Original inlägg av Svantesson666
Visa Inlägg
Som jag skrev, ett företag som säljer varor har ansvar mot privatperson som köpt varan för URSPRUNGLIGA fel, dvs fel som funnits på den sålda varan redan vid det tillfälle då varan bytte ägare.
Fel som reklameras inom 6 månader från köpet anses vara ursprungliga om inte säljaren kan påvisa att det uppenbart är kunden som skadat varan pga vanvård/yttre påverkan osv. För fel som reklameras efter 6 månader men inom 3 år från köpet måste kunden bevisa att felet fanns redan vid köptillfället.
Och vår 1 års garanti är något helt annat, den innebär att vi står för reparation/byte inom 1 år från köpet om det uppkommit fel på varan, med undantag givetvis för felaktig hantering/vanvård samt att vissa saker helt normalt försämras något på grund av normal användning.
Hur mycket man än vrider och vänder på detta så brukar det sluta med att våra kunder är nöjda med hur vi löser våra reklamationer, även om vi givetvis tokar till det emellanåt :-)






Comment