Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 Handkontroll grillad. Diod sökes!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox360 Handkontroll grillad. Diod sökes!

Min handkontroll fick av misstag 2st nyladdade 3,7volts batterier i sig.
    En smäll hördes och rök uppstod.
    Nu har jag öppnat den och hittat en trasig diod med hål i.

Är det någon som vet vad det är för en diod? Zenerdiod eller vanlig?
    Vilka spec den kan tänkas ha?

Tänkte köpa en ny diod o testa om den fortfarande lever.

Se bild på dioden(inringad). HAr markerat + polen med ett rött+
    Vad jag kan se står det "B29" på dioden?

Last edited by Amiga; 2010-01-15, 02:22.

löd bort dem ta med dig dem till Elfa. dem är duktiga på delar och ger dig rätta saker.

Comment

Jag har 11mil till närmaste Elfabutik. Känns inte lönt

Comment

jag skulle kunna plocka en sådan från en av mina handkontroller och skicka till dig, har några trasiga kontroller som inte har trasiga komponenter utan har gått sönder pga för hård användning (styrkorset är helt CP på dom)

hur mycket vill du ge för en sådan tro? skicka ett mail till mig med din adress och hur mycket du kan tänka dig ge för den till: Swizzy@hotmail.co.uk
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hur lyckas man stoppa i två 3,7 volts batterier i sitt plasthölje ens?
          Köp ny kontroll, håll dig till normala AA batterier oavsett om det är förbruknings eller uppladdningsbara
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            hur lyckas man stoppa i två 3,7 volts batterier i sitt plasthölje ens?
            Ju mer du skriver desto mindre koll verkar du ha :-) :-) :-)

Jag kan visa dig ett av mina litium 3.6 volts AA-batterier....köpt här:

http://***************/?item=32262&p...10000,14010000
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kjelle var det, haha fick *** på mig själv :-)

Batterier, laddare / Ej laddningsbara batterier / Litiumbatteri / 32262
              Batteri Litium 3,6V AA
              Standardpoler

Utan lödöron

Typ: ER6 (AA)
              Kemi: Lihtium
              Spänning: 3,6V.
              Mått: Ø14,5x50 mm. 2100 mAh.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Ju mer du skriver desto mindre koll verkar du ha :-) :-) :-)

Jag kan visa dig ett av mina litium 3.6 volts AA-batterier....köpt här:

http://***************/?item=32262&p...10000,14010000
                Gnugga glasögonen
                Min handkontroll fick av misstag 2st nyladdade 3,7volts batterier i sig.
                Jag tolkar det som Två batterier som stoppats i en handkontroll på vardera 3,7 volt

Om det är AA batterier eller ett uppladdningsbart batteripack ämnat för 360 handkontroller så ta med handkontrollen dit du köpte batterierna o kräv att få ut en ny eller kompensation.

Ju mer jag skriver... idag är jag speedad på Fredagsfika socker
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

hehee.. Jag var mitt i en nhl2010 match med brorsan när batterierna tog slut. Letade överallt och hittade inga. Sen kom jag på att min andra bror brukar ha uppladningsbara batterier till sin kamera.

Sprang in till honom och hiittade 2 fina AA batterier och stoppade i dom i handkontrollen. Det tog bara en hundradel innan det small, hann inte ens klicka fast batteriluckan ordentligt.
                  Batterierna var till hans ficklampa som han beställt från kina nånstans.

De ser ut som vilka vanliga AA batterier som helst. Men läser man den lilla texten på dom står det 3.7 volt.

Nyladdade visar de 4volt med multimeter.

Någon måste vara den först idioten. Nu var det min tur.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    jag skulle kunna plocka en sådan från en av mina handkontroller och skicka till dig, har några trasiga kontroller som inte har trasiga komponenter utan har gått sönder pga för hård användning (styrkorset är helt CP på dom)

hur mycket vill du ge för en sådan tro? skicka ett mail till mig med din adress och hur mycket du kan tänka dig ge för den till: Swizzy@hotmail.co.uk
                    Tackar för erbjudandet! Ska kolla här hemma först om jag hittar nån diod.
                    Inte helva världen om jag måste köpa en ny handkontroll. Men det är ju kul att försöka laga själv.

Det jag är ute efter är om någon kan avläsa om det är en helt vanlig diod eller inte. Jag misstänker att det är det. Men tänkte kolla här först.
                    Annars får jag chansa och löda dit en och testa.

Risken är ju att andra komponenter skadats också. Då är ju elektroniken bara skrot.

Comment

Original inlägg av Amiga Visa Inlägg
                      Tackar för erbjudandet! Ska kolla här hemma först om jag hittar nån diod.
                      Inte helva världen om jag måste köpa en ny handkontroll. Men det är ju kul att försöka laga själv.

Det jag är ute efter är om någon kan avläsa om det är en helt vanlig diod eller inte. Jag misstänker att det är det. Men tänkte kolla här först.
                      Annars får jag chansa och löda dit en och testa.

Risken är ju att andra komponenter skadats också. Då är ju elektroniken bara skrot.
                      om du ger mig din adress, och pröjsar för portot så kan jag skicka komponenten till dig redan i helgen så har du den på måndag/tisdag
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Amiga Visa Inlägg
                        hehee.. Jag var mitt i en nhl2010 match med brorsan när batterierna tog slut. Letade överallt och hittade inga. Sen kom jag på att min andra bror brukar ha uppladningsbara batterier till sin kamera.

Sprang in till honom och hiittade 2 fina AA batterier och stoppade i dom i handkontrollen. Det tog bara en hundradel innan det small, hann inte ens klicka fast batteriluckan ordentligt.
                        Batterierna var till hans ficklampa som han beställt från kina nånstans.

De ser ut som vilka vanliga AA batterier som helst. Men läser man den lilla texten på dom står det 3.7 volt.

Nyladdade visar de 4volt med multimeter.

Någon måste vara den först idioten. Nu var det min tur.
                        Laddbara 3.x-volts AA-batterier? Vill ha! Var hittar man sådana + passande laddare? Kör med 3.6V litium AA i en av mina dykdatorer emellanåt...

Comment

God morgon!

Finns på kinanätbutiker som DX. Sök på 3.7v där.

Laddare vet jag inte.Det kan ju vara så att laddare ingick till ficklampan. Tror han kör med sin vanliga AA-laddare. Ska fråga han senare.

@ Swizzy. Grymt schysst! Mailar dig lite senare!
                          Last edited by Amiga; 2010-01-16, 09:16.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X