Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite-on läsare, använding av Probe/Spear vid Flashning?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av AlexanderOhman Visa Inlägg
    Jag fixade det nu, när jag tryckte intro/Device ID så drog jag ur strömmen i 1 sec och stoppade sen tillbaka den
    Då hitta jag den och kunde flasha med 1.6 Nostealth! ;D

Tack för all hjälp Henkad och Swizzy! ;D
    no problems
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
      1 finns att ladda hem lite varstans, bl.a. finns en länk i JF om jag inte minns helt fel.
      2. det inbygda tar hitachi på samtliga 3 av våra datorer.
      3. 83850c v2 kräver även det lödning på samma sätt som 93450 driven. så utöver detta krävs ingen annan hårdvara förutom motsånd 18-22ohm (har jag för mig) en wich etc som skall lödas.
      4. Funkar i princip med allt som leder ström. en kabel med krokodilklämmor i var ände är kanske ett bra tips men jag har aldrig använt detta då vi använder oss av separat PSU.
      på 3:an där har jag (vi på PSXCare) upptäckt att 12 ohms motstånd fungerar bättre, mycket bättre, visserligen får man göra lite annorlunda (man måste köra JF och köra Intro Device med switchen "på" följt av att man flippar switchen till läget off och kör Intro Device igen (bör göras hyffsat fort då det kan återgå till låst läge igen om man är för långsam) sedan kör man Read (allt detta under MTKFlash32)

på 2:an är det bra om man har rätt chipset i så fall, vissa VIA chipsets fungerar bra, och även vissa ICH chipsets (Intel) speciellt ICH9
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X