Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xecuter CK3 Probe v2 - First Liteon No Solder Solution !

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xecuter CK3 Probe v2 - First Liteon No Solder Solution !

http://team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=52845

Vad tror ni om detta? Kommer de bli 100% helt lödfritt för dom nya lite-on's?
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Original inlägg av codo Visa Inlägg
    http://team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=52845

Vad tror ni om detta? Kommer de bli 100% helt lödfritt för dom nya lite-on's?
    Vad jag kan förstå det som så måste man fortfarande kapa banorna även med denna, det man slipper är att löda fast switch etc. Den underlättar mao utläsning av nyckeln men inte själva flashningen.

Så med andra ord så om du inte har en annan läsare att flasha in nyckeln i så måste man löda ihop banorna igen innan man kan flasha den gamla läsaren.

Har du ingen kunskap i att löda eller en ny dvd-läsare att flasha så blir denna ganska onödig, men den underlättar avsevärt för alla som har kunskapen att löda ihop banorna iaf.

Comment

Okej, läste bara som hastigast i skolan innan, jo kunskaper om lödning har man allt. Men alltid gött att slippa.
      X-Box 1.4
      Xenium *ICE*Pin-Head
      120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
      Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
      Wii Wiikey 1.9g
      Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
        Vad jag kan förstå det som så måste man fortfarande kapa banorna även med denna, det man slipper är att löda fast switch etc. Den underlättar mao utläsning av nyckeln men inte själva flashningen.

Så med andra ord så om du inte har en annan läsare att flasha in nyckeln i så måste man löda ihop banorna igen innan man kan flasha den gamla läsaren.

Har du ingen kunskap i att löda eller en ny dvd-läsare att flasha så blir denna ganska onödig, men den underlättar avsevärt för alla som har kunskapen att löda ihop banorna iaf.
        Vad jag kan förstå av texten så ska man inte behöva kapa banor.
        "No rebuild boards ? no soldering ? NO PROBLEM !"

För kapa banor måste väll ändå klassas som rebuild boards.
        Så det verkar vara ett fint litet komplement.

Comment

återstår att se hur det blir, men jag tycker efter att ha sett bilden att det ser ut som att man skall sätta proben mot jod och mot pad101 precis som gör redan nu men man löder fast dem , sedan ser den ut att ha en inbygd switch samt inbyggda resistorer. så för mig ser det mest troligt ut att man måste kapa banorna, men vi kan ju alltid hoppas på att man slipper =)

Comment

Vad jag förstått så behöver du fortfarande kapa banorna.
            Med andra ord yttligare en sak som är totalt meningslös.
            Visst står det att du inte behöver löda, men du skall tydligen använda färg( som leder ström) för att sätta ihop banorna.
            så nu har vi 2 produkter som gör egentligen samma sak.
            Som dessutom du lätt gör själv för en bråkdel av priset.

Greetz

Comment

Färg som leder ström? Den skulle jag vara lite intresserad av i så fall
              Någon mer än jag som har problem med att få lödtennet att "falla" av lödspennan och ner på banan på kortet? Mitt lödtenn vill alltid sitta kvar på spetsen istället. Finns det något smart sätt att få av det?

Comment

Färg som leder ström säljs märkt på olika sätt, som t.ex. pcb/kretskorts reparation, på biltema/clas ohlson för att reparera värmeslingan i bakrutan osv.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                  Färg som leder ström? Den skulle jag vara lite intresserad av i så fall
                  Någon mer än jag som har problem med att få lödtennet att "falla" av lödspennan och ner på banan på kortet? Mitt lödtenn vill alltid sitta kvar på spetsen istället. Finns det något smart sätt att få av det?
                  Fluss?

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                    Fluss?
                    Fluss, penslar man först kretskortet där man vill att lödtennet ska fästa? Jag trodde lödtennet innehöll fluss i sig självt.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                      Fluss, penslar man först kretskortet där man vill att lödtennet ska fästa? Jag trodde lödtennet innehöll fluss i sig självt.
                      Modernt lödtenn sen minst tio år tillbaka har flusskanaler i sig ja
                      Därför värmer man av dem om man skall kapa o inte sliter isär dessa eller klipper av med tång. Det täpper till banorna annars.

Förr i tiden då man lödde eller även i dagsläge om en VVS tekniker värmer kopparrör o löder ohop penslar man på fluss först sen tillsätter man lod efter man värmt upp skiten med blåslampa/värmetång.

En ren lödspets som man inte värmer plast med är A och O.
                      En lätt fuktad svamp men drar av spetsen i mellan lödningarna is the shitt.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jag var på Clas Ohlson och köpte "lödvatten" idag. Något fluss som man penslar på kortet där man vill löda. Ska se om det blir lättare nu för jag tycker allt det var lite krångligt. Inte minst för att lödningarna är så små att de lätt lossnar.

Comment

Prova precis mitt lödvatten. Ojdå! Har precis insett att det här "vattnet" kommer spara mig säkert 2 timmar per Xbox 360 som jag ska flasha plus att lödningarna ser så mkt renare och snyggare ut! Kort sagt, det här skulle jag ha köpt från början...

Tack Henkad!

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se
                            Har sökt på både fluss och lödvatten på CO, men inte fått nån träff.
                            Har du lust att dela med dig av artikelnummer eller liknande?
                            Kan det vara denna?
                            http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=145126068

Comment

Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
                              Tack, såg det precis och tog bort min fråga, sökte aldrig på lödvätska.
                              När jag sökte på 'fluss' fick jag som svar '17 träffar på fokus inom Hela webbplatsen' så jag gav upp med deras sökmotor på sidan.
                              Tackar i alla fall
                              Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X