ok, har du kört spelet genom ABGX360 innan du brände det? jag gjorde iofs inte det när jag brände ut det (brände ut det innan release) jag körde Strange releasen...
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Wave 6
Collapse
X
-
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Yes, jag körde abgx när jag brände ut det, de 2 första jag gjorde så patchade jag ner det till wave 3 (det va innan jag flashade om till LT) och de efter så har jag kört med att bara packa upp och bränna ut, fixa ssv2 etc och sen bränt men det har inte varit någon skillnad.
Jag testade också en kompis version som han hade bränt på en annan brännare, en pioneer om jag kommer ihåg rätt, utan framgång, och om det är ett exemplar som jag har patchat till wave3 så läser boxen spelet men kan inte köra det eftersom jag inte kommer åt updates som ligger på spelet efter att wave'n har ändrats, men som nämde förut så blir ett "cleant" exemplar inte läsbart.
Jag har också prövat att manuellt uppdatera med hjälp av usb minne men det verkar som att jag redan har alla updates som ska behövas, jag vart bannad i den senaste vågen.
- Citat
- Flag
Comment
-
vet du vad du kan göra för att kringå uppdaterings måstet? öppna iso filen i programmet "Xbox Image Browser" och extracta $SystemUpdate mappen, lägg den på ett USB minne och kör igång, då ska den uppdatera, då slipper du bekymra dig mer om just det, men det är lite underligt att dom rena versionerna av spelet (orörda) inte fungerar... vad har du för spelare? och är det olika form av skivor du har brännt på? (Silver surface/full face printable)Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Tack för tipset om xbox image browser, har dock lite problem att få igång det eftersom jag kör windows 7, men ska utforska lite mer. Ang skivorna så har jag bara bränt på silver surface, och läsarn är en Lite-onLast edited by Gragge; 2010-02-20, 22:03.
- Citat
- Flag
Comment
-
jag kör också Win7, kör du 32 eller 64-bitars system?Original inlägg av Gragge Visa InläggTack för tipset om xbox image browser, har dock lite problem att få igång det eftersom jag kör windows 7, men ska utforska lite mer. Ang skivorna så har jag bara bränt på silver surface, och läsarn är en Lite-onGoogle is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
ok, det kan vara det som är problemet för din del, jag kör 32 bitars system... om du ger mig ett par minuter kan jag ge dig den uppdateringen
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
sorry att jag var lite seg, menne här finns nu systemupdaten: *raderad från servern*Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
fan vad irriterande
du har nog inte den uppdateringen ännu, då man med XBR får uppdatera också... (då har man redan 8955)
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
hm ok, man ska väl kunna installera uppdateringar med skiva också, så ska testa det nu.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggfan vad irriterande
du har nog inte den uppdateringen ännu, då man med XBR får uppdatera också... (då har man redan 8955)Last edited by Gragge; 2010-02-21, 00:06.
- Citat
- Flag
Comment
-
När ni ändå är inne på uppdateringar kanske jag kan sno tråden lite och fråga om just uppdateringar. Efter man har skaffat Ixtreme LT till sitt xbox, ska man då undvika att uppdatera xboxen? Ibland kräver, antar jag, spel att man uppdaterar xboxen för att kunna spela det. Är det så att man absolut INTE ska göra de uppdateringarna eller är det inget som ens påverkar en flashad xbox?
- Citat
- Flag
Comment
-
uppdateringarna ska vara OK, hittils har dom varit det vad vi vet... vi vet ju aldrig vad MS väljer att lägga in för några funktioner för att försöka hindra oss från att modifiera spelkonsollerna, har man flashat sin 360 bör man inte gå ut på live (även om man har LT) då det alltid är en relativt stor risk att bli bannad... speciellt runt releaser av STORA spel titlar som Halo serien, Call of Duty serien m.m.Original inlägg av xaler90 Visa InläggNär ni ändå är inne på uppdateringar kanske jag kan sno tråden lite och fråga om just uppdateringar. Efter man har skaffat Ixtreme LT till sitt xbox, ska man då undvika att uppdatera xboxen? Ibland kräver, antar jag, spel att man uppdaterar xboxen för att kunna spela det. Är det så att man absolut INTE ska göra de uppdateringarna eller är det inget som ens påverkar en flashad xbox?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Okej, men LT ska ju vara Live-säkert och alltså gå att spela online. Om man ser till att allt stämmer i ABGX360, samt ser till att patcha backupen till ssv2 samt även checkar i ABGX360 så att den brända DVD är korrekt bränd ska väl det inte var några problem vid tillfället att gå ut på Live?Original inlägg av Swizzy Visa Inlägguppdateringarna ska vara OK, hittils har dom varit det vad vi vet... vi vet ju aldrig vad MS väljer att lägga in för några funktioner för att försöka hindra oss från att modifiera spelkonsollerna, har man flashat sin 360 bör man inte gå ut på live (även om man har LT) då det alltid är en relativt stor risk att bli bannad... speciellt runt releaser av STORA spel titlar som Halo serien, Call of Duty serien m.m.
- Citat
- Flag
Comment
-
det är vad som sägs ja, men det sas även att gamla iXtreme var livesäker... och när banvågen kom sa man att det inte var något fel på firmwaren... se vart vi sitter nu?Original inlägg av xaler90 Visa InläggOkej, men LT ska ju vara Live-säkert och alltså gå att spela online. Om man ser till att allt stämmer i ABGX360, samt ser till att patcha backupen till ssv2 samt även checkar i ABGX360 så att den brända DVD är korrekt bränd ska väl det inte var några problem vid tillfället att gå ut på Live?
ska man vara 100% safe på live kör man omoddat...
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment