Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Arcade - Värme problem?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Den lyser grönt som du säger.

Vad innebär refurbished, och varför skall jag lämna tillbaka den?

Comment

Original inlägg av Bim Visa Inlägg

Har du provat lite andra spel och fått samma problem? Jag tycker att det låter som det lika gärna kan vara en bugg eller liknande. Men om du därimot har fått det , lämna tillbaka fort.

Comment

Refurbished = föredetta trasig 360, reparerad och såld billigare, en refurbished maskin kan mycket väl gå sönder inom några dagar, veckor, månader... ska man köpa en ny 360 ska man undvika refurbished så långt som går, då dessa inte alls är lika stabila som dom nya...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Refurbished skulle den vara då det står att jag har 451MB internt minne istället för 256MB?

Det var spelet som var så.. När man är i en Xbox eller något och kör på ett specifikt kretskort som troligtvis sköter "bild/färg" är kritor el dyl på den iaf, så får man konstiga saker över skärmen

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Refurbished = föredetta trasig 360, reparerad och såld billigare, en refurbished maskin kan mycket väl gå sönder inom några dagar, veckor, månader... ska man köpa en ny 360 ska man undvika refurbished så långt som går, då dessa inte alls är lika stabila som dom nya...
            Brukar inte bundle boxarna vara det? som kompensation för att man ovetande får en begagnad box lägger dom i ett spel eller 2

Comment

Hur vet man att det är så med refurbished? var inte det mest spekulationer när de bytte garantiklistermärket från silvrigt till det prislappsliknande?

Vissa butiker i sverige säljer refurbished boxar, fast då får kunden veta det redan innan och de boxarna är billigare än de andra.
              i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Denna var det jag köpte.

http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=40-35-10

Hur vet jag om den är refurbished eller inte?

Och om jag fortfarande har vanlig garanti och dyl så spelar det väl mindre roll?

Men hur kommer det sig att jag har 451 MB internt minne, och inte 512MB isåfall?

EDIT:

Refurbished?
                http://www.elgiganten.se/product/spe...aketerbjudande
                Last edited by Bim; 2010-01-08, 17:54.

Comment

Men hur kommer det sig att jag har 451 MB internt minne, och inte 512MB isåfall?
                  inget minne/hdd etc har den angivna storleken efter partionering.

Comment

Denna var det jag köpte.

http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=40-35-10

Hur vet jag om den är refurbished eller inte?

Och om jag fortfarande har vanlig garanti och dyl så spelar det väl mindre roll?

EDIT:

Refurbished?
                    http://www.elgiganten.se/product/spe...aketerbjudande
                    alla 360 arcade med löst minneskort är antingen refurbished eller gamla... (om MFR date är 2009 -> är den med 90% säkerhet Refurb box)

eftersom din 360 hade 512mb och det står 256mb i annonsen kan man också dra slutsatsen att den är refurb, när MS skickar du refurb boxar är det lite random, vissa är med löst minneskort, andra med inbyggt minne, och vissa har 256mb andra 512mb...

garantin ska vara den samma, eftersom OnOff inte har skrivit något annat så HAR du garanti på konsollen
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      alla 360 arcade med löst minneskort är antingen refurbished eller gamla... (om MFR date är 2009 -> är den med 90% säkerhet Refurb box)

eftersom din 360 hade 512mb och det står 256mb i annonsen kan man också dra slutsatsen att den är refurb, när MS skickar du refurb boxar är det lite random, vissa är med löst minneskort, andra med inbyggt minne, och vissa har 256mb andra 512mb...

garantin ska vara den samma, eftersom OnOff inte har skrivit något annat så HAR du garanti på konsollen
                      sedan ska man inte benhårt lita på annonser, hur ofta stämmer en info text om en produkt, felskrivningar är motto i branschen typ. i vissa fall visar även själva "package" fel info, även om det är en 100% ny produkt. i detta fall lutar det dock åt refurb. bara att lämna tillbaka skiten om det inte löser sig.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X