Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig chippning - E76

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

du kanske borde testa själv på den som du känner kanske inte håller så jätte länge eller så... så att det inte gör lika mycket om du råkar förstöra den när du försöker själv
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag har redan en LPC-H2148. Då kanske jag inte behöver veta vilket moderkort jag har?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        du kanske borde testa själv på den som du känner kanske inte håller så jätte länge eller så... så att det inte gör lika mycket om du råkar förstöra den när du försöker själv
        Ja, det blir nog denna med lödningarna som jag precis fick ordning på. Första försöket resulterade i ett "fjoingg" när jag monterade dvd:n - restistorn lossnade och stod och pekade på mig . Nu sitter den inte lika spänt. Jag har också en gammal heatsink för gpu:n på denna. Antingen chansar jag eller så monterar jag dvd:n på utsidan av boxen och späckar dvd-utrymmet med fläktar...

Comment

Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
          Jag har redan en LPC-H2148. Då kanske jag inte behöver veta vilket moderkort jag har?
          du måste veta vilket moderkort du har i vilket fall som helst, skillnaden är att det går snabbare att läsa/skriva med en olimex programerare...

för att få veta EXAKT vilket moderkort du har så rekomenderas du använda programmet CD info: http://www.hb-released.com/forum/vie....php?f=6&t=118

*edit:*
          du får då fram vad moderkortet har för CD värde... och baserat på det kan du få fram vad du har för moderkort
          Last edited by Swizzy; 2010-03-01, 21:46.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

du måste veta vilket moderkort du har i vilket fall som helst, skillnaden är att det går snabbare att läsa/skriva med en olimex programerare...

för att få veta EXAKT vilket moderkort du har så rekomenderas du använda programmet CD info: http://www.hb-released.com/forum/vie....php?f=6&t=118

*edit:*
            du får då fram vad moderkortet har för CD värde... och baserat på det kan du få fram vad du har för moderkort

VA ??? skall man först dumpa nand för att får reda på vilket moderkort man har ?? jag tror du missuppfattade frågan...

För att läsa och skriva till nand använder man samma punkter på ALLA moderkort ...

det som skiljer moderkorten åt är själva jtag kopplingen..

titta på t.ex www.360drives.com för att se på strömkontakten vilket moderkort du har ...

Comment

ser nu att jag själv missupfattat swizzys inlägg... jag fick för mig att han menade att man kunde få olimexen att läsa nand fortare om man viste vilket moderkort det var..

Comment

Ok, men för själva JTAGen - anslutningarna - då är det bara att löda på? Det är när jag skall börja läsa ut NANDen som jag behöver veta vilket moderkort jag har? ...jag har så förbannat dålig koll...

Comment

Ok, men för själva JTAGen - anslutningarna - då är det bara att löda på? Det är när jag skall börja läsa ut NANDen som jag behöver veta vilket moderkort jag har? ...jag har så förbannat dålig koll...
                  själva anslutningarna för att komma åt NAND minnet är desamma, själva JTAG-Hack lödningarna skiljer sig på Xenon mot övriga... (vilka punkter man använder) men som dragonslayer säger, det skiljer sig inget vid själva urläsningen, däremot måste du veta vilket moderkort du har för att veta vilken version av XBR du ska skriva tillbaka
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                    titta på t.ex www.360drives.com för att se på strömkontakten vilket moderkort du har ...
                    Hmm... Ja jag har typ 5 nätdelar som jag använder åt alla håll... Finns det någon framåt eller bakåtkompabilitet på strömkontakterna? Om inte så har jag Jasper. Jag har använt samma kontakt på denna som på min elite tillverkad 2008-09-17 - och den bör vara Jasper va?

Comment

själva anslutningarna för att komma åt NAND minnet är desamma, själva JTAG-Hack lödningarna skiljer sig på Xenon mot övriga... (vilka punkter man använder) men som dragonslayer säger, det skiljer sig inget vid själva urläsningen, däremot måste du veta vilket moderkort du har för att veta vilken version av XBR du ska skriva tillbaka
                      Men om den skiljer sig på Xenon, hur skall jag då veta var jag skall löda - för det måste jag ju göra innan jag läser...?

Comment

Någon som vet vad dessa kontakter heter förresten? Ser ut som någon typ av IDE-anslutning. http://static.sparkfun.com/images/pr...PC-H2148-1.jpg Jag skulle kanske behöva ett par sådana...

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg

Ok, nu är jag med... Jag har Xenon/Zephyr... Den till vänster: http://www.360drives.com/images/boar..._connector.jpg

Comment

Ok, nu är jag med... Jag har Xenon/Zephyr... Den till vänster: http://www.360drives.com/images/boar..._connector.jpg
                            ...och Xenon alltså http://www.360drives.com/images/board_xenon.jpg

såå, vad är skillnaden i anslutning nu när jag vet att jag har en Xenon?

Comment

Förutom anslutningen av olimex (http://neildoh.org/Misc/LPCH2148wireup.png) måste jag alltså i med an brygga samt två dioder? http://imgur.com/Fdjmi.png
                              Last edited by Midlife; 2010-03-02, 09:46.

Comment

Vilken typ av dioder? Någon som vet?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X