kolla gärna på videon så förstår du nog exakt vad jag menar :P
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
problem med att läsa ut i jf
Collapse
X
-
dom har inte bearbetat videon ännuOriginal inlägg av PiGGELiN Visa Inläggkolla gärna på videon så förstår du nog exakt vad jag menar :P
men titta på dom här 2 bilderna så förstår du nog hur du ska brygga:
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
att du disablat "native sata" betyder inte att dom kan ställa till det ändå... det kan vara andra grejer på moderkortet som ställer till det, som du INTE kan disabla...Original inlägg av PiGGELiN Visa Inläggett asus A8N32 SLI med socket 939. sata nativa och sånt är disablat.
sen kontrollerkortet är det från psxcare jag åkte och köpte för något år sen.
har de förra kortet ni brukade sälja. blir helt frustrerad av det här
uschGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
titta på videon nu då
okej, så jag ska dra två kablar rakt över sådär? eller ska jag dra ihop med en kabel`?
har för mig att man kan sätta ett gem där bara, mellan dom två punkterna, det funkar väl?
ska testa på min stationära inatt när jag kommit hem.
- Citat
- Flag
Comment
-
ska titta på videon strax, men du ska dra 2 kablar över sådär ja, på samma sätt som dom gjort med 1 av punkterna... vad gäller det där med gemet fungerar det säkert också, men det är jobbigt eftersom du måste hålla i det ganska länga, och skulle du råka slinta med gemet, ja då kanske du mördar allt... mindre bra kanske?Original inlägg av PiGGELiN Visa Inläggtitta på videon nu då
okej, så jag ska dra två kablar rakt över sådär? eller ska jag dra ihop med en kabel`?
har för mig att man kan sätta ett gem där bara, mellan dom två punkterna, det funkar väl?
ska testa på min stationära inatt när jag kommit hem.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
har du startat om driven när du väl tryckt in trayen (halvvägs in)?
*edit:*
om det absolut inte fungerar kan du testa med "nya" liteon metoden (det vill säga köra med boxxdr lödningarna)Last edited by Swizzy; 2010-03-14, 00:03.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
ja, då menar du stänga av, mata in den och starta igen? gjort. testade i dosflash. fungerar inte heller, där failar den. ska prova en gång till nu, funkar det inte antar jag att det är proben som e sönder. det känns som det. för den hittar allt, det går ju bara inte o läsa ut. känns skumt om det är hårdvaran, då jag använt hårdvaran i ett tiotal liteon flashningar tididare.
ingen vänlig själ i närheten av eskilstuna som kan låna ut sin probe så jag kan testa?
- Citat
- Flag
Comment
-
näe. nu ger jag upp. funkade inte i dosflash, funkade inte jf. proben lyser. jag är inte novis på detta, gjort det så många gånger så jag kan det som rinnande vatten.
nu är jag frustrerad det fungerar inte!!!! började att skruva i min andra burk, sen kom jag på att colaburken inte har ngn comport! = fail.
så, nu vette fan alltså
- Citat
- Flag
Comment
-
du skalar av en bit kabel och löder dit den över punkterna, som på bilden jag visade dig tidigare... sedan klipper du av den och gör samma sak med nästa punkt (OBS: var noga med att det INTE blir kontakt över punkt 707 och 708... det får "the magic blue smoke" att komma fram... du vet väl vad den gör?Original inlägg av PiGGELiN Visa Inläggmen ja förstår inte riktigt hur jag ska dra byglingarna. ska man sätta ihop punkterna med en kabel? eller ska man bara löda "ihop" punkterna med två smala kablar? vill ju inte bränna xboxen
)
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
det blir inte blå rök i själva DVD enheten, men i CK3't blir det så, tro mig... jag har testatOriginal inlägg av dragonslayer Visa Inläggnja... om du råkar brygga RX & TX (R707 & R708) TROR jag knappast att det blir blå rök.. bara signaler... Men du bör ju inte brygga dom ialla fall ...
Det skulle kortdesignen tyder på att det skulle suttit ohms motstånd där

*edit:*
när jag testade det var det inte med flit... det var bara så att jag gjorde det av misstag...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
det var inte CK3 då... det var något annat... men hur som helst så är det den effekten som det kan ha om man råkar brygga punkterna så...
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment