Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Misslyckad Lite-on Flash?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

LT har inga säkerhetsspärrar alls, det vill säga den ska boota allt, även om dom inte är säkra (och även dina gamla spel)

men ja, det som "krävs" i ABGX360 för LT flash är enbart till för live säkerheten
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

kapar tråden lite eftersom det löst sig för ts.

Flashade min liteon (v1) med iextreme LT häromdagen. Fick en bad flash då jag pwercyclade vid fel tillfälle. I mitt försvar så var instruktionerna ganska så otydliga på det momentet Iaf så löste det sig, flashade om den med dosflash.

Det jag undrar är varför jag inte behövde sätta läsaren i vendor mode, halvt inne halvt ute grejjen, när jag körde med dosflash? Var det för att flashchippet redan var tömt på data? Skulle gärna vilja veta exakt när det är man ska powercycla driven. mvh.
      "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

först och främst finns det inget som heter "v1" när vi snackar liteon, det är antingen 74850C, 83850C, 83850Cv2 eller 93450C eller helt enkelt 7k, 8k, 8kv2, 9k... eller något åt det hållet...

vad gäller "vendor mode" grejen med trayen, det har ingen betydelse vart du har trayen för att du ska få in den i vendor mode (0x72) oavsett om du kör den i windows eller i DOS...

att du behöver ha trayen halvvägs ut är för att aktivera ett speciellt läge som finns i firmwaren som skjuter ut nyckeln... fråga mig inte varför, eller hur... för jag vet inte... vet bara att det är det den gör vid just det läget... och det fungerar bara på en liteon med FW 74850C...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

kk. skrivs ju v1 v2 etc lite överallt vad gäller liteon läsarna så det är kanske inte så konstigt om man får det fel. Klarade upp det för mig iaf. trodde den vart skrivskyddad om den inte låg i vendor mode. tack för svaret

edit: yes det är en 7k btw.
          Last edited by Lynx; 2010-03-02, 02:31.
          "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            att du behöver ha trayen halvvägs ut är för att aktivera ett speciellt läge som finns i firmwaren som skjuter ut nyckeln... fråga mig inte varför, eller hur... för jag vet inte... vet bara att det är det den gör vid just det läget... och det fungerar bara på en liteon med FW 74850C...
            Nåja det funkar rätt fint på Lite-On 83850c v1 med.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
              Nåja det funkar rätt fint på Lite-On 83850c v1 med.
              japp, det fungerar finfint det också, men forfarande: "liteon v1" finns inte, det kan du hålla med om? right? det refererar till Liteon 74850C, 83850C eller 93450C...
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                japp, det fungerar finfint det också, men forfarande: "liteon v1" finns inte, det kan du hålla med om? right? det refererar till Liteon 74850C, 83850C eller 93450C...
                Ja det kan jag skriva under på.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X