Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liteon 93450

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Så äntligen har det fixat sej.
    Lösningen var enkel.
    Testade det som du Swizzy att man skulle ha en skiva i xvoxen osv.
    Funkde dock ej.
    Men efter jag flashat så satte jag in en orginal skiva där och lät den spinna upp.
    Sen kopplade jag ur den ur datorn och satte in den i xboxen.
    Då funkade det utan problem
    Antar att den låser sig i något läge som du sa.

mvh

Comment

Du hade inte glömt att köra "vendor outro" på den efter flashning?
      Jag har flashat flera eliter som varit julklappar i år, har inte reflekterat över om det är 93450C-2 eller 93450C. Har bara kört vanlig fulldump med 22Ohm, flashat, sen vendor outro. Alltid fungerat bra.
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
        Du hade inte glömt att köra "vendor outro" på den efter flashning?
        Jag har flashat flera eliter som varit julklappar i år, har inte reflekterat över om det är 93450C-2 eller 93450C. Har bara kört vanlig fulldump med 22Ohm, flashat, sen vendor outro. Alltid fungerat bra.
        Kör alltid det efter.
        Som sagt hade jag testat allt innan, men nu hittade jag en lösning som funkade.

mvh

Comment

jag tog en titt på dom vi gjorde idag, alla har varit 93450C-2 och alla fungerade med dom trix jag nämnt tidigare... underligt att du fick köra skivan vid flash... oh well, alla metoderna är bra utom dom dåliga
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ska troligen försöka mig på en 93450C läsare snart=)

undrar bara vilken metod ni använder när ni löder i läsarna
            -Boxxdr metoden http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256
            -jungle flasher metoden http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf (sida 102)

och hur kapar man banorna lättast? går de bra me en skalpell?

tack på förhand
            Mvh Mathias
            Last edited by matte.90; 2009-12-31, 04:53.
            *PS3 slim 120- CFW 3,55
            *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
            *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
            *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
            *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
            *Xbox 360 slim original so far
            *Pstwo original x)
            *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
              ska troligen försöka mig på en 93450C läsare snart=)

undrar bara vilken metod ni använder när ni löder i läsarna
              -Boxxdr metoden http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256
              -jungle flasher metoden http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf (sida 102)

och hur kapar man banorna lättast? går de bra me en skalpell?

tack på förhand
              Mvh Mathias
              vi på PSXCare använder oss av Boxxdr metoden, vi kapar banorna med en dremel multi... det går snabbt och blir en rejäll kapning direkt, men visst går det bra med en skalpell också!
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ok, ska ta o riva isär nån gammal apparat, få se om ja lyckat ta mig för o köra nån 9:a eller om ja lägger ner så länge.. o bara inriktar mig på Wii ett tag... Hmmm,,, HUR SOM,,, e det ett sådant här jag behöver:

Resistor 22 ohm 0.25W??
                vart köper man det?

Comment

vet någon vart man kan få tag på en sån "LENLINE 70-450 brush" eller någon som har ett mkt bra kompliment?

Comment

Har för mig vi köpte på kjell å co senast...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av jonisz Visa Inlägg
                      vet någon vart man kan få tag på en sån "LENLINE 70-450 brush" eller någon som har ett mkt bra kompliment?
                      det finns hos Elfa, och på Ebay, sök på: Rengörings-/polerborste (elfa) FIBREGLASS PENCIL (ebay) Glasfiberborste (Kjell & Company)

ok, ska ta o riva isär nån gammal apparat, få se om ja lyckat ta mig för o köra nån 9:a eller om ja lägger ner så länge.. o bara inriktar mig på Wii ett tag... Hmmm,,, HUR SOM,,, e det ett sådant här jag behöver:

Resistor 22 ohm 0.25W??
                      vart köper man det?
                      du kan likväl använda ett 18 ohm motstånd, dessa finns att köpa på Kjell och company... 22ohm finns annars att köpa på Elfa eller andra elektronik företag...
                      Last edited by Swizzy; 2010-01-02, 09:59.
                      Google is your friend!

Comment

tuusen tack hansi o swizzy, hittade ju allt man behöver på kjell o kompany. bor ju i Falun, och dom har precis öppnat en butik i borlänge. så det blir troligen dagens inköp
                        men undrar en till sak. använder ni blyfritt lödtenn, eller vanlig 60/40?

Comment

tuusen tack hansi o swizzy, hittade ju allt man behöver på kjell o kompany. bor ju i Falun, och dom har precis öppnat en butik i borlänge. så det blir troligen dagens inköp
                          Våra tekniker väljer mellan blyfritt, 60/40 och någon variant med en skvätt silver i efter eget tycke och smak.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

när jag löder hemma använder jag 60/40
                            Google is your friend!

Comment

Jag använder Boxxdr metoden. Den är säkrare och man behöver inte vara rädd att en folie skall lossna på grund den blir så liten. Har man iofs en bra löd utrustning spelar det mindre roll, men ändå varför ta risken.
                              Jag använder skalpell. Det blir smala och fina snitt då.
                              Fördelen är ju att du kan lägga lödtenn direkt där du snittat när du skall ha ihop dem igen. De går ihop direkt och det blir en fin lödning.
                              Viktigt är dock att man mäter att man verkligen fått iser dem först.
                              Har man ett förstorningsglas är det klart en fördel :-)

Annars är det som att läsa från vilken liteon disk som helst.

Greetz
                              mvh

Comment

Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
                                Annars är det som att läsa från vilken liteon disk som helst.
                                det tror jag inte alls det, man har olika metoder för alla liteon diskarna, däremot är det ganska likt hur man gör för att läsa från BenQ/Samsung (med undantaget att man nu istället flippar på en switch för att få den i rätt läge för att kunna läsa ur)

slutstegen (att skriva till den) är exakt som till dom andra liteons dock...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X