Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BenQ IX 1.41 Final Rev3-4 (SS) Non-Stealth 12X

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• BenQ IX 1.41 Final Rev3-4 (SS) Non-Stealth 12X

A modified version of BenQ iXtreme v1.41 has been released:

(1.41 REV4 (SS)) Secret Liteon MS Inquiry cdb support ? Samsung and Benq
    (1.41 REV3 (SS)) Drive Serial added like the original firmware
    (1.41 REV3 (SS)) Disc speed fixed
    (v1.41) Read Sector fix
    (v1.4) Disc jitter fix

Use Rev. 4 to spoof BenQ as a Liteon drive. If you use the old Rev 4 or 5, just upgrade to the Final rev4. If you use Rev 3 you do not do anything.

Use on Xbox Live at own risk. Thanks to all testers and C4EVA for the Non-Stealth firmware. This firmware is based on the firmware from C4EVA. All credits to C4EVA.

nån som vet ifall vart man hittar den ifrån och vad den är till.
    kan man använda den på samsung

Comment

Du kan inte använda en benq firmware på en samsung.

Denna är väl till för att kunna spoofa en benq om man har en liteon innan och vill slippa wave-tjafset.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av konya Visa Inlägg
        nån som vet ifall vart man hittar den ifrån och vad den är till.
        kan man använda den på samsung
        du hittar den troligtvis på Xbins, den är till för BenQ och som hansi säger, den är bra för folk som vill köra wave fritt med t.ex. en liteon 360, då med en BenQ istället för Liteon...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Men är inte iXtreme 1.61 till BENQ väldigt okänslig för waves också? Har för mig att den sväljer det mesta om inte allt, till skillnad från 1.61 till Samsung...

Det är en s*tans JUNGEL att FLASHA nuförtiden...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

1.61 till Benq sväljer ju iallafall Left 4 Dead 2 som är wave 5... men om den har problem med nyare titlar än så kan jag inte svara på.

Comment

Det är är en ny Non-Stealth för benq (bara SS infon som behövs på skivan).. med stöd för spoof av liteon..

Comment

Vad menas med det här ? Kan jag som har liteon spela alla wave ?
                Last edited by Benzema; 2009-12-25, 18:24.

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                  Vad menas med det här ? Kan jag som har liteon spela alla wave ?
                  Om du installerar en Benq istället för LITEON så kan du spela allt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X