Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förebygga RROD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Förebygga RROD

Jag har ett av de tidigare Xbox360 utan HDMI port och har fått XBReboot installerat av er på PSXCare. Jag tycker dock att jag har väldigt höga temperaturer mellan 75-80 grader och vill inte att boxen ska RRODa när jag lagt ut 700kr på att få den användbar.

Har såklart ingen garanti eftersom den är JTAGad. Vad kan jag göra för att förebygga en RROD? Finns det någon enkel/billig fix som ni på PSXCare kan ordna åt mig eller som jag kan göra själv. (den närmaste erfarenhet som kan vara hjälpande i detta är att jag har byggt några datorer, kan inte löda eller något)

MVH Fredrik

Du kan göra som jamie.wentworth montera dit en 200mm jätte fläkt genom skalet, men då bör du ha den lite större CPU kylaren, samt GPU kylaren med extra kylfläns...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

200mm fläkt är väl å ta i? Men jag har sett att folk har satt fläktar bak på boxen. Enda jag undrar över det är hur man ska få ström till dom? Är väl inte som en dator att det finns kontakter över hela moderkortet?

Comment

Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
        200mm fläkt är väl å ta i? Men jag har sett att folk har satt fläktar bak på boxen. Enda jag undrar över det är hur man ska få ström till dom? Är väl inte som en dator att det finns kontakter över hela moderkortet?
        Nej det finns inte färdiga kontakter men av någon anledning finns det färdiga hår för kontakter

Comment

Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
          intercooler fläktarna eller liknande, typ en "ramp" med fläktar som man fäster på utsidan brukar ha motsatt effekt, men att sätta en stor fläkt på ovansidan av CPU är ett tips, alternativt att du bygger egen fläkt tunnel och sätter dit små fläktar ovanpå istället... dom ska "trycka" in luften i flänsen, gärna mot original fläktarna också...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X