Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Start problem (x360 hdmi)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Start problem (x360 hdmi)

Hej
    Har en konsol från 2007 med falcon kort som inte går att starta med knappen samt att eject knappen till dvd inte fungerar.

Konsolen går dock att start med trådad joystick , och även att köra luckan ut/in via menyn.

Till att börja med fungerade den men blev väldigt varm på gpu kylflänsen under viloläge , man kunde inte ta på heatpipen till kylflänsen.

Har reflow (med varmluft utrustning) gpu+cpu varvid tempen har gått ner till normalt på gpu'n , men nu kom problemet med starten.

Provade att reflow sydbryggan med det blev ingen skillnad.

Någon som har några ideer ?
    Må Olwen från värmland yla högt i dom djupa skogarna

kolla så att du har kontakt ordentligt mellan kylfläns och GPU/CPU... och se även till att du har bytt kylpastan mot ny... se också till att du inte har ett allt för tjockt lager...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har självklart byt kylpasta vid monteringen.

Någon som har erfarenhet av vilken ic/transistor som styr det hela ?

Comment

Köp ny
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hej
          Har nu haft tid att lösta problemet , det var ett ytmotsånd till 3.3 volten till knappen (R3N6, 10K) som hade lossnat i ena änden. (troligen pga av ovarsam hantering av moderkortet ......)

Det knepiga var att det även påverkade eject knappen , den får ju matningen från ett annat ställe och hade även 3.3 volt , tydligen så kommer sydbryggan i konflikt av de.

Men nu går den igen och är sval efter 1 h testkörning.

Comment

Gött att höra!

Comment

Grattis
              Vilken sektion på moderkortet ligger det motståndet i ?

Tänkte man kunde samla info o kanske hjälpa andra på det viset
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X