Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Kylning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 Kylning

Efter att ha lagt in xexmenu i xboxen så såg jag att temperaturen i xboxen inte va särskilt tillfredsställande=/
    Temp i rummet 23c
    Kod:
    CPU:78c
    GPU:75c
    EDRAM:85c
    MB:31c
    detta är en xenon med heatpipe kylfläns på cpu och utan "extended" gpu flänsarna.

Tänkte att man kunde använda denna tråd till att prata om kylmoddar som man gjort på sin xbox, visa bilder på de och diskutera om va som är den optimala kylningslösningen mm.

Ni som har möjlighet att köra xexmenu kan ju skriva upp va ni får för temperaturer skriv då också vilket moderkort ni har.

Nån som kan ge tips på kylning som jag kan använda?
    funderade på att köra en 12v mod men då lär den låta som en helikopter?=/

Någon som testat talismoon whisper fan?
    Last edited by matte.90; 2010-01-19, 18:12.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Du bör nog skaffa den förbättrade heatsinken för GPU iallafall , det är det tipset jag har

Comment

Xexmenu va är det? är det något program man lägger in på 360:n för att se moderkort, cpu, temp osv?

//G
      // Greim

Solus lupus - Ensam varg
      -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
        Xexmenu va är det? är det något program man lägger in på 360:n för att se moderkort, cpu, temp osv?

//G
        Xexmenu är som XBReboot, en hackad dashboard, tror jag? Xexmenu är iaf den nyare versionen av XexLoader
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av erklan Visa Inlägg
          Du bör nog skaffa den förbättrade heatsinken för GPU iallafall , det är det tipset jag har
          ahh de kan vara ett alltenativ=) tackar

Original inlägg av Swizzy
          Original inlägg av Greim

//G
          Xexmenu är som XBReboot, en hackad dashboard, tror jag? Xexmenu är iaf den nyare versionen av XexLoader
          xexmenu är ett program som startar xex-filer(spel från hdd bla) till xboxar som är hackade med jtag(xbreboot eller freeboot)
          som swizzy säger så är de föredetta xexloader=) och i de programet så kan man se tempsen i xboxen också.

har nu gjort 12v moden på xboxen och satt fast en 50mm fläkt(från en gamecube) på kylflänsen till cpu:n
          klippte också bort plåten bakom fläktarna.

innan modden låg tempen på
          Kod:
          CPU:78c
          GPU:75c
          EDRAM:85c
          och nu efter moden ligger tempen på:
          Kod:
          CPU:71c
          GPU:64c
          EDRAM:73c
          MB:30c
          funderar på om fläkten som ja satte på cpu hjälper eller stjälper cpu tempen=/
          *PS3 slim 120- CFW 3,55
          *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
            funderar på om fläkten som ja satte på cpu hjälper eller stjälper cpu tempen=/
            den verkar inte ha någon effekt alls, med tanke på att GPU också är lägre så känns det lite så, se till att fläkten INTE motverkar kylningen från original fläktarna...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              den verkar inte ha någon effekt alls, med tanke på att GPU också är lägre så känns det lite så, se till att fläkten INTE motverkar kylningen från original fläktarna...
              nää den värkar inte gör så mycket nytta =/
              får testa att ta bort den.

sen har jag ju ett xcm Chameleon case http://www.xcm.cc/Chameleon_case.htm

funderar på om de kanske blir bättre kylning om man tar bort den transparanta plasskivan som är i toppen. (sitter bara med dubbelhäftande tejp)
              va tror ni om de?
              *PS3 slim 120- CFW 3,55
              *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

nu har jag flyttat den lilla fläkten hit:

och nu är tempen bättre=)
                Kod:
                CPU:70c
                GPU:65c
                EDRAM:74c
                men då har temperaturen i rummet ökat med 3 grader från de att ja mätte tempen förut.
                *PS3 slim 120- CFW 3,55
                *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Sätt dit en fläkt till. :-)
                  Täck över hålen på den sidan du har fläktarna.
                  Då trycker du in kallluften.
                  Annars går den ut till stor del igen utan att komma in till gpu delen.

Greetz

Comment

Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
                    Sätt dit en fläkt till. :-)
                    Täck över hålen på den sidan du har fläktarna.
                    Då trycker du in kallluften.
                    Annars går den ut till stor del igen utan att komma in till gpu delen.

Greetz
                    jo de är ju bra tänkt, men tror att den lilla fläkten är lite för klen för att de ska funka tillfredsställande=/
                    *PS3 slim 120- CFW 3,55
                    *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

Använd Aluminium tejp ovanpå GPU flänsen och sen upp lite på plaqstgrejen .. så tvingas luften att sugas igenom hela flänsen

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                        Använd Aluminium tejp ovanpå GPU flänsen och sen upp lite på plaqstgrejen .. så tvingas luften att sugas igenom hela flänsen
                        så som jag förstår dig ska man alltså täcka GPU kylaren med tejp som klarar av värmen (aluminium tejp, vart man nu hittar sådant billigt? [inte orkat titta nu, och aldrig använt sådant tidigare, vet dock att det finns eftersom det sitter på Xbox 360 konsollerna ]) och även se till att det sitter över vind/fläkt tunneln som sitter i Xboxen?
                        Google is your friend!

Comment

Jag använder alltid alu tejp( finns på biltema).
                          Jag tejpar skarven mellan kåpan och flänsarna.
                          Det gör så luften blir mera tvingad genom flänsarna.
                          Är det modellen med heatpipe på gpun så ser jag till att skapa en tunnel mellan den lilla flänsen och cpu flänsen.
                          Då blir det genast bättre. Allra bästa är dock att sätta en liten fläkt även på den.

Greetz

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Okej, något att ha?
                            // Greim

Solus lupus - Ensam varg
                            -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Okej, något att ha?
                              MYCKET bra att ha Men kräver jtaggad konsoll för att kunna installeras.

Mina maskiner ligger alla mellan 50-55 GPU/CPU, gpu något högre än cpu men där i mellan, MB temp typ 25-27, RAM temp kommer jag inte ihåg men inte högre än cpu/gpu (efter att spelat en timme, sen in i XeXmenu och kolla temps) alla tre är xenons, alla helt utan kylmoddar förutom 12v på bägge fläktarna, låter som fan, men kyler kanon.

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
                              funderade på att köra en 12v mod men då lär den låta som en helikopter?=/
                              Understatement of the century, men det är värt det. du kan ge 7 eler 9 volt med, eller bara 12:a GPU-fläkten.
                              Peace!
                              Last edited by Stonerman; 2010-01-27, 04:40.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X