Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 modd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 modd

Tjena, Har börja göra lite ändringar på mitt xbox nu, Har lött in 3.5mm uttag för hörlurar och sen 2st RCA utag RÖD/VIT så att man kan koppla till en förstärkare Sen ett VGA uttag. Sen kommar det bli en större hårddisk 250GB 3.5" Och kommar bygga en egen låda till den eller om jag köper en HTPC chassi..

Vet inte om RÖD och VIT funkar eller om VGA'n funkar, Det kommar jag prova på söndag om det funkar, Kommar lite fler bilder på det när jag har tagit några bättre bilder. Men en bild, Hur det ser ut på undersidan

Här kommar lite mer bilder

VGA'n är på platts, Men inte 3.5mm och röd och vit, Det är typ så dom kommar sitta,

Sen är boxen RROD lagad med

Comment

trevligt. håll oss uppdaterade me bilder!
      har sj haft funderingar på om man skulle göra nåt eget skal. kanske nåt i plast elr plåt. men inte kommit så långt ännu. har ingen bra plats att va på, inte vidare populärt att va hemma o plasta i lägenheten får hoppas man får jobb på ett båtbyggar företag igen, då kan man va där o leka lite

men men.. keep us updated with pics!!
      sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
        har sj haft funderingar på om man skulle göra nåt eget skal. kanske nåt i plast elr plåt. men inte kommit så långt ännu. har ingen bra plats att va på, inte vidare populärt att va hemma o plasta i lägenheten får hoppas man får jobb på ett båtbyggar företag igen, då kan man va där o leka lite

Ska göra det, Ska snart börja med att löda in SATA kabeln och förlänga dvd kabeln

PS, Jag ska köra med plexiglas.
        Last edited by lindgren; 2009-12-30, 18:58.

Comment

Nu är kablarna till hdd'n klar, Nu är det bara att löda klart kabeln till dvd'n

Och har inte provat om det funkar, Men ska göra de lite senare ikväll, Så hoppas att det funkar

Comment

Blir lite mycke poster av mig men, Men nu har jag provat och allt funkar utom VGA'n , Får fel söka lite och leta lite mer på olika sider, För att alla sider jag har tittat på så stämmer inget, Utom när det gällde hdd'n.

Comment

oj här går de fort me uppdateringar
              ska du köra me plexi runt hela elr nån sida bara? kan säkert bli riktigt grymt me plexi runt hela så man får se allt i själva lådan o så kanske nån liten neon lampa i.
              hade lite funderingar på att bygga en baslåda i bilen i nästan bara plexi. har inte haft en tanke på att man kan bygga en låda till xboxet i de.
              aja hoppas du får allt att funka
              sigpic

Comment

Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
                Blir lite mycke poster av mig men, Men nu har jag provat och allt funkar utom VGA'n , Får fel söka lite och leta lite mer på olika sider, För att alla sider jag har tittat på så stämmer inget, Utom när det gällde hdd'n.
                bra jobbat, men vore det inte smidigare med en coax/spdif för ljudet till förstärkaren? du får ju bara ut två kanaler på nuvarande sätt.

Comment

Kör med epoxi, det luktar knappt.
                  Det använder jag flitigt till kolfibern.

Comment

Tänkte bara lägga in en liten liknande idé jag har.
                    Ska få in ett 360 i detta chassi:

Skalet är hemligt tills vidare men jag undrar hur bra idé detta är egentligen, xboxet kommer inte flyttas runt någonting.. Eller ska man satsa på att göra ett eget ska av plexi?
                    P.S det är ett apple-chassi

Comment

Original inlägg av .db. Visa Inlägg
                      Kör med epoxi, det luktar knappt.
                      Det använder jag flitigt till kolfibern.
                      ok de kanske kan va nåt, de har jag inte tänkt på. tack för tipset.
                      men jag blev rätt sugen på att se om man kunde få till de me plexi runt.
                      tjejen ska ha lite liggandes så jag ska bara försöka komma på nåt bra att ha
                      som ram runt. kanske skulle bli lite fräckt me teak elr mahogny men de kostar ju en del också.. men men.. de märks va som händer me boxen i framtiden.

4everapple1: kan nog bli coolt me ett apple chassi
                      sigpic

Comment

Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
                        Skalet är hemligt tills vidare men jag undrar hur bra idé detta är egentligen, xboxet kommer inte flyttas runt någonting.. Eller ska man satsa på att göra ett eget ska av plexi?
                        P.S det är ett apple-chassi
                        Jag skulle satsa på ett eget av plexi ... Det höjer garanterat coolhets faktorn
                        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                          Jag skulle satsa på ett eget av plexi ... Det höjer garanterat coolhets faktorn
                          Kan slänga ut att det handlar om en PowerMac Graphite! Gammal goding från 01

EDIT!
                          Har funderat på plesi också, att köpa en avlång skiva o böja den ovalt
                          ___
                          (___) <-- syns inte så bra men med platt front och bak.. Sen är plexi större än 40 x 30 exteeemt dyrt, nu råkar jag ha färdigt chassi, PSU och sådana saker.. Har inte alla pengar i världen

Ajja vi får se hur det blir, jag kan alltid ändra mig? Sen kommer det iallafall ett mod på det vanliga xbox 360 skalet.. Detaljer kommer när jag vet att delarna finns
                          Last edited by 4everapple1; 2009-12-31, 04:05.

Comment

oj här går de fort me uppdateringar
                            ska du köra me plexi runt hela elr nån sida bara? kan säkert bli riktigt grymt me plexi runt hela så man får se allt i själva lådan o så kanske nån liten neon lampa i.
                            hade lite funderingar på att bygga en baslåda i bilen i nästan bara plexi. har inte haft en tanke på att man kan bygga en låda till xboxet i de.
                            aja hoppas du får allt att funka
                            Joo går ganska snabbt när jag har grejor, Men nu kommar det gå lite sakta, Måste få tag i plexi och en ny VGA , sen köpa en hdd, Jag ska ha hela lådan i plexi, Och klart jag kommar ha lamper i , Om det blir lysrör

Jaa lite jobbigt att man får leta så jävla mycke, Allt som visas på andra forum å sånt är ju bara till dom gammla xbox 360,

Men xboxet värkar vilja starta sig själv när man her in strömkabeln :S
                            Last edited by lindgren; 2009-12-31, 13:47.

Comment

En fråga bara, Om jag ska använda trådlös internet på xboxet vilket ska jag ha?
                              Microsoft - Xbox 360 Wireless Networking Adapter (Bridge) WI-FI eller Microsoft - Xbox 360 Wireless Network Adapter N

Och kan säga att vi har bara ett vanligt trådlös modem

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X