Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur viktigt är SSv2?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur viktigt är SSv2?

Jag har en hel del spel här med SSv1 och jag vet inte om jag vågar köra dem med iXtreme LT. Är det någon som vet hur viktigt det är att spelen har SSv2? Jag kollar alla spel mot abgx efter bränning och allt ser bra ut förutom den gula texten so säger "Angle 359..." vid SSv1 spel.

Tack på förhand.

ska du köra på live är det bra om Wave 3 + har SSv2, äldre spel lär du inte hitta med SSv2
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

OK så om jag vill köra t.ex. Tekken 6 och NHL 10 på nätet så blir det till att ladda ner dem igen och sedan patcha om dem? Och äldre spel ska man bara ge sjutton i att spela på sin Xbox 360 då?

Comment

Nu har jag laddat ner NHL.10.PAL.XBOX360-LoCAL på nytt. Var hittar jag SSv2 filen och hur applicerar jag den? Ser att man kan välja "Patch SS" i ABGX, är det allt man behöver göra att lägga in den där när man väl har filen?

Comment

http://abgx360.net/verified.php?f=pressings&q=1B411B1D

Här hitta jag filer för NHL 10 PAL. Jag prova att ladda ner båda två och valde respektive i "Patch..." i ABGX. Men när jag kör "Launch" så får jag fortfarande att det är SSv1 och gul text angående (Angle 359). Vad gör jag för fel?

Comment

jag vet ärligt talat inte hur du ska göra för allt det där... det är fortfarande hyffsat nytt, du kan ju vänta tills nästa version av ABGX360 kommer, inom kort (finns en inofficiell version ute nu) den kanske kan fixa SSv2? jag vet inte...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Läs denna guide för hur man patchar spel till SSV2:

http://tutorialssv2.weebly.com/

(postad på flashback av Sparky99)

Det går att få SSV2 på i princip alla spel genom denna metod och är man bara uppmärksam på SplitVid mm så går det utmärkt att köra med dagens version av abgx360.

Men den är inte tydlig vad gäller LT-säkerhet - så det behövs en ny version av abgx360 som är LT-anpassad.

Comment

Tackar, nu lyckades jag patcha med ABGX. Jag får allt grönt men det står inte någonstans SPLITVID VALID (or added) som det tydligen ska göra. Någon som vet hur jag ska göra för att få det?

Comment

Ah det här spelet hade nog inget SPLITVID inkl. i ISO-filen. Under MISC tabben fanns ett val som heter "Splitvid: Add it if it doesn't exist or isn't valid"
                  Efter att jag valde det så gick det bättre.

Comment

Hur kan man se om den ( Iso ) spelet har splitdvd ?

Comment

Följ tutorialen som Kiwimannen postade och läs de senaste två kommentarerna som jag skrivet så ser du.
                      Det heter för övrigt Splitvid, inte Splitdvd

Comment

Vi får hoppas att alla releaser som kommer nu börjar vara med SSv2 inkl. från början. Inte ens "Dante's inferno" som precis har släppts hade SSv2 inkl. i ISO-filen. Gäller vara lite uppmärksam så man inte sjabblar till det nu med iXtreme LT innan SSv2 blivet standard.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                          Vi får hoppas att alla releaser som kommer nu börjar vara med SSv2 inkl. från början. Inte ens "Dante's inferno" som precis har släppts hade SSv2 inkl. i ISO-filen. Gäller vara lite uppmärksam så man inte sjabblar till det nu med iXtreme LT innan SSv2 blivet standard.
                          det handlar mer om att release grupperna ska ta steget att uppdatera mjukvaran i deras utrustning till iXtreme 1.6 0800 eller liknande, dom kör nog på Kreon eller liknande för tillfället, vilket INTE anses vara livesäkert längre...
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                            Följ tutorialen som Kiwimannen postade och läs de senaste två kommentarerna som jag skrivet så ser du.
                            Det heter för övrigt Splitvid, inte Splitdvd

Ska jag trycka på misc tabben "Splitvid: Add it if it doesn't exist or isn't valid" ?

Tänk om filen redan har då , spelar det någon roll om jag trycker då ?

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                              Ska jag trycka på misc tabben "Splitvid: Add it if it doesn't exist or isn't valid" ?

Tänk om filen redan har då , spelar det någon roll om jag trycker då ?
                              Precis, så ska det stå.
                              Spelar ingen roll om den redan har splitvid.
                              Då kollar programmet bara att splitvid är valid, och om den är det så ändras ingenting.
                              i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X