Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa ny dvd brännare.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Köpa ny dvd brännare.

Hejsan.

Har kollat runt lite, och skulle vilja veta vad ni tycker vad för dvd brännare som man ska köpa och som inte är allt för dyr. har kollat på Pioneer DVR-111D och samsung som finns på psxcare's webshop. har beställt verbatim skivor och ska som sagt köpa en dvd brännare men vilken? har tittat om jag ska ha ide eller sata, tror jag ska ha IDE för det är massa kontakter på moderkortet. //Timmy

Hej. Jag har en Samsung SH-S202N. Den fungerar ypperligt plus att den är billig. Vet inte om den finns som IDE dock.

Det man ska tänka på med den är att den bränner bättre i 4x än 2,4x. Så bränn alla spel i 4 el. 8x.

/Niklas

Comment

jag kör på en Samsung SH-S223F (Intern SATA), har även en Samsung SE-S224Q (Extern USB)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag röstar hårt för samsung.

körde ett 1500-tal skivor med samsung SH-S182D, nu har väl en 200-tal skivor körts med samsung SH-S223L. mycket nöjd med resultatet dessa brännare presterar. S812D är jag grymt imponerad av, även om den är något år, den gjorde kanonbränningar (discquality) under hela den tid jag använde den. antar jag kan stoppa in den i den nya burken pga detta, men den kommer ant. snart ge med sig.

Comment

Så om jag köper psxcares samsung brännare, ide som jag nu ska ha, så borde den funka bra med verbatim skivor? är kanske lite nybörjare, men men //Timmy

Comment

Finns väl inga brännare som inte trivs med Verbatim :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kör en Pioneer sata brännare... funkar riktigt bra.

Comment

Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
                Kör en Pioneer sata brännare... funkar riktigt bra.
                dom har slutat tillverkas
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  nåväl, men de finns än i stock.

Comment

Kör bara med samsung brännare. Har avverkat ett par stycken, men de är mycket bra.
                    Använder lightscribe också nu.. Så vi får se hur länge brännarn funkar.

Greetz

Comment

Vad är light-scribe för något? hur vet man om man har ide eller sata? har en kontakt med 40 hål i, har jag ide då? //Timmy

Comment

Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
                        Vad är light-scribe för något? hur vet man om man har ide eller sata? har en kontakt med 40 hål i, har jag ide då? //Timmy
                        40pin är IDE. Och lightscribe är att man kan bränna egna etiketter/text på skivan om jag inte minns fel

Comment

Skulle en sån här funka bra? något som har erfarenhet av just denna? är lightscribe något att ha? kan man göra omslag till skivorna? hur funkar det? hoppas någon orkar besvara alla tusen frågor jag ställer haha //Timmy

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Det var som fan... synd för det är riktigt bra brännare

Comment

Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
                              Skulle en sån här funka bra? något som har erfarenhet av just denna? är lightscribe något att ha? kan man göra omslag till skivorna? hur funkar det? hoppas någon orkar besvara alla tusen frågor jag ställer haha //Timmy
                              samsungar fungerar skit bra, med eller utan lightscribe, spelar ingen större roll, ett lightscribe omslag ser ut ut ngnting såhär:

Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X