Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xecuter CK3 Pro hårddisk adapter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xecuter CK3 Pro hårddisk adapter

vad är den till för? man får ju me den när man köper ett Connectivity Kit.
    kan man lägga in grejer på hårddisken me den som tex dlc? måste man då ha JTAG:at sin box?
    hittade den nu när man började rensa upp här hemma lite. har aldrig använt den, har nog inte behövt.
    kanske skulle ha säkerhetskopierat den med den här adaptern innan man använde hdd:n första gången efter att man blivit bannad?
    Last edited by mrflim; 2010-02-10, 17:25.
    sigpic

det är exakt vad namnet beskriver, en adapter för att koppla din Xbox 360 HDD till din dator, utan att behöva skruva upp den och plocka ur SATA disken som sitter i

dom flesta DLC's som finns ute kräver att man har JTAG:at sin 360 tyvär, det finns dock viss "DLC" som fungerar även på andra...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jo de visste jag men vad kan man göra me en hårddisk om man inte har JTAG:at sin
      box?
      jag köpte kittet innan man kunde JTAG:a så vad använde man den för då?

har ladda ner xplorer360 men får ingen kontakt me disken. disken är helt orginal, måste man göra nåt me den? elr måste man ha nåt annat prog elr kanske ett till?
      sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
        jo de visste jag men vad kan man göra me en hårddisk om man inte har JTAG:at sin
        box?
        jag köpte kittet innan man kunde JTAG:a så vad använde man den för då?

har ladda ner xplorer360 men får ingen kontakt me disken. disken är helt orginal, måste man göra nåt me den? elr måste man ha nåt annat prog elr kanske ett till?
        som jag sa, viss DLC går att lägga in även utan JTAG, utöver det kan du lägga in massa teman och ändra i din profil, det är typ sådant det användes till tidigare, plus då göra backups av innehållet på hårddisken...

vad gäller få kontakt kanske det är så att du kör ENBART på USB? testa köra SATA istället
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ok då har man lite mer koll på va man kan göra me den adaptern

jag kör me SATA kabeln, har inte använt usb alls. snodde strömkabeln som går till CK3 kittet o sen sata kabeln som går till VIA kortet. ska se om jag kan koppla de på nåt annat vis när man har tid o ork.
          sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
            ok då har man lite mer koll på va man kan göra me den adaptern

jag kör me SATA kabeln, har inte använt usb alls. snodde strömkabeln som går till CK3 kittet o sen sata kabeln som går till VIA kortet. ska se om jag kan koppla de på nåt annat vis när man har tid o ork.
            du kan även testa att söka efter hårdvaruförändringar
            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X