Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 flashat/chippat??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XBOX 360 flashat/chippat??

Hej!
    Jag har nyligen köpt ett XBOX 360 via ******* som sades vara chippat eller flashat(kommer inte riktigt ihåg).
    Nu är det så att jag inte riktigt vet om jag blivit lurad eller om det är flashat/chippat eftersom menyn är som orginal menyn. Ska det vara så eller ska det vara en speciell meny så som det är på vanliga XBOXet.

Tack på förhand!

PS. Kan man skicka över spelen via FTP som på vanliga XBOX, länk till Guide vore uppskattad då

På fråga 1: Nej
    På fråga 2: Nej

Comment

Hur vet man då man man har XBOXet flashat/chippat? Och hur ska man få över spel till boxen, funkar endast skivor?

Comment

japp.

Det är stor skillnad på Chippning ( När man löder i något ) o Flashning ( när man byter mjukvara ) och j-Tag hackning som låter som det du önskar o beskriver.

En Chippad/Flashad maskin låter din 360 inte se skillnad på orginal/Kopior på skivor enbart.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Okey, jag är ganska ny till sånt här, men som jag uppfattat detta så kan man inte
          riktigt se om man har flashning eller chippning om man inte öppnar upp 360 och kollar maskinvaran. Och det ända sättet att få in piratkopierade spel i sin 360 är via
          skivor.
          Har jag uppfattat allting rätt? Om inte förklara detta för en nybörjare tack!

Comment

Original inlägg av scide Visa Inlägg
            Okey, jag är ganska ny till sånt här, men som jag uppfattat detta så kan man inte
            riktigt se om man har flashning eller chippning om man inte öppnar upp 360 och kollar maskinvaran. Och det ända sättet att få in piratkopierade spel i sin 360 är via
            skivor.
            Har jag uppfattat allting rätt? Om inte förklara detta för en nybörjare tack!

Ingen fara
            Vi gillar nybörjare oftast *ler*

Om den påståtts vara modifierad så prova stoppa i ett bränt spel eller ring killen/tjejen du köpte den av o fråga vilken mjukvara den har o be om mer info Personligen köper jag aldrig grisen i säcken utan tar reda på så mycket info jag kan om saker innan jag köper dem.

Är den flashad med iXtreme 1.6 eller högre är det bra då man enkelt kan få igång backuppade spel antingen direkt eller genom att boota en s.K Activate.ISO skiva *du kan söka på det här om du skulle behöva mer info*.

Om inte så kan man för en l¨g summa pengar alltid låta oss uppdatera flashningen så även senare backupper startar.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Tack så mycket för hjälpen Pendragon, känner verkligen att jag fått en bra uppsyn om hur detta fungerar. Ska dra och inhandla skivor och prova kopiera och prova spela, om det ej fungerar ska jag direkt försöka få kontakt på säljaren, om denna ljugit blir det surt för denne kan jag ju säga. Om inget annat händer så kommer jag inte mer än gärna in till er och låter er sköta om boxen.

Än en gång, Tack för hjälpen!

Comment

Original inlägg av scide Visa Inlägg
                Tack så mycket för hjälpen Pendragon, känner verkligen att jag fått en bra uppsyn om hur detta fungerar. Ska dra och inhandla skivor och prova kopiera och prova spela, om det ej fungerar ska jag direkt försöka få kontakt på säljaren, om denna ljugit blir det surt för denne kan jag ju säga. Om inget annat händer så kommer jag inte mer än gärna in till er och låter er sköta om boxen.

Än en gång, Tack för hjälpen!
                du rekomenderas använda Verbatim skivor, skivorna du ska ha är DVD+R DL, programmet du bör bränna dom med heter IMGBurn (det är det som rekomenderas av oss här på forumet, då vi kan ge viss support för det om det skulle vara problem vid bränning eller så...)

jag rekomenderar att du läser igenom dom guiderna vi har här på forumet för hur du bränner 360 spel innan du börjar... en annan bra grej är att kolla spelen med ABGX360, kanske inte för Livesäkerheten men för att se till att spelen är som dom ska vara
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Okey! Tack Swizzy, mycket hjälp från detta forum. Har faktiskt aldrig varit mer om bättre hjälp på forums tidigare.

TACK ännu en gång

Comment

*Nynnar* We aim to please... nannana nanna na na
                    Vi försöker vara så behjälpliga o goa vi bara kan
                    Sånt man vinner kunder på har jag hört *skratt*
                    / Pendragon

Comment

Så sant så

Comment

Testar och skriver här. Lånar tråden lite eftersom de inte går att skapa en ny tråd för tillfället..

Skickade in två dvd-enheter till psxcare. Där den ena enheten skulle få den andras nyckel. Hämtade ut dom på posten idag men det funkar inte alls. Kommer upp "to play this game put in an xbox 360 console". Har såklart mailat psxcare men medans jag väntar på svar tänkte jag höra här vad ni tror?
                        Inget fel på själva läsaren, spelar Dvd-filmer utan problem. Någon som har den blekaste? och kan jag få pengarna tillbaka eller nåt liknande?

Comment

det känns som att något blivit fel med nyckel hanteringen, vi kan inte direkt testa grejerna att det är rätt nyckel om vi inte har hela din 360... du skickade in en Liteon och en Hitachi? i så fall kanske teknikern som gjorde din drive var lite trött i huvudet just då och svarade ja på frågan om han/hon ville spara nyckeln som redan låg på driven, det är lätt hänt... det bästa vore om du skickade in HELA konsollen så att vi kan testa att nyckeln stämmer...
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Okej. Ja en hitachi och en Liteon, stämmer. Skickade med ett USB-minne iofs, men inget ligger på stickan. Har ni ingen "garanti" eller nåt liknande om det inte fungerar, känns sådär att lägga ut ca 700:- (inkl frakt) och inte kunna va 100% på att det fungerar. Tack för snabbt svar. /South

Comment

Original inlägg av Southman Visa Inlägg
                              Okej. Ja en hitachi och en Liteon, stämmer. Skickade med ett USB-minne iofs, men inget ligger på stickan. Har ni ingen "garanti" eller nåt liknande om det inte fungerar, känns sådär att lägga ut ca 700:- (inkl frakt) och inte kunna va 100% på att det fungerar. Tack för snabbt svar. /South
                              den formen av garanti vi har på att det ska fungera är typ om du skickar med konsollen så att vi kan testa det, det är ju lite svårt för oss att testa att det fungerar om vi inte har övrig hårdvara som krävs för att testa med...

*edit:*

jag menar, vi är ju bara människor, vi kan ibland tänka fel även vi, speciellt när man kanske är lite trött (senare på dagen eller jätte tidigt på morgonen för vissa [mig]) då kanske vi inte riktigt tänker klart, då är det lätt hänt att man trycker på JA som vi alltid gör normalt sätt, rent automatiskt, då är det klart att det blir fel nyckel
                              Last edited by Swizzy; 2010-03-18, 22:25.
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X