte har en original hårddisk kan du bli bannad... om du har otur... vissa 3:e parts är OK, andra är det inte... det beror helt på om det är en unik HDSS.bin på den eller ej...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ja, om du inte har en original hårddisk kan du bli bannad... om du har otur... vissa 3:e parts är OK, andra är det inte... det beror helt på om det är en unik HDSS.bin på den eller ej...

Jag kör en 250 gig på min orginalbox. Har modifierat den själv via hdhack... Än så länge funkar det.

Kommer föra ett djävla liv om dom bannar mej pga av det...

mvh

Comment

Värkar funka med 1TB och 1.5TB, Bara kolla här,
              http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=699024

Men det var väl ett prat om att det inte riktigt funkade, att man inte kunde använda mer än 250gb på dom, Har för mig att det var något sånt prat där, Bara att ni kollar och läser själva

Comment

Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
                Värkar funka med 1TB och 1.5TB, Bara kolla här,
                http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=699024

Men det var väl ett prat om att det inte riktigt funkade, att man inte kunde använda mer än 250gb på dom, Har för mig att det var något sånt prat där, Bara att ni kollar och läser själva

NOTE: 3.5" HDDs are only supported by Freeboot and XBReboot at the moment, retail kernels will not detect them.
                Tror att samma sak gäller större hårddiskar än 250gb för tillfället.
                Last edited by ndrangheta; 2009-12-28, 17:07.
                i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Fast mig veterligen har _ingen_ blivit bannad på grund av att de kört med en WD-flashad HDD så även om det är omöjligt att svara på vad som kommer att ske i framtiden finns det inget som pekar på att man blir bannad för att köra med WD-disk.

Comment

Original inlägg av superboss Visa Inlägg
                    Fast mig veterligen har _ingen_ blivit bannad på grund av att de kört med en WD-flashad HDD så även om det är omöjligt att svara på vad som kommer att ske i framtiden finns det inget som pekar på att man blir bannad för att köra med WD-disk.
                    tänk dig det här scenraiot: MS har gjort en Unik HDSS.bin fil till varje hårdisk, helt plötsligt dyker det upp 1000 hårddiskar med samma HDSS.bin, hur i h-vete kommer det sig? jo, ms tänker som så att den MÅSTE vara modifierad, därmed bannar dom personerna med dom diskarna... men som du säger finns det inga direkta rapporter på folk som blivit bannade pga WD Diskar, men å andra sidan kanske många av dom som blivit bannade inte rapporterat det på grund av att dom gjort annat som dom kanske tror kan vara orsaken till bannen...
                    Google is your friend!

Comment

Samtidigt får man tänka på att en modifierad hårddisk inte ens är i närheten av samma sak som en modifierad firmware till dvd-läsaren.

Det handlar ju endast om att använda ett tillbehör som inte är Microsoft orginal.

Comment

Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
                        Samtidigt får man tänka på att en modifierad hårddisk inte ens är i närheten av samma sak som en modifierad firmware till dvd-läsaren.

Det handlar ju endast om att använda ett tillbehör som inte är Microsoft orginal.
                        De vill ju ändast att deras hårddiskar ska funka till 360n för att få in massa jäkla stålar
                        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

tänk dig det här scenraiot: MS har gjort en Unik HDSS.bin fil till varje hårdisk, helt plötsligt dyker det upp 1000 hårddiskar med samma HDSS.bin, hur i h-vete kommer det sig? jo, ms tänker som så att den MÅSTE vara modifierad, därmed bannar dom personerna med dom diskarna... men som du säger finns det inga direkta rapporter på folk som blivit bannade pga WD Diskar, men å andra sidan kanske många av dom som blivit bannade inte rapporterat det på grund av att dom gjort annat som dom kanske tror kan vara orsaken till bannen...
                          Att det är möjligt för MS att upptäcka diskarna är det inget snack om men hittills har man inte agerat trots att hacket har funnits ute i flera år. Det finns inget som tyder på att det kommer att förändras även om MS givetvis kan agera om man vill.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X