Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spara spel vid bannad box?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Konsumentköp-lagen ger 6 månaders garanti och 3 års ansvarstid för fel.

Tror du mig inte så kan du fråga vilken svensk jurist som helst.
    Och som jag betonad är inte felansvar och garanti samma sak. De 6 månader som du pratar om handlar om vem som har bevisbördan.

Nu tänker jag inte lägga mer kraft i det här. Det du säger är helt sant Hansi men du har fortfarande ett felansvar i 3 år. Vilket inte går att förhandla bort då KKL är bindande och man inte på något sätt kan bortförhandla detta i avtal och dylikt.

Och nej Hansi jag uppfann inte KKL. Jag råkar bara plugga juridik...
    Lycka till med ditt pluggande och återkom när du är klar innan du ber mig läsa innantill i några lagtexter nästa gång, och isåfall länka och markera de paragrafer som stödjer dina påståenden :-)

Som jag skrev, ett företag som säljer varor har ansvar mot privatperson som köpt varan för URSPRUNGLIGA fel, dvs fel som funnits på den sålda varan redan vid det tillfälle då varan bytte ägare.

Fel som reklameras inom 6 månader från köpet anses vara ursprungliga om inte säljaren kan påvisa att det uppenbart är kunden som skadat varan pga vanvård/yttre påverkan osv. För fel som reklameras efter 6 månader men inom 3 år från köpet måste kunden bevisa att felet fanns redan vid köptillfället.

Och vår 1 års garanti är något helt annat, den innebär att vi står för reparation/byte inom 1 år från köpet om det uppkommit fel på varan, med undantag givetvis för felaktig hantering/vanvård samt att vissa saker helt normalt försämras något på grund av normal användning.

Hur mycket man än vrider och vänder på detta så brukar det sluta med att våra kunder är nöjda med hur vi löser våra reklamationer, även om vi givetvis tokar till det emellanåt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag bad dig inte någon gång att läsa innantill i någon lagtext, det ordna du alldeles utmärkt själv.

Och tack för lycka till:et först just nu känns det som det kan behövas då våra lärare har fått en fallenhet att göra överjävliga prov den senaste tiden...

Comment

Jag bad dig inte någon gång att läsa innantill i någon lagtext, det ordna du alldeles utmärkt själv.

Jaså? Nästan så jag får gå och ta en juridikexamen själv så vi kan fightas i ett courtroom nån gång :-)

Jo Hansi enligt konsumentköplagen har PSXCare ett generellt felansvar i 3 år oavsett vad du vill.
        Det är bara läsa lagtexten.
        :-) :-) :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Jaså? Nästan så jag får gå och ta en juridikexamen själv så vi kan fightas i ett courtroom nån gång :-)

:-) :-) :-)
          Ah ok det verkar visst som om jag faktiskt bad dig läsa lagtexten. My bad. haha
          Ser fram emot våra framtida duster i rättsalen.

Comment

Får man äta popcorn o skratta medans man tittar på
            Lovar att jag knappt kommer kunna hålla mig sittandes i stolen, undrar om de har bilbälten o är mysigt skålade

Om folk vill köpa garantisigill o prova ringa MS för retur är ju helt upp till dem, lika samma som folk som chipptrimmar bilar o sen sparar orginalmjukvaran o innan de åker in på verkstad kastar in orginalmjukvara istället för trimm eller folk med Iphones som Jailbreakats som sen återställs innan de skickas på verkstad.

alla lika alla olika

Men med argumentet ovan så borde man bibehålla garanti även på en Jailbreakad iphone med massa piratapps eller apps man kodat själv men inte har list att betala en dum licenskod för då SDKn ändå är gratis. *Sweet*
            Last edited by Pendragon; 2010-02-22, 12:29.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X