Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xecuter LT Switch ? Easy Switch For Liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xecuter LT Switch ? Easy Switch For Liteon

Xecuter LT Switch ? Easy Switch For Liteon 94850, 83850 & 93450 DVD Drives

Link: http://www.ck3.co.uk/xecuter-lt-switch.html
    After a great deal of requests we have designed a simple switch for all the Liteon drives that enables firmware full read/write. We have also included an On/OFF Led to show correction operation when switching to 0×72 vendor mode.

The installation is very simple and takes about 60 seconds if you have some small experience with a soldering iron. It has been tested with the original DOSFLASH methods and also the new Jungle Flasher 0.1.69. All Liteon drive version have been tested with 100% Success. There is no need to remove the LT Switch after it has been installed ? simply switch to normal mode.

Xecuter has designed a simple switch for all the Liteon drives that enables firmware full read/write. They have also included an On/OFF Led to show correct operation when switching to 0x72 vendor mode.

The installation is very simple and takes about 60 seconds if you have some small experience with a soldering iron. It has been tested with the original DOSFLASH methods and also the new Jungle Flasher 0.1.69. All Liteon drive versions have been tested with 100% Success. There is no need to remove the LT Switch after it has been installed - simply switch to normal mode.

* Enables Read/Write on Liteon 74850, 83850, 93450 DVD Drives
    * Easy Install
    * Enable / Disable Switch
    * On/Off LED
    * No Need To Uninstall
    * Works with all tools including latest Jungle Flasher

Ska man köpa en?

den är helt klart intressant, men köper man en kan man lika gärna köpa ett gäng då dessa sätts i och man behöver INTE ta bort dom...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ja det va de jag tänkte, smidigt som fan och billiga med!

och enkla att installera med

Comment

för att inte säga helt meningslös också. man måste fortfarande kapa banor så jag väntar med spänning på den install tutorial som de snart ska släpa, för än så länge verkar den totalt onödig.
        att sedan sätta ett litet kort värt ca. 100:- känns inte heller helt korrekt rent ekonomiskt...

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
          för att inte säga helt meningslös också. man måste fortfarande kapa banor så jag väntar med spänning på den install tutorial som de snart ska släpa, för än så länge verkar den totalt onödig.
          att sedan sätta ett litet kort värt ca. 100:- känns inte heller helt korrekt rent ekonomiskt...
          Håller med, tramsprodukt.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
            Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
            Håller med, tramsprodukt.
            är ni äns säkra på att man fortfarande måste kapa banorna? om man inte behöver göra det så är produkten otroligt bra...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ser kapat ut på den övre banan.

Enl. deras forum så ska minst den övre banan kapas (logiskt).
              Last edited by POi2; 2010-01-07, 11:28.

Comment

Hej hej,
                Varit borta från detta forum i nästan 2 år.
                men var tvungen att inskaffa mig xbox 360 igen..man får inget hemma längre.heheh

Beställde Xecuter LT Switch igår till min 360 med LiteOn 93450.
                Hoppas få chippet i början av veckan.
                Återkommer med resultat och info .

Comment

Man måste göra allts om man gör normalt ändå.
                  Kapa banor och löda.
                  Inget du kommer undan.
                  Håller fullständigt med att det är en tramsprodukt som dessutom är svindyr.
                  Trots allt så använder du den 1 gång(oftast).
                  Är knappast värt ca 70:- som den kostar+ frakt.
                  Hade den kostat 20:- inklusive frakt hade det varit en helt annan sak.

Den enda fördelen jag ser med den är att man slipper att löda ihop banorna igen.
                  Det momentet slipper man. Dock är det inte värt den kostnaden.

mvh

Comment

Nä och har man inte heller förstås byggt sig en switch så kan den ju vara värd det av den anledningen. Bortsett från det är jag dock rätt skeptisk.

Comment

måste nog hålla med om att den verkar onödig, att löda ihop banorna är ju inte direkt tidskrävande så jag tror inte man tjänar mycket tid på denna. mer än om man e prylbög å bara måste ha allt nytt då för då är det ju en kul grej *S*

Comment

Och har man väl fått in en ixtreme i sin liteon så behöver man ju aldrig "switcha" igen...

Tja har vi 100st boxar vi måste flasha på så kort tid som möjligt och om man sparar några minuter på varje med denna produkt så tar jag hem den om priset är rätt...
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Och har man väl fått in en ixtreme i sin liteon så behöver man ju aldrig "switcha" igen...

Tja har vi 100st boxar vi måste flasha på så kort tid som möjligt och om man sparar några minuter på varje med denna produkt så tar jag hem den om priset är rätt...
                          Kan ni verkligen ha så många som ligger i kö och väntar på flashas ???
                          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                            Kan ni verkligen ha så många som ligger i kö och väntar på flashas ???
                            Jag brukar beställa 100st åt gången emellanåt om jag får en bra deal/hittar ett parti som är lätt att modifiera...när jag fick tag på 300st Wii med chipbara dvdläsare före julafton så var det ju inte direkt så att jag tänkte...hmmm jag tar 20st och låter någon annan köpa resten... :-)
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okejj, jag tänkte så att det var kunder som lämnat in och stog i kö på att vänta att på få chippat så det var därför jag reflekterade över siffran ...
                              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X